Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed med 2 navne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som har kørt fint i 3 år. Navnet er temmelig Dansk og jeg har planer om at udvide omsætningen i europa.

Jeg har derfor købt en engelskklingende domænenavn, som jeg vil benytte på de udenlandske aktiviteter. Må jeg kalde enkelmandsvirksomheden det oprindelige i Dnamark og noget andet i Europa, og benytte det samme momsnummer, eller hvordan gør jeg det nemmest, så min revisor ikke skal lave 2 regnskaber og moms?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg er orienteret, registrerer du blot et binavn til virksomheden, under virk.DK. det skulle ikke være noget problem at gøre det med en enkeltmandsvirksomhed.

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm, det synes jeg at jeg har læst her på Amino, at man ikke kan, når der er tale om enkeltmandsvirksomheder? Jeg har prøvet at se på virk.dk, men kan ikke se hvor et såkaldt binavn skal anføres?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Binavne hører kapitalselskaber (aps as mv) til.

For at overholde momsloven er du nødt til at angive navn og adresse mv. som du er registreret under. Men der er intet som forhindrer dig i at skrive:

Domænenavn.XX ved dit firmanavn.... 

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for svar.

Jeg må altså gerne på min udenlandske side benytte det nye navn eks. VVVVVV.com og notere det på hjemmesiden som "a part of "nuværende virksomhedsnavn" CVR nr. er det samme.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)