Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal postere en investering i Dinero - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 10
Fra  UniPegma ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er lige begyndt at benytte mig af Dinero, og er en smule i tvivl om hvordan jeg skal postere en privat investering.

Altså hvordan posterer jeg en kapitaltilgang til virksomheden, og hvilken modkonto skal jeg benytte mig af? 

Jeg går ud fra at "60000 - Anpartskapital" er stiftelseskapitalen når man stifter et ApS? Den information mangler jeg nemlig også :-)

Jeg håber at nogle af jer kan hjælpe.

/Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad for en kapital tilgang? Du har et ApS men er det en kapitaludvidelse der er lavet officielt så selskabskapitalen er forhøjet med alt kørt korrekt hele vejen (styrelse-  ejerbog med mere) (Anpartskapital er så kontoen) eller er det penge du låner til selskabet (krav om markedsbaseret rente i så fald) - hvor det er som kortfristet gæld

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 10
Fra  UniPegma ApS Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. 

1. Selve stiftelseskapitalen (Denne står allerede dokumenteret i ejerbog mv.). Denne skriver jeg så ind under Anpartskapital.

2. En privat investering fra mig, som privatperson og over til virksomheden. Dette rådede min revisor mig til at lave til et lån til virksomheden, hvormed jeg så kunne få en smule ud i rente hver måned. Så dette er altså kortfristet gæld, da der ikke er indberettet yderligere nogle steder, ud over et internt bilag

3. En investering fra en partner med virksomhed må jo så nærmere være kapitaludvidelse, da der ligeledes følger andele med (og så skal ejerbogen ændres). Dette er ikke fuldført endnu, hvorfor jeg ikke har helt styr på det - jeg ville blot høre så det kunne bogføres korrekt når det er afsluttet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 yep

2 - jep - kortfristet lån som skal forrentes - markedsrente og derved får du rente ud (som du skal opgive til skat) og firmaet betaler renten og har fradrag for det

3

Investering som giver kapital andele bør du har revisor ind over - det kan gøres til overkurs og på flere måder - forskellige aktieklasser som sikrer du har mojoritet  - eller som konvertibelt lån - men tag revisor ind over

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 10
Fra  UniPegma ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange mange tak!

Men:

Hvilken konto skal modposteres i begge tilfælde? 

1) Jeg tænker umiddelbart følgende, med udgangspunkt i at det er en kontant indbetaling: Konto: 55000 Bank, Modkonto: 60000 Anpartskapital? Dette da bank vel er en debit konto. Eller er det omvendt? 

Derudover ved jeg ikke hvilken "kortfristet gæld" jeg skal bruge som konto i Dinero. Kan du give et konkret eksempel på, på hvilke konti du ville bogføre lånet? (pkt. 2)

3) Her har jeg revisor ind over, men tak. Jeg var blot nysgerrig :-)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Hessellund Lastein:

Mange mange tak!

Men:

Hvilken konto skal modposteres i begge tilfælde? 

1) Jeg tænker umiddelbart følgende, med udgangspunkt i at det er en kontant indbetaling: Konto: 55000 Bank, Modkonto: 60000 Anpartskapital? Dette da bank vel er en debit konto. Eller er det omvendt? 

Derudover ved jeg ikke hvilken "kortfristet gæld" jeg skal bruge som konto i Dinero. Kan du give et konkret eksempel på, på hvilke konti du ville bogføre lånet? (pkt. 2)

3) Her har jeg revisor ind over, men tak. Jeg var blot nysgerrig :-)

Kan denne hjælpe dig til anpartskapitalen ?

https://dinero.dk/support/anpartskapital/

Du skal oprette en ny konto til det lån og bogfører som herover.

Se hvordan du opretter en https://dinero.dk/support/beholdninger/

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 10
Fra  UniPegma ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fornemt Rasmus. Tak skal du have! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)