Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse, sundhedsforsikring, arbejdsskade forsikring, mm. - hvad gør du?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i over 20 år betalt til en A-kasse som jeg (heldigvis) aldrig har haft brug for.

Jeg er selvstændig og iværksætter, og risikoen for at jeg bliver ledig er nok minimal. Hvis jeg en dag (gud forbyde det) bliver nødt til at lukke mine firmaer, tror jeg (måske naivt) at jeg hurtigt vil være i stand til at skaffe mig et almindeligt lønarbejde.

Risikoen for at jeg bliver syg, eller kommer ud for et uheld, er nok væsentligt større.

Jeg tænker at der må være en del (af de mere modne) Aminoer, der har siddet med de samme overvejelser.

Derfor: Er du medlem af en A-kasse eller har du tegnet andre forsikringer i stedet for?

Mvh.

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

arbejdsskade er lovpligtig i et selskab men ikke for personlig virksomhed. Resten er meget individuelt synes jeg - tror som du at sygdom kan være risiko, som tabt arbejdsfortjeneste, men sikker dyrt - og ansvarsforsikring i mange brancher er helt nødvendig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Ja, arbejdsskade forsikring er lovpligtig for et selskab. Og jeg har pt. en personlig virksomhed og har ingen arbejdsskade forsikring.

Kunne man forestille sig at det kunne være fornuftigt for mig (og andre i samme situation) at tegne en arbejdsskadeforsikring i stedet for at betale ca. 500,- pr. md. til en A-kasse?

Jeg tænker at der må være andre selvstændige der betaler til A-kassen "af gammel vane". Og at disse penge måske kunne bruges bedre, til en anden forsikringsordning, som passer bedre til os selvstændige.

Jeg er nysgerrig efter at høre hvad andre (voksne) selvstændige gør med de her ting.

Mvh.

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS, og med de dertilhørende lovpligtige forsikringer - og ikke andet.

Det er en balance - men kan jo forsikre sig imod alt - eller man kan lægge til side til dårlige tider.

Det samme med opsparing ( pension) - Jeg har nul tiltro til det offentlige i den henseende, og foretrækker at administrere selv. En låst pension kan de ændre i betingelserne som det passer dem, mens du nogenlunde ved hvor du har dine frie midler.

Et problem ( for os alle), er jo at forsikringsselskaberne får julelys i øjnene så snart de hører ordet "erhverv" - så er det åbenbart rimeligt at det hele skal koste det dobbelte eller mere..

A-kasse , nej - Jeg har haft et møde for nogle år siden, og kunne ikke se fidusen, med afvikling af alt - det tror jeg ikke sker ganske enkelt.

PS. Vil lige tilføje at sundheds/ulykkesforsikring sikkert ikke er så dumt at få ordentligt undersøgt + alt afhænger af dine personlige økonomiske forhold.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for svar.

Jeg er absolut også modstander af at man skal forsikre sig imod alt muligt. Og hvis jeg ringer til et forsikringsselskab, er jeg sikker på at de vil have alverdens forslag til forsikringer som jeg burde tegne. Det er derfor jeg er intereseret i at høre, hvad andre selvstændige har gjort sig af tanker.

F.eks kan jeg se her, at man kan tegne en Arbejdsskade forsikring som selvstændig. Er der nogle selvstændige Aminoer der har valgt at gøre det?

Hvis man bliver længerevarende syg Skype-Puke kan man, så vidt jeg har kunne læse mig frem til her, få sygedagpenge fra kommunen i op til 52 uger, også som selvstændig. Dette har intet at gøre med A-kasen, og lyder jo som en super ordning, men fungerer det i praksis for os selvstændige?

Og nej, jeg kan nok heller ikke se fidusen i at være med i en A-kasse for os fuldtids-selvstændige.

Mvh.

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Fra  nem-HR Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg kan godt hjælpe dig med at afklare din situation. Vi laver meget af det her for vores kunder og råder og vejleder omkring bland andet forsikringer mm.

Du kan ringe til mig direkte på 31318000

Med venlig hilsen

Martin Rasmussen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Fra  nem-HR Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lige vil se hvad vi laver først kan du læse mere om sygedagpengeforsikring mm. på vores hjemmeside

http://nem-hr.dk/home-3/ydelser/dagpengerefusion/sygedagpengeforsikring/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

repsej:
Kunne man forestille sig at det kunne være fornuftigt for mig (og andre i samme situation) at tegne en arbejdsskadeforsikring i stedet for at betale ca. 500,- pr. md. til en A-kasse?
jeg synes det er to meget forskellige ting. Arbejdsskadeforsikring er frivillig for personlig virksomhed men lovpligt for selskaber uanset de betaler løn til ejer - og dækker arbejdsskader - også senskader som museskader osv

A kasse er til hvis ting går galt. Her skal du så kunne opfylde at du i omsætning og resultat kan påvise at du arbejder fuldtids. Hvis du har et overskud på 270.000 vil det givet række da det svarer til lidt over kravet for fuld a kasse optjeningen - men akassen ser også på omsætning. Der det kan bruges er, når man har eksisteret nogle år for det er bare i princip 2 af de seneste 5 år der skal opfylde det - gælder i alle fald også selskabers ejer

Man kan således godt tænke sig at man år 1 laver et 0, år 2 og 3 ialt tjener 600.000 for så at se ting gå galt og ingen indtjening år 4 og 5 - og så kan man få normale dagpenge hvis man der lukker

En del a-kasser for selvstændige har også lidt andre fordele - juridisk bistand i.f.b. ansatte og andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)