Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords Inkasso

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

trådstarter kan jo holde os orienteret - jeg kender ikke lige konsekvens af at benytte den private google konto og det virker jo som at google har fået virksomhedsoplysningerne men det man vel forvirre at det er en google konto som ikke er til CVR med CPR - Jeg kender ikke alle forskelle men der er jo google privat og erhverv https://support.google.com/adwords/answer/188610?hl=da 

lad høre hvor den ender

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak allesammen for jeres input. Også til Roberts.dk, som netop rammer plet ift. min egen bekymring. Jeg har netop spurgt Google, om der er et punkt i den aftale, jeg i sin tid har indgået, der giver dem ret til at gøre mig personlig ansvarlig. De har indtil nu afvist at henvise til nogen aftale og jeg kan ikke få noget på skrift. Kommunikation foregår udelukkende i telefon, hvor deres medarbejder siger, at jeg er personlig ansvarlig, og at jeg skal passe på, at sagen ikke ryger til inkasso. Jeg er meget overrasket over den fremfærd, som jeg mener er useriøs og bølle-agtig.

Jeg holder jer opdateret, når der sker yderligere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler nu på, at de kan holde dig op på det, seæv hvis det skulle være tilfældet. De har jo efterfølgende accepteret, at deres kontraktspart var din arbejdsgiver og ikke dig personligt. Som du skriver, så vil noget andet være useriøst (og mine ord bondefangeri) og når det gælder det, så er domstolene oftest forbrugervenlige. Situationen er nok den, at de har så mange inkassosager, som de behandler helt standardmæssigt uden reelt at forholde sig til indsigelserne.

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bidragydere

Tak for jeres tidligere svar.

Nu er der lidt nyt i sagen. Google henviser til deres "terms & conditions", hvor jeg forstår, at det er sætningen herunder, der skulle gøre mig ansvarlig for betaling:

"Disse vilkår for Google Ireland Limited’s reklameprogram ("Vilkår") indgås mellem Google Ireland Limited (registreringsnummer: 368047) med hjemsted Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland ("Google") og en enhed, der underskriver disse Vilkår eller som accepterer disse Vilkår elektronisk ("Kunde")."

Tror I, at en dansk domstol vil give Google ret i, at jeg er "en enhed", der er en privatperson, selvom jeg ved oprettelsen af AdWords-kontoen udtrykkeligt skrev firmanavn, firmaets postadresse og cvr-nummer samt brugte firmaets kreditkort til betaling? 

Endvidere, hvordan skulle Google egentlig kunne identificere mig, hvis det skulle komme så langt? De kender min gmail-adresse og så har jeg ringet til dem og de har ringet til mig. Men en mail-adresse kan enhver jo oprette. Og jeg kan jo have ringet fra et hvilket som helst telefonnummer. Hvis jeg nægter kendskab til sagen (selvom det byder mig i mod at gøre sådan), kan Google så overhovedet identificere mig og hive mig i retten?

Vh

Christoffer

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Formika:
Endvidere, hvordan skulle Google egentlig kunne identificere mig, hvis det skulle komme så langt? De kender min gmail-adresse og så har jeg ringet til dem og de har ringet til mig.

Uden at der skal gå konspirationsteori i den, så tror jeg godt, du kan regne med, at Google kan finde dig, hvis de vil.
De er ret seje med en computer, har jeg hørt.

Jeg gætter på, at du er personligt ansvarlig i henhold til de regler, som du har indgået aftalen under.
Hvis det ikke er 100% klart for dig i betingelserne, risikerer du jo, at det bliver retten, som skal afgøre det for dig - og dér risikerer du, at tabe.
Jeg kan ikke vurderer omfanget af denne risiko.

Desuden vil en konflikt med Google muligvis gøre det vanskeligt for dig at bruge deres services en anden gang, hvis du skulle få behov for det.

Når nu beløbet ikke er større, ville jeg gøre følgende:

1. Få en fakturakopi, hvoraf din tidligere arbejdsgivers firmanavn og cvr-nummer fremgår.
2. Betale.
3. Forsøge at opkræve beløbet hos din tidligere arbejdsgiver under henvisning til, at de har bragt dig i denne situation ved at bremse betalingen.

På den måde er din risiko 750 kr.

Og ja - så skal du finde dig i at ligge under for storebror.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg forstår godt din argumentation om, at man ikke ønsker at få Google på nakken - og betydningen heraf tør jeg ikke udtale mig om, men det ændrer dog ikke ved min rent juridiske vurdering af sagen, nemlig, at Google har sendt fakturaen til et selskab - og de har vidst at deres kontraktspart var et selskab - De kan derfor allerede holde sig til selskabet, og ikke den kontaktperson, som har foretaget bestillingen i selskabets navn. Hvis vi har fået denne historie korrekt serveret, hvilket selvfølgelig ikke behøver at være tilfældet, så synes jeg altså det her er en skamplet på Googles renome.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rikke Wagenblast Sørensen:
nemlig, at Google har sendt fakturaen til et selskab

Som jeg husker Googles betingelser, trækker de pengene via en konto, som man opretter.
Når man opretter denne konto er man - så vidt jeg husker - ansvarlig for de dispositioner, som denne konto foretager.
Man kan så købe annoncering til sig selv eller til andre, som man efterfølgende viderefakturerer til.
Jeg tror - men ved det ikke - at trådstarter har indtastet firmaoplysningerne, da han har oprettet kampagnen og ikke kontoen.
Hvis det er tilfældet, tror jeg, at han selv er ansvarlig.

Så før man kender detaljerne i Googles aftaler og i forløbet, er det for mig at se vanskeligt at udtale sig skråsikkert om. I min verden vil den tid, det tager at undersøge dette til bunds, ikke være de 750 kr. værd - derfor ville jeg bide i det sure æble og betale.

Det undrer mig, at Google håndterer sagen rent telefonisk. Det er temmelig utjekket. De burde jo bare fremsende deres krav og svare seriøst på den indsigelse, som trådstarter så ville komme med.

Venlig hilsen

Hans 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)