Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lave en brugt fiskegrejs webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen 

Ville høre om i tror, der ville være gode muligheder for at lave en brugt fiskegrejs webshop?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad taler henholdsvis for eller imod? Det er din vurdering at tage.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg, at markedet er temmelig begrænset, da fiskegrej jo godt nok kan være dyrt, men ikke RASENDE dyrt som nyt. 
Du vil skulle slås med platforme som Gul og Gratis samt DBA, hvor folk handler direkte med hinanden - og du skal kunne holde passende lave priser til trods for, at du har brug for en avance for at tjene på det.

Så umiddelbart vil jeg sige, at du skal finde en HELT særlig vinkel, så folk får mere ud af at handle hos dig end at handle privat - ellers er det... en død sild...

Hans

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tvivler jeg på ideen. Sorry....

Den seriøse hobby-lystfisker, vil sandsynligvis ikke være interesseret i brugt udstyr. De bruger gerne mindre formuer på grej, men køber det typisk i special-butikker, enten online el. detail. Så snart det er en hobby, tror jeg at de fleste bare vil have det "rigtige grej", og kigger mindre på prisen.

Hygge-lystfiskeren, der smutter forbi en put-and-take sø, eller smider en prop ud når det er ferie, køber dels ikke ret meget udstyr, og køber det vel typisk i Bilka til ingen penge.

Inden der går "gammel-sur-mand" i det hele, synes jeg du skal kaste dig ud i det hvis DU tror på det!

Det koster jo ikke ret meget at banke en hjemmeside op, og give det et skud.

Dog tror jeg du skal gennemtænke logistikken. Hvordan kommer det brugte grej fra sælger til køber, vil du opkøbe, og videresælge, osv osv...

En enkelt krog er naturligvis nem at sende, men der er sandsynligvis ikke meget fortjeneste at hente. En fiskestang, kan nok godt udvikle sig til en lille mareridt, inden den kommer helskindet gennem en forsendelse.

Håber ikke at jeg har skræmt ideen i graven, men vil ihvertfald mene, at du skal tænke det temmelig godt igennem, inden du satser ungernes børneopsparing.

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allesammen det gav mig let mere indsigt i detSmile

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er godt nok kun 13 år, men kunne godt tænke mig, at prøve det ville give mig en masse viden omkring iværksætter branchen.

Men som sagt tak for det.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at sætte dig i både købers og sælgers sted. 

Hvis du er sælger, hvad vil du typisk sælge? Spinnere, kroge, stænger, hjul? HVor mange har du typisk? 1-2? Gider du sælge dine egne kroge og spinnere? Hvad kan du få - 5 kroner pr. stk? Fragten er 20-30 kroner, og du sælger noget til 5 kroner.... Hvis du sælger noget der er dyrere, så har du typisk ikke ret meget af det. Du vil måske kunne sælge noget 1-2 gange om året.

Hvis det var mig, ville jeg kigge rundt efter et andet område. JEg tror at alene det at fragten er så dyr i DK, så bliver problemet at det kun giver mening af sælge stænger og hjul (hvis vi ser bort fra tøj og andet). Stænger og hjul har man typisk ikke meget liggende af - der har man de par varianter man bruger.

Hvis du var køber, så betaler du en del af fragten for at få et "billigt/brugt" hjul, hvis du er seriøs køber du det i en sportsfisker butik, hvis ikke du er seriøs, så køber du nyt i Bilka.

HVis du stadig har modet (håber ikke at jeg har forskrækket dig helt) så lav en "markedsundersøgelse" - prøv at find nogle du ved er interesseret i at købe fiskegrej, familie, lærere, venner osv. spørg om de vil købe eller sælge det brugt, HUSK at få fragten med i det. Du ved meget mere efter du har lavet sådan en undersøgelse. Ellers gætter du bare (som vi alle gør her i tråden)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)