Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google shopping annoncering - God og billig markedsføring

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg igen haft gang i tasterne og denne gang handler det om: Google shopping annoncering

Blogindlægget henvender sig til jer som endnu ikke ved hvad det er eller har fået gang i Google shopping kampagner på jeres produkter.

Hvis følgende overskrifter fanger din interesse er indlægget helt sikkert værd at læse:

  • Google shopping kampagne
  • Google shopping er en succes
  • Hvad er Google shopping?
  • Opsætning af Google shopping kampagner
  • Hjælp til Google shopping annoncering

Den sidstnævnte er selvfølgelig hvor jeg tilbyder min hjælp til jer, som i forvejen ikke har et bureau til at sætte Google shopping op for jer :)

Med venlig hilsen

Jonas Ebbe
WEBoptimist.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Nu har du jo valgt at lave et blogindlæg og reklamere for det her på Amino. Så håber jeg også du har lyst til at hjælpe med et par spørgsmål fra en total nybegynder? Smile

1) Du siger man skal bruge et produktfeed. Men et produktfeed er jo ofte en kopi af de informationer der er på ens hjemmeside i forvejen - bl.a. produktbeskrivelser. Vil det ikke give problemer med duplicate content?

2) Mht. produktfeed - hvis man laver produktfeed på alle ens produkter, hvordan styrer man så hvilke annoncer der bliver vist?

3) Indsætter man søgeord på samme måde som vi kender det fra fx AdWords, så Google Shopping Annoncerne bliver vist når der søges på ord / sætninger som jeg selv har valgt, eller ??

På forhånd tak :)

Hilsen Morten

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas - Jeg svare gerne på dine spørgsmål :)

1) Et produktfeed er et simpelt XML dokument, som indeholder de data du skal bruge for at kunne oprette shoppingkampagne. f.eks varenavn, pris og link til produktet. Så med hensyn til Duplicate content skal du ikke være urolig. Google kan godt skelne imellem et produktfeed i XML format og så vidt jeg ved crawler googlebotten slet ikke disse dokumenter. Men som sagt skal du heller ikke have produktbeskrivelser olign. med i dette XML dokument.

2) Du kan ikke 100% selv styre hvilke produkter der bliver vist i søgeresultatet. Hvis du f.eks har 10 par røde gummistøvler på din hjemmeside og alle produkterne er med i dit produktfeed, vil de blive vist på skift. Du kan dog fjerne de produkter du ikke ønsker at have med i dit produktfeed. Man kan samtidig også tilføje negative søgeord i kampagnen. Så hvis du ikke ønsker "nike, ilse jakobsen, puma, addidas" søgninger i forbindelse med en søgning på f.eks "Røde addidas støvler"

3) Man indsætter ikke søgeord på samme måde som google adwords. Google har via dit produktfeed fået et "overblik" over hvilke produkter, produktnavne og søgeord du skal findes på.  Som tidligere nævnt hvis du f.eks sælger røde gummistøvler og har det i dit varenavn på nogle produkter på din hjemmeside - Ja så er der stor sandsynlighed for at den viser 3-4 røde gummistøvler fra din hjemmeside på google shopping kampagnerne indenfor samme branche. Her er det afgørende hvilken hvilken klikpris du har budt og relevansen i forhold til søgningen. 

Håber du fik nogle svare du kan bruge til noget ;)

Med venlig hilsen
Jonas Ebbe 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

WEBoptimist.dk:
Hej Thomas - Jeg svare gerne på dine spørgsmål :)

Bortset fra at jeg hedder Morten, så skal du have tak for svaret Yes

Dvs. hvis man vil findes på en varegruppe fremfor et specifikt mærke, så skal hver produkt i xml filen (i mit tilfælde) hedde noget med "hundebur" som fx "hundebur til stor hund" ? i stedet for SafeCrate XXL (mærke og størrelse) ??

Hilsen Morten

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten - undskyld navnefejlen :)

JA - og med den ændring du selv nævner der vil du over tid også formegentlig få et mere positivt resultat på SEO.

Nu kender jeg ikke så meget til hundebure branchen. Men uden at spille bedrevidende ville jeg mene at Hr. og Fru Danmark søger efter "stort hundebur" og ikke "SafeCrate XXL" hvis de via en Google søgning skal finde dine produkter (medmindre de søger specifikt efter det produkt)

Man kunne jo lave en kombination af varenavnet til "Stort hundebur SafeCrate XXL" :)

Hilsen
Jonas 

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Morten.

Jeg kan se at produkterne på din www.billige-hundebure.dk indeholder både SafeCrate og tillægsord som "hundebur til store hunde" osv. Yes

Så umiddelbart ville jeg ikke lave de store ændringer i dine varenavne Smile

Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Airbrushshop Danmark Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ved at sætte google shopping op for vores webshop men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har nogle varer der er godkendt på min merchant konto og kontoen er linket til min adwords konto men jeg får bare ikke vist mine varer på min adwords shopping konto? nogle gode råd?

MVH

Lars Christensen

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med på denne tråd :-) Mener I at det har en positiv indvirkning på SEO, således at de dynamiske søgeord får en højere rank i google?

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

AdWords annoncering, herunder Google Shopping, har ikke nogen direkte effekt på SEO. Dvs. Google prioriterer ikke dit site højere i de organiske.

Men der kan være en afledt effekt da 1 + 1 godt kan give 3. Det at dit website vises flere steder bekræfter brugeren i at du er den rette at klikke ind til.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det kan selvfølgelig skyldes at der er noget galt i dit set-up, men det kan også skyldes at din CTR eller/og din QS på din alm. Awords konto ikke er høj nok.

Hvis der er dit første feed kan der også gå op til en uge før dine produkter bliver godkendt/vist.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)