Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du skal være helt ærlig Hvad synes du om idé…

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

… hvad synes du så om min idé? – Og hvilke spørgsmål kan gøre mig klogere på min idé?

Ideen:

Jeg vil hjælpe små virksomheder med, at give dem klare og tydelige ledelsesredskaber samt strukturere og iværksætte udvikling af deres medarbejdere. Jeg vil kort sagt tilbyde mindre virksomheder sparing og en indføring i den styrkebaserede ledelse og hvordan denne tilgang kan give en mere tydelig ledelse og gennem performancesamtaler- og mål udvikle medarbejderne.

Sparring indenfor styrkebaseret ledelse indeholder følgende elementer: 

  • Daglige ledelse på styrkebaseret maner
  • Udførelse af performancesamtaler ( som fungerer som kompetenceafklaring med medarbejdere
  • Fastsættelse af performancemål (som også diskuteres i ovenstående samtaler

Da jeg ikke har den store erfaring vil jeg gå efter små virksomheder som er villig til, at betale for sparring men uden at det bliver for mange penge, som de store bureauer ville charge. Jeg vil gå efter små virksomheder som (måske) endnu ikke har formuleret sin vision, mission, values, CSR eller en bestemt ledelsestilgang.

Mig:

Jeg har netop været specialestuderende hos PFA Pension, hvor jeg studerede og understøttede HR-afdelingens udviklingsprojekter i form af styrkebaseret ledelse, udvikling af performanceorganisation og hvordan det påvirkede de ansattes motivation. Gennem interviews, analyser og teoretisk viden bidrog mit arbejde til evaluering og optimering af HR- og managementprocesser, i sparring til nærmeste direktør samt lederen af HR.

Ud fra dette har jeg fået et indblik i ledelsesstilen og hvordan man kan strukturere og igangsætte udviklingssamtaler med medarbejdere.

Jeg er nyuddannet i Virksomhedsledelse og har kompetencer indenfor ledelse, forståelse af organisationer og har en analytisk evne til, at spotte hvor der er en diskrepans mellem ledelsens ambitioner og medarbejdere præstationer.

Jeg er god til at lytte, stille skarpe spørgsmål og har en forståelse for hvordan mennesker performance og lever i organisationer. Jeg nyder at stå på en scene og være midtpunkt hvor jeg kan præsentere eller lære fra mig.

For uddybende baggrund se venligst min LinkedIn: dk.linkedin.com/in/teistj/

Hvad synes i, kære aminoer? Hvor/hvordan kan jeg blive klogere på markedet/ideen?

På forhånd tak,

Teis

Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen med feedback?

På forhånd tak!

Dbh. Teis

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt feedback fra mig her.

De fleste kæder i Danmark har allerede dette værktøj og tit og ofte er det distrikscheferne som står for at gennemføre disse ting da de har baggrunden / uddannelsen for dette.

Så jeg mener ikke der ligger en forretning gemt her desværre.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:


De fleste kæder i Danmark har allerede dette værktøj og tit og ofte er det distrikscheferne som står for at gennemføre disse ting da de har baggrunden / uddannelsen for dette.

Så jeg mener ikke der ligger en forretning gemt her desværre.

Du omtaler kæder, men hvad med SMV'er?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var heller ikke kæder men netop SMV'er der hverken har organisation eller økonomi til de etablerede konsulentbureauer. 

Ideen var, at mit tilbud var i en mindre skala rent økonomisk. 

Det ville være den visse døs at konkurrere med de store spillere. 

Målgruppen kunne være SMV'er i brancher der normalt ikke har en plan for MUS og udvikling af medarbejdere. 

Findes der måske i hul i markedet her?  :-) 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er op ad bakke.

Men der findes jo interim manager bureauer og det kunne være de kunne have interesse i at benytte dine kompetencer (du arbejder som freelance). Det er jo til en helt anden pris end en fullblown interim manager, og det kunne måske være interessant for dem at tilbyde det du har til SMV.

Ud over ovenstående har jeg meget svært ved at se nichen. De små virksomheder vil næppe putte denne ydelse / service i deres budget også selvom du er billig. Deres fokus er ikke på ledelse og intern optimering, men på eksterne processer som salg og levering. 

De mellemstore har det nok lidt på samme måde som de små, de gør alt hvad de kan for at holde tungen lige i munden.

En af de steder hvor du kunne bruge dine kompetencer var i komunalt regi. Jeg ved at jobcentrene halter voldsomt i deres service niveau og her kunne man tilbyde efteruddannelse / kurser til personale enkeltvis sparring, eller gruppesparring. Jeg ved godt det er lidt et højresving i forhold til hvad du lægger ud med her, men der er absolut potentiale i det. De har iøvrigt røven fuld af penge, og vil gerne bruge dem så de kan få samme beløb næste år :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle bruge penge på at udvikle min ledelsesstil, ville jeg ALDRIG købe en billig nybegynder. Jeg ville langt hellere købe en dyr, men erfaren rådgiver.

