Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina med videresalg uden told

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har i tankerne at importere tekstil fra Kina med videresalg i Danmark for øje. Jeg er importregistreret så det er på plads.
Jeg kan se under toldregler for erhverv at pakker under værdi af 80 kroner ikke fortoldes og endda er momsfrie.

Mit spørgsmål lyder på om det er lovligt at sælge en sådan pakkes indhold videre uden jeg har betalt en krone til told og skat?

Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anyone?

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Mener jeg det er hvis du ikke køber for mere når du får det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er momsregistreret betaler du aldrig moms når du importerer som CVR - men du skal derimod uanset værdi angive import moms som ikke koster men skal angives - som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Hvordan du vil tjene på at købe så små partier hjem fatter jeg ikke - men husk told kan (og skal) lægge pakkernes værdi sammen hvis de kan se, at du bare splitter op i en masse 80 kr pakker.

Tolden er formentlig ikke ret høj så det vil meget sjældent betale sig at tage små portioner for at undgå de måse 3-6% det ofte drejer sig om - det tjenes let ind ved at købe mere - presse på prisen og samlet fragt - og husk gratis forsendelse findes ikke - det er bare skjult i prisen så

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)