Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til ungarbejder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsøger at oprette en person på danløn under 18, og danløn skriver flg. "SKAT har sendt 'Intet skattekort' på denne medarbejder. Det betyder at personen ikke er forskudsregistreret hos SKAT. Der beregnes derfor med 55% og intet fradrag. Bed personen om at forskudsregistrere sig ved SKAT, og du bør derefter automatisk modtage det nye skattekort i Danløn. Hvis ikke skal du kontakte SKAT. Det er ligeledes SKAT der kan svare på, hvornår de forventer at du vil modtage det nye skattekort."

Personen skal arbejde under 20 timer om måneden for mig, og arbejder ikke for andre eller får andet udbetalt. Derfor burde hans frikort være rigeligt til at han stort set ikke betale skat, så hvad skal jeg gøre for at komme videre herfra?

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at du som arbejdsgiver skal gøre mere, men ungarbejderen skal ringe ind og få aktiveret frikortet. Har også haft det problem i min butik.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike D.Jensen:

Jeg mener ikke at du som arbejdsgiver skal gøre mere, men ungarbejderen skal ringe ind og få aktiveret frikortet. Har også haft det problem i min butik.

Og hvordan gør man det?

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står jo faktisk i teksten du selv angiver, hvad du skal gøre.

Du tager fat i din ungarbejder, der tilsyneladende ikke har været i job tidligere, og beder vedkommende om at kontakte SKAT for at få aktiveret sit frikort, det er helt normal procedure. Herefter kommer det automatisk i dit lønsystem.

Hvis ikke det bliver gjort kommer han/hun ganske rigtigt til at betale 55% i skat, og det er jo ikke sjovt.

Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

"kontakte SKAT for at få aktiveret sit frikort"

Man ringer bare til dem og siger "Aktiver mit frikort" ? Er der ikke noget med NemID o.l. hekseri?

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det burde være så simpelt som det :-)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel jeg ved ikke om du har fået svar men har ikke været online i noget tid. Men mine ungarbejdere skal alle sammen ringe ind / gå på nemid og aktivere deres frikort selv, det er ikke din pligt som arbejdsgiver at gøre det. Men det er god din opgave, som god arbejdsgiver at informere dem om de skal gøre det.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)