Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer du din egen hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du har haft en anden person eller bureau til at udvikle din hjemmeside er der en risiko for at du ikke selv ejer din hjemmeside, dit logo eller dine tekster. Det hele handler om ophavsret og hvem der ejer dit indhold og hvem der "bare" har ret til at bruge det. 

Dette er også for dig som køber billeder, (SEO) tekster til din hjemmeside. Hvis ikke du har sikret dig ophavsretten til teksterne, så kan du ikke være sikker på at din tekstleverandør ikke sælger teksterne igen til dine konkurrenter, det betyder i nu begge har dublicate content på siden.

Hvis du ejer en hjemmeside er det her must read, hvis du allerede har 100% styr på ophavsret og ikke kan blive klogere, så spring den over: http://www.greenweb.dk/ejer-du-din-egen-hjemmeside/

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fat i en ret vital ting her

Vi har hjulpet mange kunder som har siddet i en fælde hvor deres udvikler havde ejerskab af webhotel og domain

og i mange tilfælde har de måttet starte forfra med en ny hjemmeside

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Wordpress Support: Vi har samme erfaring som jer, derfor dette indlæg. Jeg sendte det til vores kunder og det kom faktisk bag på dem at det var sådan det fungerede. Vi overdrager altid alle rettigheder til kunden, jeg synes det er svært at være andet bekendt.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes God artikel

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Runu.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Super god artikel du har skrevet her, og du har bestemt fat i noget.

Føler mig nu ret godt tilfreds med at jeg har lavet alt selv lige nu :D

God Weekend 

Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 36
Fra  BilligeLED.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

god læsning

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at det er en lidt mærkelig måde at tale ned til de store gode bureauer, som koder i deres eget system.

Bare fordi du selv bruger open source, behøver du jo ikke at nedgøre dem som ikke gør det. Har i årevis brugt lukkede systemer som jeg ikke selv ejede, men stadig haft 100 gange bedre erfaring med det end open source.

Der er 100% skalerbarhed med lukkede systemer og ofte er service og kvalitet også bedre her. Open source er forskellige udviklere som sidder og koder på det samme system, hvilket ofte giver en dårligere hastighed på din hjemmeside og gør den nemmere at bryde ind i.
Se bare på Wordpress f.eks., ser konstant at personer får hacket deres side og har tilmed selv oplevet det.

Derudover er det ofte billigere at få specialudviklet til de lukkede systemer, da firmaet kan bruge den kode de laver igen. Også uden at det kommer til at betyde noget for mig.

Bare lige for at give et lidt mere uformelt perspektiv, fra en som ikke selv ejer et open source bureau.

God weekend 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

skysthelimit:

Synes at det er en lidt mærkelig måde at tale ned til de store gode bureauer, som koder i deres eget system.

Bare fordi du selv bruger open source, behøver du jo ikke at nedgøre dem som ikke gør det. Har i årevis brugt lukkede systemer som jeg ikke selv ejede, men stadig haft 100 gange bedre erfaring med det end open source.

Der er 100% skalerbarhed med lukkede systemer og ofte er service og kvalitet også bedre her. Open source er forskellige udviklere som sidder og koder på det samme system, hvilket ofte giver en dårligere hastighed på din hjemmeside og gør den nemmere at bryde ind i.
Se bare på Wordpress f.eks., ser konstant at personer får hacket deres side og har tilmed selv oplevet det.

Derudover er det ofte billigere at få specialudviklet til de lukkede systemer, da firmaet kan bruge den kode de laver igen. Også uden at det kommer til at betyde noget for mig.

Bare lige for at give et lidt mere uformelt perspektiv, fra en som ikke selv ejer et open source bureau.

God weekend 

Der er bred enighed om at open source har de bedste forudsætninger for at være mere sikkert end lukket software. Alle kan sætte sig ned og analysere koden, mens et privat firma har en klar interesse i at promovere sin kode som sikker, men uden at uvildige har mulighed for at analysere den.

Men open source stiller også krav til brugeren om at tænke sig om mht. hvilke moduler, han installerer og om selv at holde sit software opdateret. Tilgengæld er det så gratis at anvende open source, hvorimod nogle af de ting, du påpeger som fordele ved lukket software jo er noget, man jo så også betaler for.

Men det er klart at bare fordi noget er open source, betyder det ikke automatisk, at det er mere sikkert end lukket software.

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

skysthelimit:

Synes at det er en lidt mærkelig måde at tale ned til de store gode bureauer, som koder i deres eget system.

Bare fordi du selv bruger open source, behøver du jo ikke at nedgøre dem som ikke gør det. Har i årevis brugt lukkede systemer som jeg ikke selv ejede, men stadig haft 100 gange bedre erfaring med det end open source.

Nu handler trådstarters indlæg jo om mere end blot systemet, der bruges til at drifte webshoppen. Det handler hovedsagligt om rettigheden til indholdet på shoppen, og hvordan du som kunde ikke nødvendigvis ejer indholdet, men blot har opnået en brugsret. 

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@skysthelimit: Du misforstår mig, eller så har du læst det for hurtigt. Ophavsret har INTET med open/closed source at gøre. Hvis du som udvikler laver en udvidelse til Wordpress har du også ophavsret over dette, selvom Wordpress er open source. Teksterne og billederne på din side er også underlagt ophavsret - det har INTET med open/closed source at gøre.

Det er bestemt ikke min intention at nedgøre nogle, jeg arbejder også med closed source, ingen problemer, jeg kan sagtens se fordele og ulemper ved begge dele. Det har bare ikke noget med ophavsret at gøre. Jeg beklager hvis du føler dig trådt over tæerne - det her er ikke et angreb mod closed source. Det handler om at man som hjemmesideejer er bevidst omkring ophavsret og hvad det betyder for en kunde.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)