Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

uenighed med skat vedr. udlægsforretning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et par spørgsmål jeg håber at kunne få svar på herinde.

Jeg er beklageligt vis kommet i den situation at jeg har en større gæld til SKAT  At jeg ikke har kunnet betale min gæld skyldes et stort tab på en konkursramt kunde = pengene budgetteret til SKAT har jeg ikke kunnet finde. (undlad venligst dumsmarte kommentarer, jeg erkender det er min egen skyld).

Jeg har tidligere orienteret skat om min situation. Jeg blev tilbudt en afdragsordning.

Jeg har gået og ventet på det første indbetalingskort. det viser sig så at skat har sendt det elektronisk, min bank afviser betalingen grundet manglende dækning på forfaldsdatoen, penge går ind to dage senere, banken betaler ikke beløbet og orienterer mig ikke om at de har standset betalingen. Selv aner jeg intet om at indbetalingskortet ligger elektronisk, jeg gik og forventede et med posten.

Nu har jeg så modtaget en tilsigelse om udlægsforretning fra skat da jeg har misligeholdt  aftalen, en rykker har de ikke engang sendt(uden at have vist det). SKAT gør alt for at undgå en dialog med mig, trods jeg gerne vil i tale med dem om situationen. De går uden om mine spørgsmål, virker meget truende overfor mig og vil egentlig helst undgå at tale med mig. Dog fastholder de udlægsforretningen.

Når jeg ringer til skat oplyser de mig et andet nummer jeg skal ringe på. Dette nummer bliver der bare ikke svaret på. Når jeg så ringer tilbage og spørge efter den medarbejder jeg tidligere har talt med er hun optaget og jeg får besked på at prøve senere. Når jeg kontakter dem via mail over tast-selv går der typisk lidt over en uge før de svarer tilbage. Hver gang ignorerer de mine spørgsmål men fremhæver tilsigelsen truende, mailene kan ikke besvares og medarbejderen hos skat underskriver med et telefonnummer der ikke eksisterer. Det er frustrerende og i mine øjne uacceptabelt. Men nok om det

Mit spørgsmål går på at den restance som skat kræver betalt blandt andet indeholder nogle ubetalte B-skatte rater. Jeg har i løbet af året ændret min forskudsopgørelse da mit overskud i år bliver væsentligt mindre end først antaget. De ubetalte rater overstiger mere end hvad min nuværende oplyste B-skat for hele året tilsammen udgør. SKAT undlader at svare mig på hvorfor disse rater ikke nedreguleres. I stedet for har de kun nedreguleret årets sidse rater til et meget beskedent beløb. De kræver således ca. 90% af min B-skat betalt i forbindelse med udlægsforretningen, evt. overskydende skat kan jeg så få tilbage når året er omme, ligger der mellem linierne.

Er der nogle herinde der er kloge på dette område, kan Skat gøre det?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Skat er ikke nemt.

Kan du heller ikke ringe til inkasso afd.

Grunden nok til at de vil have dig til et møde med dem er at de vil have informationer om hvad du har af værdier fordi du ikke har overholdt aftale.

De har jo set dette 1000 gange at folk laver aftaler også ikke betaler for at trække tiden.

Men hvis du kommer til mødet og har dokumentation med så er de også til at tale med. Og kan også slette gebyr hvis de kan se at det er deres fejl.

Men husk at ligge dig fladt ned og undskylde og spil med åbne kort og tale pænt og rolig til dem så kommer du også meget længere med dem end du begynder og sige at det er også deres fejl og nu skal du høre og tale højt til dem. De er også mennesker og hvis du gør det nemt for dem og hvis du har pengene med som du endelig har lovet at betale som afdrag er det og også et bevis for din gode vilje.

Ja det skylder jeg og ja jeg har ikke set de girokort var sendt elektronisk men jeg har taget afdrag 1 og 2 med og lover at betale de næste afdrag til tiden. Og hvis du ikke kan så kontakt inkasso afd. asap.

Så har du også prøvet og bevist at det nok skal komme på skinder igen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at du får fat i en revisor der kan tage dialogen med SKAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)