Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 2014 - Importere excel file ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rico Nielsen:

Hej Kim,

Du kan i denne video se hvordan, at du indlæser data i Microsoft Dynamics C5 2014: 

 

Hvis det giver anledning til spørgsmål, er du velkommen til at ringe på tlf.: 70 26 98 99.

God dag 

/Rico

Er det ligeså let at udlæse data igen?

Kort så virker C5 2014 som et super valg for os lige nu, men vi har ubetinget brug for styklister, batch mv om ca 1 år, men jeg har absolut ingen intention om at bruge Navisions CRM del og synes at prisen sammen med "named user" licenspolitikken er ekstremt problematisk, da vi sandsynligvis er 5 år fra at overstige 3 samtidige brugere, medens named user count let eksploderer af personer der måske skal bruge systemet max 5 minutter om dagen.

Kort så er det jeg reelt gerne ville have en C5 2014 Advanced - en opdateret platform med de muligheder som C5 2012 advanced har. C5 2014 er den bedste løsning lige nu også fordi det er den version som alle nye supportvideoer laves for. C5 2014 synes at være C5 Basic langt overlegen - billigere, bedre og bedre supporteret, så tanken er at installere den, og så vokse ud af den enten til Navision, hvis Microsoft finder på at lave en c5 2014 advanced eller eksport til et tredie system der måske kunne være C5 2012 advanced.

Vores revisor bruger Navision hvorfor det er ret let at udveksle fra C5 2014. 

Skyder vi os selv i foden ved at starte med C5 2014 (mere end eksporter data over excel til nyt system)?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Mange tak for dit svar.

Det virker ikke som om det bliver et problem for mig. Jeg sælger tøj, så jeg kan ikke lige se at det skulle ramme mig.

- Kim -

Medmindre du sælger tøj i sæt - eksempelvis bukser og bluser der kan købes samlet eller hver for sig, og hvor der er forskellige priser. Et andet kreativt område hvor du kunne have behov for styklister er hvis du eksempelvis laver tilbud der består af flere varenumre, men efter al sandsynlighed kan du håndtere undtagelserne manuelt.

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Er det ligeså let at udlæse data igen?

Hej BroncofanDK, 

Ja, det vil være samme princip at udlæse dine data igen.

BroncofanDK:
Kort så virker C5 2014 som et super valg for os lige nu, men vi har ubetinget brug for styklister, batch mv om ca 1 år

I dette tilfælde er Microsoft Dynamics C5 2014 det perfekte valg: når du om et år får brug for disse funktioner, kræver dette blot en ændring af din licens. Du beholder dermed dine regnskabsdata, men du vil blot få en masse ny funktionalitet tilføjet til dit regnskabsprogram (der så kommer til at hedde Microsoft Dynamics NAV)

C5 2014 og NAV har ligeledes samme opbygning / menustruktur. Dette betyder, at du ikke skal ud og lære et helt nyt regnskabsprogram at kende, og dermed bruge ressourcer på indlæring af dette.

God dag

/Rico

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rico Nielsen:

BroncofanDK:
Kort så virker C5 2014 som et super valg for os lige nu, men vi har ubetinget brug for styklister, batch mv om ca 1 år

I dette tilfælde er Microsoft Dynamics C5 2014 det perfekte valg: når du om et år får brug for disse funktioner, kræver dette blot en ændring af din licens. Du beholder dermed dine regnskabsdata, men du vil blot få en masse ny funktionalitet tilføjet til dit regnskabsprogram (der så kommer til at hedde Microsoft Dynamics NAV)

C5 2014 og NAV har ligeledes samme opbygning / menustruktur. Dette betyder, at du ikke skal ud og lære et helt nyt regnskabsprogram at kende, og dermed bruge ressourcer på indlæring af dette.

God dag

/Rico

Jo, tak. Jeg er godt klar over at C5 2014 er Navision Light, og at det kan rulles over uden problemer.

Problemet er prisen på Nav løsningen der er så bizart meget højere end C5 advanced.

Jge fik forklaret at der var limited versions af Nav som måske kan gøre det ok, men tak for at forklare at vi kan eksportere

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jeres Demo version pt og snakkede med jeres support uden at kunne få svar på;

Hvordan importerer man en kontoplan?

Hvordan importerer man posteringer/kassekladde?

Kan man ikke importere et budget til C5 - jeg har aldrig tidligere været ude for at man ikke brugte et regneark til budgettering i første omgang?

Det er klart at systemet kan meget, men hjælpefunktionen er desværre ret hjælpeløs, da den er til Navision og ikke til C5.

I web klienten kan man eksportere kontoplanen til excel, men det forekommer ikke at den kan tilpasses og importeres igen. Jeg kan ikke finde eksport det samme sted i lokalklienten, og de fleste af funktionerne i rapidstart forekommer ikke at virke i Demo setuppet. Eksempelvis forventer jeg at "konfigurationsspørgeskema" er et skema med spørgsmål og ikke en blank side.

Systemet virker overbevisende indtil man skal have data ind i det - er det fordi demo applikationerne ikke rigtig virker eller er det et problem vi skal regne med at købe konsulentydelser til, når spørgsmålene er af observansen - hvor sidder knappen/hvad kaldes funktionen?

Er det fordi funktionerne ikke er der eller er jeg blot en klump til at finde rundt i det?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)