Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af person i fleksjob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 113
Fra  Billigstandup.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lige nu en person ansat i virksomhedspraktik med henblik på senere ansættelse i fleksjob.

Jeg har dog i dag fået at vide at man ikke må ansætte nogen i fleksjob, hvis man ikke har andre ansatte i virksomheden. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte det? Har forsøgt at søge på det på nettet, men kan ikke finde noget info om emnet.

Jeg håber I kan hjælpe.

Venlig hilsen Tabita.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er tilfældet, bryder jeg og Viborg Kommune i fællesskab loven.
Min eneste ansatte er ansat under fleksjobordningen.

Drøft det med din ansattes sagsbehandler.

Og vær i øvrigt opmærksom på at give din nye ansatte en ordentlig titel.
Lad være med at fokusere på, at han er i fleksjob - kald ham i stedet "lagerforvalter", eller hvad han nu er.

God vind med det.

Hans 

Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Fra  RB 2008 Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Reglerne for fleksjob er blevet ændret og er blevet mere simple. Der er ikke alt det bøvl som man skulle igennem før.

Ansættelsen svarer til at ansætte en alm. medarbejder på deltid, bortset fra at jobcenteret skal have en kopi af kontrakten.

Hvis medarbejderen arbejder under 10 timer pr. uge som kan du søge Forebyggelsesfonden om 20.000 kr. i bonus. http://www.forebyggelsesfonden.dk/fleksjobbonus.html 

Bonusen må du bruge som du vil, f.eks. til at betale din nye medarbejders løn.

En fleksjobber kan derfor være et oplagt valg for en selvstændig som mangler en til at give hånd i firmaet og samtidligt giver du et andet menneske et meningsfyldt arbejde.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at det kan give problemer i en afskedigelsessituation, idet en flexjobber kan være beskyttet af forskelsbehandlingsloven, hvis årsagen til bevilling af flexjobbet kan henføres til et handicap.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)