Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få 100+ investorer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skriver til jer fordi jeg selv har søgt investorer for tid tilbage. Jeg fik ikke meget respons på min ansøgning - men nogle gode råd via PMSmile. Mit behov er dog ikke ændret i forhold til at jeg gerne vil finde en investor/ investorer.

Dette har ledt mig til at tænke lidt (måske vel) kreativt Smile. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har så meget forstand på investorverden etc. Derfor spørger jeg i dette fora, om man forestille sig at investere et mindre beløb, eksempelvis et par tusinde pr. investor, men at man her er mange investorer, der "deler risikoen"?. Virksomheden der investeres i, betaler så alle investorer retur hver måned plus x antal kroner ekstra. Er det nogen idé? eksisterer der måske allerede en sådan mulighed?

Ser frem til at høre fra jer!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cher Pedersen - Telesvar:
Virksomheden der investeres i, betaler så alle investorer retur hver måned plus x antal kroner ekstra. Er det nogen idé? eksisterer der måske allerede en sådan mulighed?

Så det du søger er blot et usikret kontantlån, evt. fra flere forskellige firmaer/personer, der så betales tilbage med rente?

Det kan måske lade sig gøre, men jeg tror virkelig man skal kunne fremvise stor vækst og gode resultater for at du kan låne penge på den måde. Hvis investorer kan se der blot mangler penge at vækste for og firmaet er sundt og vokser og har overskud, ja så er det langt mere interessant end hvis man søger kontantlån til en "god ide", eller til noget som står stille.

Nu har du ikke rigtigt skrevet nogle detaljer om hvad der er der skal lånes til, så det er svært at komme med nogle specifikke råd. Generelt er usikrede kontantlån dog meget svære at få, og du skal kunne sælge både både dig selv og firmaet ekstremt godt, og jeg tror umiddelbart det vil være bedre at finde en investor der vil låne dig penge, end mange små. Der er jo en masse juridisk der skal være på plads, og det er lettere at blive enig med en investor/udlåner, end 100.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skriver om er jo sådan set den måde aktiehandel foregår på. Man deler virksomheden op i små bidder á 1000 kroner pr bid x 50 bidder og sætter det til salg

Det kan du også gøre med anparter hvis dit firma er et selskab enten aps eller ivs. Men men men, du får aldrig nogen med på ideen. Det er simpelthen for usikkert. 

Det kan være når nu du har haft fat i en masse investorer der har takket nej at du skulle stoppe op istedet og lige gøre status. Hvordan sælger du din idé ? Har du en prototype eller er det bare en idé ? Har du styr på alt det der er interessant for en investor (regnskab, budget, forventninger, forhåndsaftaler med aftagere osv)? Og sidst men ikke mindst, hvis ikke andre syntes dit produkt er en god idé kan du også stille dig selv spørgsmålet om det nu også virkelig ER en god ide, eller om du er den eneste der synes det ?

Key for at få en investor med er at du har 100% styr på og kan fremvise følgende:

Et fungerende produkt (prototype)

Et budget for hvad pengene skal bruges til (her er realisme key)

Et regnskab i forhold til køb af dele, produkter, drift osv

Et forventet regnskab (her er det rigtig godt at have en revisor med så det holdes realistisk)

Et forventet afkast over 6, 12, 24 måneder

En pose penge af en given størrelse, så investor ikke står alene med risikoen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Nu har du ikke rigtigt skrevet nogle detaljer om hvad der er der skal lånes til, så det er svært at komme med nogle specifikke råd. Generelt er usikrede kontantlån dog meget svære at få, og du skal kunne sælge både både dig selv og firmaet ekstremt godt, og jeg tror umiddelbart det vil være bedre at finde en investor der vil låne dig penge, end mange små. Der er jo en masse juridisk der skal være på plads, og det er lettere at blive enig med en investor/udlåner, end 100.

Hej Thomas

Som skrevet var det lidt vel kreativt Big Smile, jeg kan godt se hvad du mener omkring et usikret kontantlån - tanken var egentlig lidt alla disse microlån der var meget på tale for en rum tid siden. Idéen var den, at risikoen blev delt ud på flere og det den vej rundt gjorde det "lettere" for iværksættere måske at kunne finde investor til en idé eller virksomhed, og investorerne måske så var lidt mere risikovillige. Jeg kan sagtens se hvad du mener og tak for dit hurtige svarSmile

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Det kan være når nu du har haft fat i en masse investorer der har takket nej at du skulle stoppe op istedet og lige gøre status.

Hej Uldal

Tak for svar. Må lige nævne her at der IKKE har været en masse investorer og takke nej Smile. Jeg lavede for tid tilbage en ansøgning her på Amino Kapital, hvilken der ikke kom nogen særlig respons på, dog nogle gode råd jeg har taget til efterretning. Dette kan selvfølgelig skyldes ansøgningen ikke var fyldestgørende eller manglende interesse for denne branche rent investeringsmæssigt. 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L. :
Ehm er det ikke bare et aktieselskab? :)

Hej R.L.

Det er det vel så - som skrevet ved jeg ikke nok om investeringer generelt Smile men er da allerede blevet en kende klogere. Tak!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cher Pedersen - Telesvar:
Dette kan selvfølgelig skyldes ansøgningen ikke var fyldestgørende eller manglende interesse for denne branche rent investeringsmæssigt. 

Og endnu vigtigere at du måske ikke solgte dig selv godt nok (uden jeg ved det). En ansøgning kan være nok så fyldestgørende og branchen interessant, men er den/de personer der skal forvalte ens penge ikke troværdige eller kompetente er investeringen ikke interessant.

De rette personer kan tage en dårlig forretning og en dårlig ide og tjene penge på den, mens inkompetente mennesker kan tage verdens bedste ide indenfor verdens mest interessante branche og køre den i sænk.

Det ses igen og igen herinde når folk søger programmører, partnere, investorer m.m. at de glemmer det vigtigste overhovedet, nemlig sig selv. Hvis jeg skal lægge penge i en anden mands projekt, så er det vigtigste, over ALT andet, at det er den rigtige person jeg sætter til at forvalte mine penge. Ideen og projektet kan være nok så godt, men hvis man ikke tror på personen kan gennemføre projektet så er alt andet ligegyldigt.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

De rette personer kan tage en dårlig forretning og en dårlig ide og tjene penge på den, mens inkompetente mennesker kan tage verdens bedste ide indenfor verdens mest interessante branche og køre den i sænk.

Hej Thomas

Igen tak for svar. Ja, du har ret. Jeg må kigge lidt nærmere på muligheder og have dine vise ord friskt i hukommelsen, hvis jeg en dag prøver kræfter med at ansøge om investor igenSmile indtil da, vil jeg arbejde lige så hårdt og målrettet som jeg hele tiden har gjort. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Thomas Frost, og selvom Amino Kapital tit får hårde ord med på vejen, vil jeg gerne bekræfte at alt for mange skriver alt for dårlige ansøgninger. Hvorfor svare tilbage til én som skriver "PS - jeg er på ferie i Italien i uge x-x-x så jeg kan først svare tilbage efter x dato, hvis du vil vide mere....." - eller "jeg ville godt have haft finansieret det selv, men vi har lige købt hus og der er en lille ny baby på vej...."

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)