Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vurderer man om konkurrencen er for hård mht. det produkt jeg gerne vil sælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg går med overvejelser om at starte en webshop. Jeg er dog i tvivl om der er for hård konkurrence mht. det produkt jeg gerne vil sælge. 

Som overskriften siger, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan man i praksis vurderer om kan betale sig eller ej at begynde at sælge et givent produkt?

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, HVORNÅR man synes konkurrencen er for hård eller ej.

Alligevel kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke redskaber/programmer/plug-ins man kan bruge til at få klarlagt hvor meget konkurrence der reelt er, også i forbindelse med SEO - altså, om det vil være helt umuligt for mig at komme relativt højt op i søgeresultaterne på Google

På forhånd tak

Mvh

Morten

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget hurtige tips

1) Hvis du søger på de nøgleord du gerne vil findes under, er der så nogen AdWords? Hvis ja, så er der nogen konkurrence

2) Lav følgende søgning i google: intitle:nøgleord  
- dette viser hvor mange sider som er optimeret mod dette konkrete nøgleord.

3) Opret en Google AdWords konto - her finder du en række værktøjer der viser konkurrencen på de enkelte nøgleord

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det Peter bl.a. snakker om i punkt 3 er Keyword Planner. Du kan bruge Google Keyword Planner så fligtigt du vil. Du skal blot oprette eller logge ind på din eksisterende Adwords konto, hvorefter du indtaster dine søgeord ind. Her kan du observere hvor mange der søger efter det pågældende søgeord samt konkurrencen omkring det.

https://adwords.google.com/KeywordPlanner

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

bulldesign.dk:
Du kan bruge Google Keyword Planner

Hvor mange hits anslås som "god potential" for en business?

720 L  - er det ok efter jeres mening?

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

720 er lavt medmindre dit produkt koster mere end ~3.000,- sådan efter min egen erfaring med konvertering, osv.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at tænk lidt over hvad der er en realistisk konveterings ratio - Har ingen webshop, men du skal næppe forvente over 5% af dine besøgene køber noget. (Og det er nok højt)

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)