Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra IVS til Aps - hvordan gør man

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg startede for nogle måneder siden et IVS.  Nu har jeg solgt lidt, og overskuddet har jeg brugt til at udvide mit varerlager, så mit varerlager er kommet op over kr. 50.000,- i indkøbspris.  Spørgsmålet er så, kan jeg nu ændre min virksomhed til et APS? Der er ikke nogen gæld osv.

Hilsen Martin

www.pmargentum.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en revisor til at underskrive en vurderingsberetning for at du kan omdanne dit selskab. En omdannelse vil formentlig koste omkring 5-6.000 kr.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

og at varelager er 50.000 kr er ikke helt nødvendigvis det samme som der er nok til ApS da der jo ikke er betalt skat af overskuddet endnu formoder jeg - men ja . revisorerklæring som garanterer at der er selslabsbeskattede værdier for mindst 50.000 er kravet for omdannelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

5.000 - 6.000 kr. for en revisorerklæring lyder meget billigt. Man får ikke revideret meget varelager + det øvrige for den pris.

Jeg foreslår, at du omdanner i forbindelse med din ordinære regnskabsafslutning for derved at spare nogle omkostninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael - det vil kun være en besparelse hvis han allerede i dag har valgt revision. Ellers vil det kun blive dyrere - jo længere tid der går fra stiftelse til omdannelse.

Men hvorfor i det hele taget omdanne....

Fra Køge
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.

Den eneste grund til at omdanne skulle være at Aps måske virkede lidt mere tillidsvækkende end IVS.  Men de fleste kunder er alligevel fra udlandet, så det kan godt være at jeg bare skulle lade det blive ved IVS.

Ved i om der er nogle fordele ved at skifte til Aps?

Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik.... Det er jeg så ikke nødvendigvis enig med dig i. Der er mange faktorer og (for os) ukendte, der er i spil her. Bl.a. tænker jeg på, om alle de IVS´er, der har fravalgt revision vil være i stand til at udarbejde og opstille en anstændig årsrapport og skatteregnskab uden professionel hjælp. Den diskussion hører bare ikke hjemme i denne tråd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

vel egentlig kun den fordel med "tillidsvækkende"  og måske lidt lettere at sælge anparter i ApS hvis man skal det  end i IVS men det er jo svært at sige om det overhovedet betyder noget

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Sørensen:
Den eneste grund til at omdanne skulle være at Aps måske virkede lidt mere tillidsvækkende end IVS.

Det er præcist det som du skal gøre op med digselv. Betyder det virkelig noget for dine kunder om du er et aps eller et IVS?

Bortset fra begrænsninger i udbytte har du samme muligheder i et IVS som i et aps.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Bortset fra begrænsninger i udbytte har du samme muligheder i et IVS som i et aps.
og man kan vel med vis ret sige, at begrænsningen i udbytte er identisk i ApS - da man jo vel heller ikke der må udbetale udbytte som grundregel, hvis det bringer kapitalen under 50.000 kr (hvis det er stiftet med det beløb) - så egentlig er det jo også hipper som happer?

Har man glade kunder og glad bank - så tror jeg ikke man om få år ser så meget anderledes på de to former - specielt ikke hvis der er opbygget fornuftige regnskaber

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)