Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Besøg af 3 mand fra skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Får i dag en opringning af min udlejer at der har været 3 personer på min privat adresse fra skat, da jeg har overnattet ved en veninde er jeg ikke hjemme da de kommer.

Min privat adresse står som firma og jeg har drift fra et pnummer.

Ringer til skat for at få noget at vide, jeg skylder ingen penge og ved faktisk ikke hvorfor de kommer på besøg, de kan (vil)ikke  svare på det.

Men hvorfor kommer de på besøg på min privat adresse, hvis det er et uanmeldt kontrolbesøg er det klart smartest at gør det på mit p-nummer hvor der er drift.

Mit spørgsmål er hvorfor kommer de?hvad kan det potentienelt være jeg intet udestående med dem hvad jeg ved af. Skal jeg være nervøs har aldrig haft noget med skat at gøre før?

Mvh

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo svært at vide. Det kan tænkes at de ikke vil svare i telefonen da alle jo så, også din udlejer kunne ringe til dem og få personlige oplysinger om din skat, men du kan skrive via kommunikation og høre dem hvorfor. Hvis du i øvrigt fører dit regnskab korrekt har du i alle fald intet at frygte - der er afgjort kontroller som laves helt tilfældigt ved udtrækning, men jeg troede nu faktisk også, at man fik besked inden og skulle ha noget materiale klart - men har du alt i orden og ikke en stor Porche Cayenne på gule plader som du suser rundt i privat eller andet som nogen der måske var sure på dig havde skrevet til skat om, så har du absolut intet at frygte

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Restaurant eller lignende? Kunne være alm. regnskabskontrol, moms kontrol mv. Kan også være nogen der har anmeldt dig for eksempelvis sort arbejde. Mulighederne er mangfoldige og jeg ville ikke gøre mig bekymringer, hvis der ikke er noget at være bekymret over.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men hvorfor kommer de på min hjemmeadresse + de skal varsle det 14 dage før ifølge deres hjemmeside, så jeg fatter ikke en hat af hvad de vil, har dog lige købt en ny bil på papagøje plader men tror dog ikke det har noget med det at gøre, også 3 mand er jo helt sygt hvad de bruger resurser på, og så er jeg ikke engang hjemme. Fatter ikke, de ikke ringer så kunne jeg stå skoleret efter 5 min på min bopæl.

Men mon ikke der er en chance for de kommer på besøg i nat hos drift selskabet.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ven der ejer en natklub der har haft et uanmeldt besøg, - men Skat nævnte dog ikke årsagen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Stig N:
hvorfor kommer de på min hjemmeadresse + de skal varsle det 14 dage før ifølge deres hjemmeside,

Det er kun en hovedregel. Der er så mange undtagelser til den regel, at hvis SKAT vil så kan de komme som de vil. Det giver eksempelvis ingen mening at kontrollere for sort arbejde, hvis man forinden skal varsle med 14 dages varsel. At de kommer på din hjemadressse/virksomhedsadresse kan skyldes at du ikke har oplyst hvor din virksomheds regnskab er opbevaret. Det er ikke en selvfølge at det opbevares på p-adressen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)