Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reseller eller bare flere domæner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har i længere tid være "konsulent" for nogle firmaer hvor jeg sørger for deres hjemmesider. Jeg tænker nu at det er tid til at jeg stepper op og "kører det for dem". 

I første omgang tænkte jeg en reseller løsning, men er kommet i tvivl. Kan jeg ikke bare vælge et almindelig produkt hvor jeg bare her 5-10 domæner tilknyttet? Det vil være langt billigere.

Jeg forventer ikke at mine kunder skal ind på back-end. Jeg står for alt - også gerne betaling til dk-hostmaster (er det muligt at jeg gør det eller skal det være ejerene?)

Hvis mine kunder skulle have en backned (administere emails, dns, databaser osv) tænker jeg at jeg har behov for en reseller løsning, men det er ikke tilfældet.

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Gratis Bolig Tilbud Skrevet kl. 04:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

1. Køb et stort webhotel med udbrgrænset domæner (eksempelvis www.gigahost.dk) 

2. Opret en konto hos www.gratisdns.dk 

3. Køb domæner enten via handle hos dk-hostmaster (koster deponi) / eller køb dem hos anden udbyder eksempelvis www.webhosting.dk 

4. Du kan stå som betaler af domæner hos dk-hostmaster og lade dine kunder stå som registrant (vigtigt)

Så længe du selv skal stå for det hele i backend kan du gøre sådan måske :)

/GBT

Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og info omkring domæner. 

Hos Gigahost koster SSL understøttelse pænt meget om måneden, og hos Meebox koster det 300 kr/år. Begge dele en rimelig stor ekstra betaling.

Mit spørgsmål er så hvor nødvendigt er det at have en ssl forbindelse når man skal tilgå administrator delen af en WP eller joomla installation? Jeg har ikke haft det tidligere men bør man ikke have det? Er risikoen for hacks meget større hvis man ikke har det?

Er der andre alternativer en gigahost.dk. Der er blandede anmeldelser af dem. Meebox er tillokkende men der er ikke fri domæner, og andet ubegrænset. 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

leon2008:
Mit spørgsmål er så hvor nødvendigt er det at have en ssl forbindelse når man skal tilgå administrator delen af en WP eller joomla installation? Jeg har ikke haft det tidligere men bør man ikke have det? Er risikoen for hacks meget større hvis man ikke har det?

Det eneste SSL gør er at kryptere den kommunikation/dataudveksling mellem dig over webserveren.
Det gør ikke et website mere sikker af den grund.
Hvis websitet stadig kan ses uden SSL er du lige vidt, det MEGET sjældent at et website bliver hacket ved f.eks. man-in-the-middle angreb, enten er det dårlig kode i wordpress/joomla, som skaber et hul der kan udnyttes, eller fordi en eller anden bruger i cms´n har for simpel adgangskode.
SSL ændre ikke på dårlige koder eller dårlig programmering, det kryptere kun trafikken.
Selv om dit website har ssl, kan jeg stadig prøve om jeg kan gætte en given brugers adgangskode, hvis det skal stoppes skal systemet opdage efter x antal forsøg at nu er der nogen som har prøvet at komme ind, og nu skal den ip de kommer fra blokres i et givent tidsrum.
Det er meget vigtigere end om du har ssl på din website.

Kort sagt: SSL ændre ikke på den basale sikkerhed, det kryptere blot kommunikation, og derfor er det vigtigere først at kigge på systemets sikkerhed før man begynder at kryptere kommunikationen til det usikre system.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Kort sagt: SSL ændre ikke på den basale sikkerhed, det kryptere blot kommunikation, og derfor er det vigtigere først at kigge på systemets sikkerhed før man begynder at kryptere kommunikationen til det usikre system.

Hej

SSL gør ikke selve sitet mere sikkert, er jeg helt enig i, laver du dit site så det kører "ren SSL", kan man formode at diverse robotter der ligger og forsøger at udnytte diverse kendte sikkerhedshuller, giver op hvis sitet kører SSL og ikke kan tilgås uden, jeg tvivler på at diverse robotter har SSL support bygget ind, men det kommer vel :-)

En anden nævner webhosting.dk, de sælger faktisk SSL adgang,  inklusive certifikat, til ca. 150 kr om året, næsten dumt ikke at smide det på.

/Niels

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogenlund samme funktion, som du har. Jeg laver hjemmesider og webshop's og vedligholder dem for mine kunder.

Jeg har valgt Blackhost large webhotel, da det er muligt at have op til 40 domæner tilknyttet. Her kan man bl.a. bruge noget software som hedder softaculous til at holde styr på sine forskellige hjemmesider og webshop's. 

Jeg synes at der er noget, som du skulle kigge på

 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels.M:
SSL gør ikke selve sitet mere sikkert, er jeg helt enig i, laver du dit site så det kører "ren SSL", kan man formode at diverse robotter der ligger og forsøger at udnytte diverse kendte sikkerhedshuller, giver op hvis sitet kører SSL og ikke kan tilgås uden, jeg tvivler på at diverse robotter har SSL support bygget ind, men det kommer vel :-)

Ud fra hvad jeg så af logs lige efter at fejlen openSSL blev fundet så er ssl på ingen måde hindring for dem.
Hvis man skriver en robot der blot skal prøve brugernavne/adgangskoder af, så er det ret nemt at lave den og stadig bruge et site der bruger ssl.

Jeg ville personligt starte et andet sted, i stedet for at fokusere på SSL, men det er blot min mening.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom dine kunder ikke skal have adgang er det mine erfaring at der så alligevel er en som ønsker nogle adgange på et eller andet tidspunkt og så er det rigtigt lækkert at have de rette værktøjer.

Jeg har altid lært at man skal tænke stort, da man ellers kommer til at bruge rigtigt meget tid og penge på at flytte/ændre tingene senere. (naturligvis inden for rimelighedens grænser)

Så jeg vil klart anbefale dig at købe et reseller webhotel selvom du ikke mener du får brug for det.
Det giver dig mulighed for at allokerer din indkøbte plads til de enkelte kunder, mulighed for at vækste, mulighed for at automatisere, suspendere individuelt osv.
Dem vi tilbyder hos os ligger på 500,- per md. men er så også 10 gange større end det fra f.eks. blackhost, og har SSD harddiske.
100GB SSD diskplads, 2TB trafik og ubegrænset antal FTP, Databaser mm. 

I forhold til SSL, så kan næsten alle håndtere det. At det koster ekstra er ofte et levn fra at man tidligere skulle have en dedikeret IP adresse for at få SSL. 
Det er ikke længere tilfældet og det er derfor gratis for de fleste hosting firmaer at tilbyde SSL og efter min mening blot en måde at pumpe kunderne for lidt ekstra. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)