Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan løse SEO gåden for mig - instant nr 1 vs. instant nr 890?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 24
Fra  towoo.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at forstå SEO, men er ingen haj, så håber at Amino kan hjælpe mig med et svar på denne lille sag.

Kort version: Hvorfor kommer http://www.foodappeal.dk/, uden SEO arbejde direkte ind på side 1, på plads 1 når man søger på "food appeal" men når man søger på "towoo" så startede http://towoo.dk/ på side 12-14 og har efter 6 måneder "kæmpet" sig til en plads på side 3-4?
(der søges på google.dk, fra dansk IP, logget på google)

Lang version: Det der driller mig, er at jeg synes siderne SEO-mæssigt burde være ens - men igen - jeg er ingen ekspert. De er begge .dk sites, med dansk sprog på siden, og en adresse som er sammensat af to engelske ord "to woo" og "food appeal". Hvis jeg søger på "to woo" er siden towoo.dk ikke til at finde. Søger jeg på "towoo" er den på side 3-4, og har gennem 6 måneder flyttet sig fra side 12 til denne placering.
Søger jeg på "food appeal" kommer foodappeal.dk på plads 1 side 1, søger jeg på "foodappeal" kommer siden på plads 3 side 1 - dette sker helt automatisk fra dag et af?

Hvorfor starter foodappeal.dk på side 1 fra dag 1 og towoo.dk på side 12 fra dag 1, og efter 6 måneder stadig kun er på side 3-4?
Hvad er forskellen, der giver denne forskel i ranking?

Ekstra information:

towoo.dk Mozbar PA=1 DA=1
Der er lavet lidt SEO optimering på denne side
Towoo er tilmeldt/registreret Webmastertool
http://whois.domaintools.com/towoo.dk 

foodappeal.dk Mozbar PA=1 DA=1
Der er ikke påbegyndt SEO optimering på denne side
http://whois.domaintools.com/foodappeal.dk

Der er endnu ikke lavet link-arbejde på nogen af siderne.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Towoo har 1 backlink(amino) og Foodappeal.dk har 41 (3 ips)

Jeg vil tro, det er der du skal finde grunden.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Jeg undrer mig noget over din tilgang til SEO.

Du ser ud til at efterspørge at en SEO-nørd/ekspert, der gider at bruge sin tid på at finde 117 grunde til at en anden hjemmeside klarer sig langt bedre end din.

Det er endda i et andet ræs (med et andet søgeord) - og ikke engang en hjemmeside i direkte konkurrence.

Hvis du skulle betale en SEO-konsulent, ville det så være det spørgsmål du ville stille?! Nej, det tror jeg ikke. Du stiller det forkerte spørgsmål.

Du vil være synlig i Google når dine potentielle kunder søger efter dig. Det er det det handler om.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 24
Fra  towoo.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas - det lyder meget som svaret på mit spørgsmål, hvordan ser du hvilke backlink siderne har - hvis du vil afsløre den slags?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 24
Fra  towoo.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita

Jeg forstår godt du undre dig over min tilgang til SEO, for jeg famler lidt i blinde, og er ganske ny til det. Men der er skam lidt logik bag galskaben. Selvom de ikke handler om det samme, så kender jeg til arbejdet bag dem - og i min optik har der været gjort det samme på begge sider - så derfor undrede det mig at der var en forskel på deres placering. 

Men synes umiddelbart at Jonas har en god pointe - som jeg ikke selv kunne se. Ellers har du så evigt ret, det handler om at gøre towoo synlig for den sides kundesegment. 

Jeg synes bare der var gjort det samme arbejde på begge sider, og derfor mit spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 24
Fra  towoo.dk Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

*Henrik Kristensen - tak, det skal jeg da lige kikke nærmere på, Amino strikes again :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

Jeg synes bare der var gjort det samme arbejde på begge sider, og derfor mit spørgsmål.



Ja, Jonas har helt ret. Links er Gud når det gælder SEO.

Det er interessant at du mener at der er lagt samme arbejde i begge sider kan jeg bestemt ikke genkende herfra.

Herfra ser det ud til at der bare er lagt langt mere arbejde i den ene fremfor den anden. Det ses ved første øjekast på hjemmesidernes forside. 

