Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfundet en ny type dessert, hvad nu?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan:
Jeg ville kunne hjælpe med design af emballage - når du når så langt. :)

Jeg har heldigvis en masse dygtige designere omkring mig i forvejen Smile

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

IVIT:

Tak for alle indlæg :)

Jeg synes også, at jeg helt klart vil stå bedst med en NDA, som Helle Bonne Stylow anbefaler, men hvorfor får hun negative karakterer for hendes input?

Der må være nogen, der synes at produktet/opskriften ikke behøver hemmelighed/beskyttelse eller hvad?



En NDA er værdiløs i dit tilfælde, men kan sagtens bruges som falsk sikkerhed. Det er ligeledes en måde, at påpege fraværende tillid til en potentiel partner, som igen skal involvere en advokat til gennemlæsning af dokumentet, før han vil underskrive.

Du står langt stærkere, hvis du blot er den smarteste i lokalet.
 

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Du står langt stærkere, hvis du blot er den smarteste i lokalet.

Det er jo ikke en juridisk gardering at være den smarteste i lokalet Smile skal man bare stole blindt på en samarbejdspartner?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

IVIT:

Jacob:
Du står langt stærkere, hvis du blot er den smarteste i lokalet.

Det er jo ikke en juridisk gardering at være den smarteste i lokalet Smile skal man bare stole blindt på en samarbejdspartner?



Er alternativet til en juridisk kontrakt, at stole blindt på folk? :) 

Når du sidder overfor store spillere, så er den stærkeste kontrakt, at det er attraktivt at deltage for begge parter. Det skal være sådan, at det er billigere for producenten, at have dig involveret, end selv at påbegynde research på området.

Men igen - en NDA er værdiløs i dit tilfælde. Du præsenterer et produkt, som den store virksomhed synes om. Derfra vælger de selv, at sætte deres R&D til at fremstille et lignende produkt - ligesom der findes mange slags cola, wienerbrød og lignende. Senest har jeg set COOPs kanelsnegle (gifler).

Er dit produkt muligt at patentere? Hvis det ikke har en brandværdi, så er der i min optik mere at tabe ved en NDA, end der er at vinde. Men til syvende og sidst er det din hovedpine. Ideer er bare intet værd i dagens Danmark - derimod er eksekveringen og folkene bag.

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Er dit produkt muligt at patentere? Hvis det ikke har en brandværdi, så er der i min optik mere at tabe ved en NDA, end der er at vinde.

Jeg ved ikke, om det er muligt at patentere.. Jo, det har helt klart en brandværdi. Det er en meget sund og meget lækker dessert og dem er der ikke ret mange af på markedet. Der findes ikke nogen dessert, der ligner den, så jeg kunne selv opdigte et navn til det. 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IVIT:
Jeg ved ikke, om det er muligt at patentere.. Jo, det har helt klart en brandværdi. Det er en meget sund og meget lækker dessert og dem er der ikke ret mange af på markedet. Der findes ikke nogen dessert, der ligner den, så jeg kunne selv opdigte et navn til det. 

Det skal du ikke spekulere så meget over, det svar har Du i morgen efter du har kontaktet Patent- & Varemærkestyrelsen fantastiske kundeservice på 43 50 83 01. Såfremt du allerede har fundet et navn til din dessert, så kunne du også være du skulle overveje at smide penge efter en registering af både ord og logo. Jeg ved at det er ganske lang tid at vente endnu 6 måneder med at komme i gang, men det er absolut ventetiden værd og være beskyttet.

Og du skal ikke fravige NDA hvis din idë og opskrift er så unik. Hvis nogen får nys om den og finder den interessant, så stjæler de den fra dig. Det skal du ikke betvivle i 2 sekunder. Du kan KUN stole på dig selv hvad det angår.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg delte engang kontor kortvarigt med en iværksætter som startede en virksomhed, som lavede en type desserter.

Han havde startede med at leje et industrikøkken de timer han havde brug for i starten, og lavede flere efterhånden som han fik dem solgt. Han solgte til små dagligvareforretninger, og i starten var de små mængder. Men salget voksede støt, og han kunne på et tidspunkt ikke lave nok alene længere. Nogle investorer gik ind i projektet, fik indrettet et fabrik med maskiner etc. og hjalp ham med at komme ind i de store kæder.

Han havde lavet over 100.000 stk. alene i det lejede køkken før han tog springet til at få en produktion igang. Og jeg tror at det er den bedste måde at komme igang på. Hold investeringerne lave ved at gøre det hele selv, ud og sælg til de mindre butikker som selv har indflydelse på deres sortiment, og så ellers voks derfra.

Mvh Carsten

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Altomargan.dk - Jan:

Det skal du ikke spekulere så meget over, det svar har Du i morgen efter du har kontaktet Patent- & Varemærkestyrelsen fantastiske kundeservice på 43 50 83 01. Såfremt du allerede har fundet et navn til din dessert, så kunne du også være du skulle overveje at smide penge efter en registering af både ord og logo. Jeg ved at det er ganske lang tid at vente endnu 6 måneder med at komme i gang, men det er absolut ventetiden værd og være beskyttet.

Og du skal ikke fravige NDA hvis din idë og opskrift er så unik. Hvis nogen får nys om den og finder den interessant, så stjæler de den fra dig. Det skal du ikke betvivle i 2 sekunder. Du kan KUN stole på dig selv hvad det angår.

Tak for rådet, Jan. Jeg vil nok også føle mig mest sikker med en NDA og ville ærgre mig meget, hvis det bare blev kopieret af andre, når jeg har brugt oceaner af tid på at eksperimentere med utallige af sunde ingredienser.. 

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Han havde startede med at leje et industrikøkken de timer han havde brug for i starten, og lavede flere efterhånden som han fik dem solgt. Han solgte til små dagligvareforretninger, og i starten var de små mængder. Men salget voksede støt, og han kunne på et tidspunkt ikke lave nok alene længere. Nogle investorer gik ind i projektet, fik indrettet et fabrik med maskiner etc. og hjalp ham med at komme ind i de store kæder.

Lyder som en fantastisk idé, at leje et industrikøkken. Jeg vidste bare ikke, at det var muligt.. Eller har ihvertfald aldrig hørt om det før. Det er et par stykker, der har rådet mig til at undersøge det polske marked til produktionsdelen, da det også var en billig mulighed for at komme igang, men synes klart det vil være bedst at starte i et lejet og godkendt køkken, for lige at komme igang Smile

Tak for input, Carsten Yes

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil anbefale dig at lave en profil på http://opfind.nu/ 

Her kan du få den helt rette rådgivning - de hjalp mig i gang, da jeg opfandt hundeskålen "Incredibowl" der er ude i 27 lande :-)

 HH-Aftale/DNA meget fornuftigt, og medvirkende til en hvis form for sikkerhed for begge parter. Jeg har i mine år som opfinder, kun været ude for en enkelt virksomhed, der ikke ønskede at underskrive.

Rigtig god fornøjelse :-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)