Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på tværs af landegrænser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Er der nogen der ved noget om momsregler på tværs af grænser? Mit spørgsmål er således: Hvis man køber en vare (som momsregistreret virksomhed) i et ikke-EU land (Tyrkiet), og importerer det til et EU-land (Spanien) for så at vider-sælge produktet til kunder i et andet EU-land (Danmark), hvor skal man så betale/opkræve moms?

Mvh Julie

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor i alverden vil du importere vare til Spanien og så sende det til Danmark ??  Tolden er den sammen og om importere til Danmark eller Spanien.

Importere du til Spanien vil du skulle være moms reg.   Sælger du så produkterne vil du til private kunder i andre EU lande opkræve spansk moms, til erhvervskunder i andre EU lande skal du ikke opkræve moms.

 

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak fro svar! 

Fordi jeg bor i Spanien, og min virksomhed er registreret her. Det kan bedre betale sig at jeg driver det fra Spanien selv istedet for at skulle betale for lager og arbejdskraft i DK.

Men det vil sige jeg kun skal være moms-registreret i Spanien og ikke i DK?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ja med mindre du kommer over en grænse som du må google - kunne være 35.000 euro  - eller kunne være 280.000 DKK men check- hvor du så skal registreres i danmark for salget her

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)