Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge ud af lommen at bruge incassofirmaer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening og dårlig erfaring skal man ikke lade sig friste til at indgå samarbejde med incassofirmaer hvis det er forholdsvis små beløb man har tilgode hos en kunde, selvom man er blevet sur over manglende betaling.

Incassofirmaerne er ikke så flinke til at fortælle hvor meget gælden skal være for at det kan betale sig for dig at lade dem behandle sagen.

Derimod kommer der hurtigt en faktura for jeres samarbejdsaftale, men det beløb dækker ikke alle udgifter ved en sag.

Så tag nederlaget og skuffelsen over den dårlige betaler betragt det som lærepenge.

Jeg har prøvet 2 incassofirmaer og ingen har formået at skaffe en eneste krone på de sager jeg har haft, der imod har det kostet mig flere tusinde kroner.

Senerste firma er (navn fjernet af moderator) større plattenslagerfirma skal man sgu lede længe efter. De har ikke styr på en skid, og når først man har betalt dem er de tunge at danse med. Vil man ud af 'samarbejdet'    igen kan det først ske med mindst en måned varsel til hovedforfald. Til gengæld er de meget hurtige til at true, hvis man holder betalingen tilbage .

Utroligt så mange tilfredse kunder de har på Trustpilot, men hvis man bladre længere ned i anmeldelserne er der andre som undertegnede der har haft utrolig dårlige og opslidende oplevelser med dette firma.

mvh Torben

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag et firma der laver "No cure no pay".

Sådan en løsning er f.eks. bygget ind i Dinero, så hvis du er Pro medlem, kan du bare ved et klik, sende til inkasso og hvis pengene ikke kommer ind, er det gratis.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skulle lige til at sige det samme som Martin - da jeg fik mail om det synes jeg det var et genialt koncept kædet sammen med dinero :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om jeg efterhånden har samme erfaring, er det dog på et andet grundlag

Har selv nogle inkassosager som har kørt i lang tid efterhånden. Ikke fordi mit inkassobureau er dårlig at samarbejde med, tværtimod - De gange jeg har snakket med dem, har de været åben og imødekommende og altid været flink til at forklarer tingene grundigt for mig.

DER hvor jeg synes hele systemet fejler er ved fogedretten. Alle mine sager har været ved fogedretten (har 3), i 2 sager er min kunde dog blevet meldt insolvent og kan derfor ikke betale, det eneste mine inkassofolk så kan, er at vente og  holde øje og mener de så lige pudselig at skyldner kommer til penge, kan vi sende den til fogedretten igen (mod fogedretsgebyr naturligvis igen). I den sidste sag har skyldner vedkendt sig gælden, men mener ikke den skal for fogedretten, så de er nu ved at behandle sagen igen (det har taget 3 mdr. indtil videre)   

Fogedretten vælger oftest skyldners parti i mine øjne (også hvad jeg har hørt fra andre steder) Så dem der kender systemet godt, kan faktisk være totalt ligeglad med inkasso, RKI, fogedret osv. De forsætter bare uden problemer.

En af mine skyldner er f.eks. igen blevet meldt insolvent i en anden sagen, som er opstået efter personen er kommet i RKI.

vh

//Henrik

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har kørt fint med at bruge vores egen advokat. Ikke noget abonnement el.l. som vi har hørt fra diverse inkassofirmaer, der har kontaktes os.

Nogle få gange har det kostet os mellem 120 og 1500 kr. at få kørt en sag hele vejen igennem systemet, men som oftest har advokaten sørget for at skyldner betaler hendes del af kagen. Hun har kørt sager helt ned til 1000 kr. for os. 

Nu skal det siges, at vi kun har mellem 1 og 5 sager om året, så en abonnementsordning hos et inkassobureau ville alt i alt blive dyrere for os. Også når de tilbyder no cure no pay.

Vi er jo også endt ud med sager, hvor beløbet er uindbringeligt, fordi skyldner står i RKI big time. I de tilfælde kan man bruge brevet fra advokaten som bevis for, at beløbet er tabt. Så kan man bogføre det som "tab på debitorer", så man da ikke skal betale skat og moms af beløbet.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, dobbeltpost

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Vi har kørt fint med at bruge vores egen advokat. Ikke noget abonnement el.l. som vi har hørt fra diverse inkassofirmaer, der har kontaktes os.

Nogle få gange har det kostet os mellem 120 og 1500 kr. at få kørt en sag hele vejen igennem systemet, men som oftest har advokaten sørget for at skyldner betaler hendes del af kagen. Hun har kørt sager helt ned til 1000 kr. for os. 

Nu skal det siges, at vi kun har mellem 1 og 5 sager om året, så en abonnementsordning hos et inkassobureau ville alt i alt blive dyrere for os. Også når de tilbyder no cure no pay.

Vi er jo også endt ud med sager, hvor beløbet er uindbringeligt, fordi skyldner står i RKI big time. I de tilfælde kan man bruge brevet fra advokaten som bevis for, at beløbet er tabt. Så kan man bogføre det som "tab på debitorer", så man da ikke skal betale skat og moms af beløbet.

Yes Passer fint med vores erfaringer og holdninger til området, kører også det igennem advokat eller selv, ved hjælp af denne www.domstol.dk

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den løsning der nævnes i Dinero, No Cure No Pay, lyder jo tiltalende, men hvad med os der ikke bruger Dinero?

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok når du siger det med fogedretten tager skyldners parti forstår jeg hvorfor skyldner efter at ha været i fogedretten kører i sin bensinslugenge 6 cylinders 4 hjultrækker , han griner nok endnu :)

Torben

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med advokaten lyder godt ,men der er min egen erfaring at de også er guldberandet . Jeg har betalt 2500,- for en telefonkonsultation vedr en gennemlæsning  af en salgsopstilling , som iøvrigt blev tilsend denne af ejendomsmægleren før jeg vidste af det og det var slet ikke nødvendigt på daværende tidspunkt!

Jeg er glad for vores debat og håber det hjælper andre til ikke at begå samme fejl som vi andre !

Torben

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)