Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må man oplyse i en email til gamle kunder omkring nye tiltag o.lign?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at hjælpe min arbejdsgiver med at bygge en ny hjemmeside op, og i den forbindelse vil han gerne tage hul på noget email marketing, da han står med over 2.000 tidligere kunders emails. Emails som selv er blevet udleveret af kunden, enten ved afhentning af billeder (min arbejdsgiver er fotograf), eller ved bestilling af tid til fotografering igennem email kontakt.

Han vil som sagt gerne forsøge at gribe ud til de gamle kunder, men hvor meget må han egentlig skrive i sådan en mail? Jeg er godt klar over at uopfordret email med kommercielt indhold - reklamer, tilbud og lignende er spam, men når han har haft kontakt til disse igennem email, er reglerne så samme?

Hvis det er tilfældet, kan han så skrive at han fx. agter at afholde en konkurrence hver måned i form af en gratis session tilfældigt udtrukket blandt nyhedsbrevs modtagere? Eller er det også kategoriseret spam?

Hvis det hele er no-go, hvordan vil det så være smart at gribe det an? Sende en plain besked der fortæller at siden er blevet stærkt opdateret, og at han håber de stadig nyder godt af deres billeder? Intet der nævner noget som helst. Så inde på siden have et pop-up i højre hjørne til nyhedsbrev med ovenstående konkurrence, og så håbe på at så mange som muligt tilmelder sig?

Håber der er nogen som kan hjælpe, da ingen af os er særligt interesseret i at se en bøde på ~210.000 kroner for spam.

På forhånd tak,
Jonas. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det at man har haft kontakt til kunden via email giver ikke ret til at sende email om andet end det kontakten handler om og dermed ikke til at skrive noget reklame eller " jeg afholder forretning" eller besøg min nye adresse os. 

Kun hvis kunden aktivt har tilmeldt sig nyhedsbrev eller OK for e mails må man gøre det og bøden er meget stor (hvis nogen klager og det sker let)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kun hvis kunden aktivt har tilmeldt sig nyhedsbrev eller OK for e mails må man gøre det og bøden er meget stor (hvis nogen klager og det sker let)

En små 210.000 kroner i det her tilfælde, og jeg har selv skrevet en del emails fra kunder ind i en oversigt - der var en pæn mængde jurister iblandt, derfor jeg gerne vil høre mig ad først. Men det lader til at der ikke er så meget at komme efter med de mails så.

Tak for svaret :)

Tilføjelse: Har snakket med arbejdsgiveren og han spørger så om man må sende en mail specifikt til folk omkring deres købte produkt, og så i signaturen have noget om at siden er opdateret og nyhedsbrev osv. Han nævnte også noget med at sende folk specifikt tilbud på genbestilling af gamle ordre, men da det er et tilbud er det vel stadig no-go?

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Svaret står i Markdsføringslovens §6, og det er nedslående for din arbejdsgiver:

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=158302#Kap1

"§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

Uanset hvor kreativt din arbejdsgiver håndterer det, er det vanskeligt at argumentere for, at disse mails IKKE er skrevet "med henblik på afsætning", da det jo netop er formålet med dem. 

Venlig hilsen

Hans

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Svaret står i Markdsføringslovens §6, og det er nedslående for din arbejdsgiver:

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=158302#Kap1

"§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

Uanset hvor kreativt din arbejdsgiver håndterer det, er det vanskeligt at argumentere for, at disse mails IKKE er skrevet "med henblik på afsætning", da det jo netop er formålet med dem. 

Super, så slipper jeg for at sidde og sige "måske.. kan prøve at spørge.." når han bliver kreativ. Tak :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)