Prøv at Google "domæne.dk" og "site:domæne.dk". Der får du også to vidt forskellige indtryk. Den ene søgning resulterer i at der endda vises site links, mens der ved søgning efter din ligefrem bliver spurgt om det det i virkeligheden var noget andet jeg ville have søgt efter. 

Den ene har Google fundet 148 resultater med indhold på. Den ser ud til at være spækket med indhold, mens din kun har 16 resultater hvoraf nogle er meget tynde. "Nyheder" består af 2 sætninger - og så er der en indkøbskurv og et XML-sitemap, der peger på en forsidetekst, der ikke ligger på forsiden.

Den første har endda en YouTube-videokanal med 11 videoer, som der ser ud til at være gjort en del ud af.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 24
Fra  towoo.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Gita

Det jeg havde hæftet mig ved var de har tal PA (Page Authority) og DA (Domain Authority) som jeg havde læst mig frem til var indikatorer for hvor meget google kan "lide" ens side, og derved har lyst til at rangere den højere. 

Da begge sider har en PA og DA på 1 troede jeg det var en indikation for at google ville finde siderne lige relevant. 

Men det er jo tydeligt at, PA og DA ikke alene kan bruges til at sige noget om hvor vigtig google finder siden. Dernæst når jeg mente siderne var ens, var fordi jeg så to sider med amerikanske navne på en .dk adresse med dansk indhold.

Jeg tænkte at google stadig ville mene at sider, bare med dette skulle være mere interessant for en google.dk søgning, end f.eks. towoo bricks som er en kinesisk mustensfabrikant...

Men jeg vil takke både dig, og de andre på tråden, for at opklare hvorfor de to sider rangerer som de gør - det giver fin mening nu.

Jeg ved godt at svaret på mit spørgsmål virker banalt for dig, men jeg har lige kastet mig ud i SEO verden og prøver bare at lære til mig, så det nok ikke sidste gang jeg stiller dumme spørgsmål, med skæve vinkler - man skal jo starte et sted :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas:

Men jeg vil takke både dig, og de andre på tråden, for at opklare hvorfor de to sider rangerer som de gør - det giver fin mening nu.

Jeg ved godt at svaret på mit spørgsmål virker banalt for dig, men jeg har lige kastet mig ud i SEO verden og prøver bare at lære til mig, så det nok ikke sidste gang jeg stiller dumme spørgsmål, med skæve vinkler - man skal jo starte et sted :)



Selv tak Andreas.

Der er desuden heller intet galt i skæve vinkler. Jeg undrede mig bare, men når du fortæller om din vinkel, så giver det selvfølgelig god mening :-)

En del "SEO-tools" er kun nyttige, hvis du i forvejen har kendskab til SEO - og en del er decideret vildledende og kun lavet for at få folk til at linke til dem. 

Mange kvalitets-sider på en hjemmeside giver ikke nødvendigvis højere placeringer af sig selv, men den du sammenlignede med er sådan en jeg tror rigtigt mange glædeligt ville linke til og/eller dele på sociale medier, da der virkeligt ser ud til at være kælet for udseende og indhold. Det vil også få de besøgende til at blive på hjemmesiden. Jeg synes i hvert fald den hjemmeside har noget over gennemsnittet interessant over sig, der får mig til at blive længere tid på hjemmesiden. Selvom din også er over snittet, så var den anden med gennemarbejdede professionelle videoer en hård en at sammenligne sig med som ny :-) 

Jeg har selv haft svært ved at komme i gang med SEO - udover i det små, indtil jeg fik fat i denne bog. Hvor det før var for uoverskueligt for mig, kom jeg rigtigt godt i gang med det samme. 

Du kan selvfølgelig altid spørge løs alligevel.  Det er vist det Aminos debatforum er til. Der er jo ingen, der er tvunget til at svare, hvis de ikke gider. Jeg ærgrer mig nogengange på andres vegne når de begynder med de vildeste gætterier når der nu engang er mulighed for at få ren besked om hvad der virker. Men at spørge på Amino er bestemt ikke dumt. Du fik jo et par gode svar med hensyn til links - og lidt om hvordan du nogen af dem.

God weekend og god fornøjelse med dit SEO :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)