Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af kasseapparat i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg købe et kasseapparat i udlandet?

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på eller lign?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg er orienteret, skal et kasseapperat være godkendt af skat. Jeg har kort prøvet at søge på det, men kunne ikke finde det store - så ring til Skat, de er der for at hjælpe. Derfor tror jeg ikke, at et kasseapperat fra udlandet lever op til kravene.

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det nu ligger sådan, at det er de samme kasseapparater som sælges i Danmark, Sharp XEA207.

Forskellen er bare at de i DK koster ca 4000 kr mens de andre steder koster 1000 kr. Og da jeg skal have to, er der da en pæn forskel.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt, hvorfor tager du så ikke fat i Skat? De vil kunne svare dig meget mere kompetent, end de fleste vil kunne herinde. Deres svar er desuden også mere bindende. Med hvad så med support? Hvordan er du stillet, hvis maskinen pludseligt er defekt og den er købt i udlandet?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spinner:

Kan jeg købe et kasseapparat i udlandet?

Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på eller lign?


Korte svar ja. dog kræver det at det overholder de regler der er for minimums faktura(kvittering) i dk,
du skal kunne kode dit cvr nummer ind i kassen så det printes på kvitteringen, samt den skal kunne skrive hvor meget af købet momsen udgør.
og fortløbende "faktura nummer/bon nummer" samt dato for handel, hvordan der er betalt osv.
det er så vidt jeg husker det, og s.flg hvad firma hedder osv.. ;)

fandt dette link
http://regnskabogrevision.blogspot.dk/2011/05/minimums-krav-til-faktura.html

Ps. SKAT er næsten umulig at få i snak om denne "godkendelse", men et kasseapparat skal s.flg kunne printe en kvittering der overholde reglerne.

Håber dette hjælper dig lidt :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)