Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At fyre en medarbejder - gode råd søges?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for alle svarene.

 

Jeg synes faktisk også at dukkemageren har fat i det rigtige. Det var en realisation jeg også selv fik. Medarbejderen vil blive lige ked af det, og lige chokeret uanset hvad jeg gør. Så hvorfor trække i langdrag og sætte fantom-mål op mm.? Så kunne man lige så vel trække plasteret af og komme videre - for alles vegne.

Men efter at have snakket med andre om det, blev jeg opmærksom på at jeg jo udover denne medarbejder, også skal tænke på mine andre medarbejdere. Hvordan ser det ud for dem, at jeg lige pludselig, ud af det blå, uden advarsler eller noget, fyrer en medarbejder ? Tænker det er lige sådan noget der kan skabe dårligt miljø mm.

Igen vender det tilbage til at jeg har været alt for slap. Og selvom det virker nemmest at gå fra 0 til 100 (fra "du er god nok" til "du er fyret") på 1 sekund, så tror jeg bare det kan have negative konsekvenser for den tilbageværende arbejdsplads. Vi er et lille team på 5 mand, og medarbejderen er vellidt. Kollegaerne mærker ikke til de manglende kompetencer - det er kun mig og min daglige leder der gør det. Så føler lidt at jeg er nød til at skrue op gradvist på en eller anden måde.

Ifht. selve fyringen, så vil jeg nok vælge at snakke helt reelt når vi snakker, men på papiret skrive omstrukturering eller lign. Det er slet ikke sikkert vi ansætter en anden, eftersom medarbejderens arbejde godt kan dækkes af eksisterende arbejdskraft + evt. freelance arbejde på 10 timer / ugen. Men kunne også finde på at ansætte en bedre kvalificeret.

Igen - mange tak for de gode råd.! Og øv hvor jeg banker mig selv i hovedet over ikke at have været hård fra starten af. Det er godt nok det sværeste jeg har prøvet som selvstændig.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)