Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

I den kommende december bliver jeg endelig helt færdig med mit studie som cand.merc.IT'er, og af den grund, søger jeg allerede nu desperat efter et job i mit område.

jeg vil rigtig gerne flytte til tyskland, og har især tænkt på frankfurt fordi det er nok en meget international by og der er sikkert flere arbejds muligheder for engelsk talende arbejdere.

mit problem er, at jeg har næsten givet op på den drøm, og I er nærmest mit sidste håb. Jeg vid efterhånden ikke hvor mange virksomheder jeg fik søgt ind hos og fik afslag og det er viiiild skuffende. Jeg har desværre ingen netværk der andre end venner der studere på uni, men de er heller ik så meget til hjælp. En af problemerne er at jeg ka tysk på kommunikations niveau kun :/ dog er jeg meget villig til at arbejde på mit tysk..

de job typer jeg søger kan være f.eks.:

- graduate program

- praktik plads

- junior plads

og de stillinger jeg er ude efter kan være indenfor:

- business administration og IT

- konsulent 

jeg har også tænkt på at melde mig til kurser i tyskland, bare for at kunne flyt dertil først, men har ingen ide om hvad det kunne være..

jeg håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej, det kunne være et kæmpe hjælp for mig.

Mvh

Mariam

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mariam

Desværre har jeg ikke jobbet til dig, og jeg ved at det kan være svært at få job uden for landets grænser, når man sidder her hjemme i Danmark.

Når du er færdig uddannet, og hvis du på det tidspunkt ikke har fundet et job, så har du mulighed for at søge om at tage dine dagpenge med til Tyskland i op til tre måneder. Det er ofte nemmere at søge et job, når man først er i landet, så chancerne for succes er større. Så det er en mulighed, jeg synes, at du skal kigge på, hvis det er aktuelt til den tid.

Naturligvis skal du indtil da fortsætte med at søge som du gør i dag.

I forhold til netværk så undersøg om der kunne være netværk af danskere i fx Frankfurt, som du kan tage kontakt til, og høre om de kan hjælpe dig på nogen måde. Prøv også at kigge på Linkedin.

Håber det lykkes for dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)