Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring, fradrag og erhvervskonto. De 3 klassiske spørgsmål.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg klar over, mit spørgsmål var egentligt bare, om jeg kunne bogføre dagens x-antal salg samlet som en faktura i regnskabsprogrammet.

Men det svaret du vist indirekte på, at det kunne man godt. Tak for hjælpen John, du har indtil været til stor hjælp :0)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FrisørKBH

For at svare på dit spørgsmål :) Ja, det accepteres at du bogfører dagens salg samlet.

BR

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisør KBH:

Det er jeg klar over, mit spørgsmål var egentligt bare, om jeg kunne bogføre dagens x-antal salg samlet som en faktura i regnskabsprogrammet.

Men det svaret du vist indirekte på, at det kunne man godt.

Yes - og til det bruger du så det godkendte kasseapparats kassestrimmel som bilag :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Frisør KBH:

Det er jeg klar over, mit spørgsmål var egentligt bare, om jeg kunne bogføre dagens x-antal salg samlet som en faktura i regnskabsprogrammet.

Men det svaret du vist indirekte på, at det kunne man godt.

Yes - og til det bruger du så det godkendte kasseapparats kassestrimmel som bilag :)



Eller køber et POS system der kan gøre dette for dig(nok lidt overkill når du stiller det her spørgmål ;))

/Ipsen 

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tillader Fruen sig, at svare på, om 375 kr. er dyrt - nej, det er bestemt ikke dyrt i 'bogholderverdenen' - Du kan snildt finde dem der tager op til 500 kr. for en time. Selvfølgelig kan du finde dem der er billigere, men oftes får du altså også, hvad du betaler for...

Set i relation til, at hvis du selv sidder og 'roder' med dit regnskab, så kan det pludselig blive dyrere i sidste ende, når en revisor (der bestemt er dyrere end 375 kr.) skal ordne dit regnskab og selvangivelse, og der ikke er helt styr på tingene.

Du kan jo lægge en opgave ud har på Amino Freelance og bede om hjælpe til at starte op med, så du kommer rigtigt igang i hvert tilfælde.

Som John skriver, så anskaf dig et kasseapparat til butikken, så kan du bogføre et samlet salg i dit regnskab pr. dag.

Held og lykke med det!

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditte Dobson:
Så tillader Fruen sig, at svare på, om 375 kr. er dyrt - nej, det er bestemt ikke dyrt i 'bogholderverdenen' - Du kan snildt finde dem der tager op til 500 kr. for en time. Selvfølgelig kan du finde dem der er billigere, men oftes får du altså også, hvad du betaler for...

Helt enig med Ditte her. Og jeg mener faktisk endda, at det er NÆSTEN lige meget, hvad en bogholder skal have i timen, hvis de hun/han kan hjælpe dig godt i gang! Hvis du får startet rigtigt op, sparer du massevis af kroner og massevis af bøvl og ballade på den lange bane.

Ditte Dobson:
Som John skriver, så anskaf dig et kasseapparat til butikken, så kan du bogføre et samlet salg i dit regnskab pr. dag.

Min egen frisør har fortalt mig, at skat er utrolig opmærksomme på, at man har et kasseapparat og får slået klipningerne rigtigt ind og skrevet kassestrimlen korrekt ud hver aften. - Jeg aner ikke, om der findes fortilfælde, hvor frisører har lavet sort arbejde, men det lader i hvert fald til at skat har en mistanke om, at nogen kunne finde på det...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birte Andersen:
Jeg aner ikke, om der findes fortilfælde, hvor frisører har lavet sort arbejde, men det lader i hvert fald til at skat har en mistanke om, at nogen kunne finde på det...
 Big Smile Big Smile Big Smile - frisører OG en frygtelig masse flere der ikke har rod med vareforbrug. Til gengæld virker trådstarter jo til at ville køre det by the book - hvilket jo i høj grad kan være klogt og forhindre pludselige slag i livet

Ja 375 i timen er ikke dyrt forudsat det er en der kan. 4 bilag konteret i timen 375 DYRT men mon ikke de to som udfører den slags arbejde hører til dem der kan få ting af vejen og holder et meget højere snit.  Et alternativ er at få hjælp måned 1 og 2 og så selv tage over i Dinero efter det mønster man har lært sig, og så lade bogholderen checke ved månedslut og måske siden ved moms osv - det kan jo aftales up-front ofte, så begge parter er med på, at der noget oplæring i det - som så kan koste lidt ekstra bogholder tid i start - helt fair - men på sigt gøre frisøren mere selvkørende

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)