Hvis du skal sælge disse ydelser, skal du fokusere på, hvilke resultater, du kan bibringe din kundens virksomhed. Ikke så detaljeret på metoden. Det er svært for en konkret tænkende person at forestille sig, at man skal betale for at sidde og snakke sammen. Du skal signalere, at du "har noget med i tasken", som jeg ikke kan få andre steder.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan da meget vel være nogle små virksomheder med ambitioner som vil benytte sig af dette.
Men først skal du nok forklare hvad "styrkebaseret ledelse" er, jeg ved det ikke.
Pas på med ikke at bruge ord som folk ikke kender i "sparringen".

Men i en virksomhed der måske er vokset fra en enmandsvirksomhed til 5-10 medarbejdere kan der måske godt være behov for at få defineret "vision, mission, values" og få nogle ledelsesværktøjer og lidt fokus på medarbejderudvikling.

At du er nyuddannet er ikke nødvendigvis en ulempe, så har du den friske teoretiske viden og ikke en eller anden fastlåst "do it yoursellf" holdning.
Men det skal selvfølgelig afspejle sig i prisen.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg tror det kunne være en framragende ide, hvis du griber den rigtigt an. Det kræver som med alt andet noget branding og hvis du vil have noget erfaring så start med at få nogle gode referancer ved at tilbyde din service gratis til de første f.eks 5 mindre virksomheder.

Der er masse af små og mellemstore virksomheder så tror ikke du vil løbe tør for kunder lige forløblig, så ja det er måske op af bakke, men hvad er ikke det i iværksætter sammenhæng.

Så min anbefaling er: Omsæt din ide fra tanke til handling og er du en ildsjæl og har et mål så er det bare fremad på ny :-)

 

Held og lykke med det :-)

 

Mvh

Frank Rasmussen.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Teis:

… hvad synes du så om min idé? – Og hvilke spørgsmål kan gøre mig klogere på min idé?

Ideen:

Jeg vil hjælpe små virksomheder med, at give dem klare og tydelige ledelsesredskaber samt strukturere og iværksætte udvikling af deres medarbejdere. Jeg vil kort sagt tilbyde mindre virksomheder sparing og en indføring i den styrkebaserede ledelse og hvordan denne tilgang kan give en mere tydelig ledelse og gennem performancesamtaler- og mål udvikle medarbejderne.

Sparring indenfor styrkebaseret ledelse indeholder følgende elementer: 

  • Daglige ledelse på styrkebaseret maner
  • Udførelse af performancesamtaler ( som fungerer som kompetenceafklaring med medarbejdere
  • Fastsættelse af performancemål (som også diskuteres i ovenstående samtaler

Da jeg ikke har den store erfaring vil jeg gå efter små virksomheder som er villig til, at betale for sparring men uden at det bliver for mange penge, som de store bureauer ville charge. Jeg vil gå efter små virksomheder som (måske) endnu ikke har formuleret sin vision, mission, values, CSR eller en bestemt ledelsestilgang.

Mig:

Jeg har netop været specialestuderende hos PFA Pension, hvor jeg studerede og understøttede HR-afdelingens udviklingsprojekter i form af styrkebaseret ledelse, udvikling af performanceorganisation og hvordan det påvirkede de ansattes motivation. Gennem interviews, analyser og teoretisk viden bidrog mit arbejde til evaluering og optimering af HR- og managementprocesser, i sparring til nærmeste direktør samt lederen af HR.

Ud fra dette har jeg fået et indblik i ledelsesstilen og hvordan man kan strukturere og igangsætte udviklingssamtaler med medarbejdere.

Jeg er nyuddannet i Virksomhedsledelse og har kompetencer indenfor ledelse, forståelse af organisationer og har en analytisk evne til, at spotte hvor der er en diskrepans mellem ledelsens ambitioner og medarbejdere præstationer.

Jeg er god til at lytte, stille skarpe spørgsmål og har en forståelse for hvordan mennesker performance og lever i organisationer. Jeg nyder at stå på en scene og være midtpunkt hvor jeg kan præsentere eller lære fra mig.

For uddybende baggrund se venligst min LinkedIn: dk.linkedin.com/in/teistj/

Hvad synes i, kære aminoer? Hvor/hvordan kan jeg blive klogere på markedet/ideen?

På forhånd tak,

Teis

Hvis du skal have held med at henvende dig til små og mellemstore virksomheder i DK, så start med at oversætte/skrive din LinkedIn-profil på dansk.

Prøv at genlæse din tekst, som du har lagt op her.

Mange af de små virksomheder er styret af "almindelige mennesker" og ikke højtuddannede folk med hang til tonsvis af fremmedord.

Når man har været "udsat" for sådan nogen som dig via sit arbejde, hørt på dem i timevis, er man bare mere rundtosset end før.

Målret din tekst til modtager, kom ned på jorden og som Holberg vist skrev; "tal dog dansk din hund..." Big Smile

Alt sagt/skrevet i den bedste mening.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)