Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platform til salg af e-bøger og varer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brædstrup
Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Speltbageren.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Jeg er en nu tidligere lærer og koordinator, der har besluttet mig for at blive iværksætter.

Mine stærke sider er tekst, design og effektivisering af arbejdsgange.

Jeg vil skrive og sælge små billige e-bøger hvor jeg fokuserer på et emne (fx økologi i parcelhushaver, kefir, hønsehold, natural running etc.) der bliver distribueret og solgt på egne selvstændige websites (et til hvert emne). Lidt efter "mange bække små" princippet. Bøgerne vil på meget koncentreret vis, give læseren den viden han/hun ellers skulle bruge meget tid på at finde frem til. Desuden er det meningen at bøgerne skal være så tilpas billige at den potentielle kunde vil blive fristet til at foretage et impulskøb (20-50 kr). 

Det er meningen at skabelonen til sitet skal kunne genbruges til forskellige temaer på hver deres url/website, så jeg kun skal ændre tekst plus billeder når et nyt site skal etableres. 

Løsningen skal kunne håndtere: Blog, nyhedsbrev, salg og efterfølgende automatisk levering/udsendelse af e-bog, samt salg af diverse fysiske "mersalgs" produkter. Der skal kunne tilknyttes dankortbetaling.

Findes der en platform der opfylder disse krav?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste CMS'er kan håndtere det du mener - det er blot programmørens viden der giver dig det perfekte værktøj.

Jeg har selv i Umbraco lavet ovenstående for en kunde hvor han nemt kan lave en ny kopi af et website med samme funktionalitet og bare ændre nogle billeder og farver. På stående fod mener jeg at han har lavet 8 websites og han har flere på vej - alt sammen på samme grundkode/system.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor sprede det ud over forskellige websites? - Ja, det kan teknisk lade sig gøre, men det er EX x reklame, EX x SEO osv., lav da en samlet - det må alt andet lige være mere hensigtmæssigt og giver dig bedre muligheder for ekspandere.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO og helt lavpraktisk mæssigt, tvivler jeg personligt på effekten af at lave x antal websites. Hvis forbrugeren (din kunde) hver gang skal finde et nyt website for at finde den korrekte bog, vil mange formentligt falde fra allerede her. Både for dig og kunden ville det være nemmere med ét website, som du jo så kan gøre ekstra meget ud af. Samtidigt slipper du for besværet når du skal have indløsning samtale/betalingsgateway, hvor jeg er i tvivl om hvorvidt man betaler pr. CVR nummer eller år domæne, som servicen benyttes på.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Speltbageren.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
helt lavpraktisk mæssigt, tvivler jeg personligt på effekten af at lave x antal websites. Hvis forbrugeren (din kunde) hver gang skal finde et nyt website for at finde den korrekte bog, vil mange formentligt falde fra allerede her. Både for dig og kunden ville det være nemmere med ét website, som du jo så kan gøre ekstra meget ud af

Grunden til at jeg vil sprede det ud over flere sites, er at de forskellige bøger/emner ikke har noget med hinanden at gøre. Desuden er jeg tilhænger af at skræddersy et website til en specifik målgruppe. Hvis sitet omhandler mange forskellige emner, ender det med at blive uoverskueligt for køberen. Desuden virker det heller ikke særligt troværdigt, dvs. den potentielle købers forventning til produktet mindskes, hvis forfatteren har kastet sig over så forskellige emner som fx hønsehold, natural running, brødbagning etc.

Et website der henvender sig til en specifik målgruppe, er så vidt jeg ved også lettere at få placeret godt i Google søgninger (Her er jeg dog først lige gået i gang med at læse mig til den nødvendige viden :-)..).

Fra Brædstrup
Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Speltbageren.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Jeg har selv i Umbraco lavet ovenstående for en kunde hvor han nemt kan lave en ny kopi af et website med samme funktionalitet og bare ændre nogle billeder og farver. På stående fod mener jeg at han har lavet 8 websites og han har flere på vej - alt sammen på samme grundkode/system.

Kan du sende mig eksempler på din kundes websites?

Hvad koster en sådan løsning (skabelon)?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

wolterbiz:

Kan du sende mig eksempler på din kundes websites?

Jeg får lige snakket med ham så vender jeg tilbage til dig.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg er uenig i din påstand, om kundens oplevelse til troværdighed. Men husk at det selvfølgeligt er dig, som i sidste ende tager beslutningen. Som du stiller det op, ville det betyde at alle tøjbutikker på nettet, skulle lave seperate websites for hver tøjtype. Det gør de ikke, da de fleste har kælet for design, funktionalitet og brugervenlighed på deres website, som netop sikrer websitet er overskueligt på trods af flere hundrede produkter. Hvordan forholder du dig desuden til de andre punkter som jeg i første indlæg listede op, hvordan skal de overvindes med flere websites? :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)