Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CDN (Cloudfare) - Virker det på 100% dansk side?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Alle sammen.

Tusind tak for de meget uddybende svar :-) Det sætter jeg stor pris på...

Vi dropper CDN i første omgang og går igang med at optimere yderligere på selve shoppen.

Dbh.
Mads Hvejsel

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CDN kan betale sig alligevel, hvis man vælger et CDN der faktisk har POPs i Danmark - EdgeCast er en af dem, Akamai er en anden, tror endda OnApp har en POP i københavn. Det kan oftest betale sig med CDN hvis man gør det rigtigt - da disse servere for det meste er optimeret til at levere statisk indhold.

Udover det, ville jeg kigge på jeres server opsætning samtidig - hvis du er på en dedikeret server, ville jeg klart tage brug af NGINX samt php-fpm, evt MariaDB eller percona som database, og have en fantastisk optimeret mysql og php configuration for at opnå bedst mulig performance.

Du kan faktisk endda tage brug af HHVM, som burde afvikle din magento side gennemsnitlig dobbelt så hurtigt, og best case scenario op til 6 gange hurtigere PHP processing, og så med rigtig block caching skal det nok sparke røv.

Evt, overvej en linux server frem for windows.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg måtte skifte til CloudFlare da en af mine konkurrenter bestilte DDoS angreb og det som er værre, det har flyttet mig en plads ned fra 1. pladsen til 2. pladsen på et af de hårdeste ord. Trafikmæssigt så har det ikke givet det store udfald.

Dog er mit site klippestabilt nu, og jeg kan se alle hans latterlige angreb bliver kværnet. Så en lille pris at betale for et mere stabilt site.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Akamai er en anden

Har du lavet løsninger med Akamai før ?

Namedropping skaber heller ikke voldsomt meget værdi ;-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
CDN kan betale sig alligevel, hvis man vælger et CDN der faktisk har POPs i Danmark - EdgeCast er en af dem, Akamai er en anden, tror endda OnApp har en POP i københavn. Det kan oftest betale sig med CDN hvis man gør det rigtigt - da disse servere for det meste er optimeret til at levere statisk indhold.

Det er ikke så godt at anbefale brug af CDN som en løsning på hastighedsproblemerne for produkt-guiden.dk, når de primære årsager til hastighedsproblemerne ligger andre steder. Check waterfall-diagrammet jeg linkede til tidligere.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils:

Lucas - Hosting4Real:
Akamai er en anden

Har du lavet løsninger med Akamai før ?

Namedropping skaber heller ikke voldsomt meget værdi ;-)

Ja jeg har lavet løsninger med Akamai før Wink

Derfor ved jeg også hvad funktionaliteter de bringer, og mener derfor det er af værdi at kigge på den løsning. Især når de også har danske POPs.

Tue Skaarup:

Det er ikke så godt at anbefale brug af CDN som en løsning på hastighedsproblemerne for produkt-guiden.dk, når de primære årsager til hastighedsproblemerne ligger andre steder. Check waterfall-diagrammet jeg linkede til tidligere.

Jeg kiggede skam på dit waterfall, og ser flere grunde til at bruge CDN, der er statiske filer der tager utrolig lang tid for at downloade, når man tænker på deres størrelse - TTFB på de statiske filer er relativt høj (når man tænker på det er en statisk fil), derfor er det lige præcis godt at tage brug af CDN, da CDN faktisk vil løse dette problem, hvis man bruger et CDN af kvalitet, som har et netværk og servere, som giver en lav TTFB, samt giver større throughput til download af statiske resourcer.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Jeg kiggede skam på dit waterfall, og ser flere grunde til at bruge CDN, der er statiske filer der tager utrolig lang tid for at downloade, når man tænker på deres størrelse - TTFB på de statiske filer er relativt høj (når man tænker på det er en statisk fil), derfor er det lige præcis godt at tage brug af CDN, da CDN faktisk vil løse dette problem, hvis man bruger et CDN af kvalitet, som har et netværk og servere, som giver en lav TTFB, samt giver større throughput til download af statiske resourcer.

Hvis du kigger godt efter, vil du se at de primære flaskehalse er backend, blocking JavaScripts og manglende CSS Sprites/billedoptimering - i prioriteret rækkefølge.

Der skal hentes 2+ sekunder i forbedret sideloadtid for at komme op på en acceptabel hastighed. En (god) DK CDN kan måske give nogle få hundrede ms i alt, så det er ikke et smart sted at starte og det fikser simpelthen ikke hastighedsproblemet for produkt-guiden.dk.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tue Skaarup:

Der skal hentes 2+ sekunder i forbedret sideloadtid for at komme op på en acceptabel hastighed. En (god) DK CDN kan måske give nogle få hundrede ms i alt, så det er ikke et smart sted at starte og det fikser simpelthen ikke hastighedsproblemet for produkt-guiden.dk.

Er sikker på der kan hentes mere end et par hundrede ms i load tid :) Men whatever :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.onapp.com

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.
Endnu engang tak for alle de gode svar.

Jeg prøvede alligevel at aktivere CloudFare og det er nu aktivt, dog kun lige :)
Kan være der går nogle flere timer inden det er fuldt oppe og kører.

Men kan da se at det har givet lidt mere hastighed også selvfølgelig mere sikkerhed frem for alt :)

Dbh.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)