Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hurtigt spørgsmål vedr. intern linkbuilding.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Hurtigt spørgsmål:

Hvis jeg har et specifikt keyword jeg ønsker en side at ranke på og jeg bruger interne link til at linke til den side med exact-keyword, så søgemaskerine forstår det er det siden handler om:

Hvor mange interne links fra forskellige af mine sider er for meget, hvis jeg nu feks har 500 sider på min hjemmeside?

Nu spørger jeg fordi jeg har hørt Google Penguin kan straffe ens side man har overoptimeret på et keyword internt.

Sætter pris på alle svar ! :)


Venlig Hilsen

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal selvfølgelig være en mening med de links du laver.

Hvis du laver links, bare for at lave nogle, i et forsøg på at komme højere op på google, vil du blive straffet. Der er ingen regler for hvor mange du max må have

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar !

Jaja, siden handler selvfølgelig om keyword'et, det er klart ! :), det er i orden.


Hvis jeg nu valgte at der på 90% af alle mine sider var et internt link på exact keyword til siden, så påstår du altså ikke det ville være noget jeg kunne blive straffet for?

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har 500 sider og på 90 % af dem laver du et internt link med exact keyword og du ikke har særlig mange andre links til siden tror jeg det er liige i overkanten. Men hvis du har 500 andre links til siden gør det ikke så meget.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

At linke til én bestemt underside fra en stor procentdel af dine øvrige undersider medfører en (betydelig) risiko for straf.

Risikoens størrelse afhænger af en lang række faktorer, hvoraf nogle af de vigtigste er:

- procentdelens størrelse - jo større procentdel, des større risiko
- dit samlede sideantal - jo flere sider, des større risiko
- dit domænes samlede autoritet - jo mindre autoritet, des større risiko
- kvaliteten af den side, du linker til - jo lavere, des større risiko
- kvaliteten af de sider, du linker fra - jo lavere, des større risiko
- variation af ankertekster - jo mindre variation, des større risiko

Du har dog formentlig større problemer at bekymre dig om. Hvis du fra 450 af dine 500 undersider kan lave et "naturligt" link til den samme underside, er der en meget stor risiko for, at du har redundant indhold og tynde sider.

Du skal desuden være opmærksom på, at din foreslåede tilgang - ankertekst med eksakt keyword, links fra en høj procentdel af dine undersider, relativt tynde sider m.m. - med tiden vil medføre en endnu højere risiko for straf.

Tendensen går imod, at brugervenlighed, variation og gennemarbejdet unikt indhold m.m. bliver belønnet, og du har derfor alle odds mod dig med hensyn til at få succes på langt sigt.

Det sagt kan du godt få succes på kort sigt med din tilgang - men det kræver en god indsigt i algoritmen kombineret med en god portion held.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)