Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting: WebHosting eller Hosting4real ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:

Lucas - Hosting4Real:

Vores webhoteller er hovedsagligt lavet til sider med større resource krav, eller stor mængde besøgende, hvilket betyder vi giver en stor mængde resourcer til hver kunde, vi har mellem 8 og 60 webhoteller per server (60 micro, 30 small, 15 medium eller 8 large).

Hver pakke har forskellig mængde resourcer da et webhotel ikke kun er omkring trafik og plads forbrug, men også CPU og RAM allokering.

Alle servere har minimum 8 cores og 32 gigabyte ram samt SSD for MySQL.

Lucas, et par spørgsmål til jeres hostingydelser:

1) Hvis der er fuld belægning på en af jeres servere med f.eks. 30 Small webhoteller, så har hvert webhotel i gennemsnit 8/30=0,27 logiske CPU cores og 32/30=1,1 GB RAM til rådighed, heri ikke medregnet cores og RAM forbrug til hypervisoren. Er det korrekt?

2) Hvis ja, så lyder det ikke som ret mange resourcer til hver kunde. Har du nogen ide om hvad normalen er i hostingbranchen mht. antal CPU cores og RAM for webhoteller - hvis ellers man kan tale om noget normalt?

3) Jeg kan ikke finde info om CPU'erne, der bruges i jeres servere. Altså type, CPU-familie og clock. Og det er faktisk kun meget få hostingfirmaer, der specificerer den slags. Hvorfor gør I ikke det?

Vi køre direkte 'bare metal' hardware så ingen hypervisor, men ellers korrekt ja.

2: Shared hosting er det svært at gå op i cores og ram - da resourcerne er shared - men det er meget normalt at servere har mindre resourcer, og det er ikke svært at finde danske udbydere med mange hundrede kunder på, så vores antal kunder per server er utrolig lavt iforhold til rigtig mange udbydere.

Tager man eksempler på større shared hosts på samme hardware har de oftest 500-900 kunder per server.

3: Vi bruger bruger E3 og E5 CPU'er - rettere disse:

Intel(R) Xeon(R) CPU E5-1620 v2 @ 3.70GHz

Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1230 @ 3.20GHz

UPDATE:

Vores nye side som vi snart får op at køre, indgår CPU info osv - så det kommer! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Vi køre direkte 'bare metal' hardware så ingen hypervisor, men ellers korrekt ja.

Ok, ingen hypervisor. Betyder det så at alle webhoteller på samme fysiske server bruger samme webserver, eller hvordan fungerer det? Det betyder vel så også, at CPU/RAM resourcerne ikke er reserveret til hver enkelt webhotel, og at man måske derved risikerer, at et travlt webhotel vil påvirke ydelsen for de øvrige webhoteller på samme fysiske server?

Lucas - Hosting4Real:
2: Shared hosting er det svært at gå op i cores og ram - da resourcerne er shared - men det er meget normalt at servere har mindre resourcer, og det er ikke svært at finde danske udbydere med mange hundrede kunder på, så vores antal kunder per server er utrolig lavt iforhold til rigtig mange udbydere.

Ok, det er værre end jeg troede, den typiske belægning på servere for de større shared hosts. Der er ikke noget at sige til at folk har kapacitetsproblemer rundt omkring.

Lucas - Hosting4Real:

3: Vi bruger bruger E3 og E5 CPU'er - rettere disse:

Intel(R) Xeon(R) CPU E5-1620 v2 @ 3.70GHz

Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1230 @ 3.20GHz

Tak for info. Det er jo nogle fine moderne CPU'er med høj clock. Hvorfor offentligører I ikke den slags specs. på jeres website? Tænker at det kunne være ret relevant for en del af jeres kunder. Og godt for jer, fordi der er så få andre der offentliggører det.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

UPDATE:

Vores nye side som vi snart får op at køre, indgår CPU info osv - så det kommer! :)

Så lige din update, glimrende :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:

Lucas - Hosting4Real:
Vi køre direkte 'bare metal' hardware så ingen hypervisor, men ellers korrekt ja.

Ok, ingen hypervisor. Betyder det så at alle webhoteller på samme fysiske server bruger samme webserver, eller hvordan fungerer det? Det betyder vel så også, at CPU/RAM resourcerne ikke er reserveret til hver enkelt webhotel, og at man måske derved risikerer, at et travlt webhotel vil påvirke ydelsen for de øvrige webhoteller på samme fysiske server?

Der findes ingen shared webhosting udbyder der laver hvert webhotel i en hypervisor så vidt jeg ved. Nogle bruger CloudLinux hvilket begrænser en bruger til X antal RAM og X antal CPU. Vi tager ikke brug af Cloud Linux, men vores servere er meget kontrolleret og overvåget, vi tillader samtidig at folk kan bruge over deres resourcer i en kort periode - det sker fra tid til anden, men i de snart 3 år vi har kørt - har det ikke skabt problemer.

Vi har metoder på at minske vores load på hvis det skulle kræves - og da vi ikke fylder vores servere op, vi beregner ca. 20% fri plads - kan vi give lidt ekstra 'rum' til folk. Derfor ingen problemer.

Tue Skaarup:

Lucas - Hosting4Real:
2: Shared hosting er det svært at gå op i cores og ram - da resourcerne er shared - men det er meget normalt at servere har mindre resourcer, og det er ikke svært at finde danske udbydere med mange hundrede kunder på, så vores antal kunder per server er utrolig lavt iforhold til rigtig mange udbydere.

Ok, det er værre end jeg troede, den typiske belægning på servere for de større shared hosts. Der er ikke noget at sige til at folk har kapacitetsproblemer rundt omkring.

Præcis - men set fra et hosting perspektiv - ved det rigtige setup, og de rigtige kunder (dem der ikke bruger mange resourcer) - f.eks, en simpel WP blog - sluger ikke mange resourcer hvis du regner ud over en måned, derfor kan en server sagtens klare mange hundrede små sider - men når du begynder at smide besøgende på sites, er der hvor ting bliver sløve.

Da vi mener at folk skal kunne have besøgende (og et godt antal) - har vi langt mindre kunder på vores servere end normalt. Men kigger du generelt på shared hosting, så er jeg rimelig sikker på vores antal kunder per server er utrolig lavt.

Tue Skaarup:

Lucas - Hosting4Real:

3: Vi bruger bruger E3 og E5 CPU'er - rettere disse:

Intel(R) Xeon(R) CPU E5-1620 v2 @ 3.70GHz

Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1230 @ 3.20GHz

Tak for info. Det er jo nogle fine moderne CPU'er med høj clock. Hvorfor offentligører I ikke den slags specs. på jeres website? Tænker at det kunne være ret relevant for en del af jeres kunder. Og godt for jer, fordi der er så få andre der offentliggører det.

Du har helt ret - vi burde selvfølgelig give mere info omkring vores specs, dette gør vi også i den nye side der kommer - folk der vil vide teknikken bag - kan få denne information, da vi gerne vil vise vores kunder at de køre på professionelt og nyt hardware med kraft bag.

edit:

Og dejligt du ser kritisk på det!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt hosting4real, og må sige, at jeg ikke har fortrudt det et eneste sekund!

Da jeg havde brug for hjælp (og det har jeg haft mange gange Tongue Tied), viste de sig som årets guldkorn i webhosting-universet!

Jeg kan kun rose Lucas og hans team for deres professionalisme og tålmodighed!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)