Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot - skal, skal ikke?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu i et år betalt godt 2000 kr. pr. måned for et medlemsskab til Trustpilot, og står nu overfor at skulle forlænge eller opsige aftalen.

Jeg er godt nok noget i tvivl om det er pengene værd for mig. I begyndelsen havde jeg en trustbox på forsiden hvor anmeldelserne kunne ses, men nu bruger jeg kun et badge. 

Hvad er jeres erfaring med Trustpilot og webshops? - bruger forbrugerne anmeldelserne i deres valg af webshop? - eller sagt på en anden måde "vælger de bevist webshops fra" der ingen trustpilot kan vise på forsiden?

Det har da været dejlig med alle de gode anmeldelser der er kommet i det seneste år, men kr. 24.000,00 på et år, kunne jeg godt bruge på andet PR eller hjemmesideoptimering.

Hvad tænker I?

/Erik, Gilpa.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Medmindre du føler du allerede er dækket ind på Markedsføring, SEO, AdWords og andet PR, ville jeg helt klart styre budgettet i en anden retning.

Trustpilot er som sådan fint nok, men personligt føler jeg ikke det skaber nye salg, ligesom e-mærket. Begge to ville jeg da gerne have gratis, men at hoste penge op til noget der ikke er direkte salgsfremmende er ikke øverst på mine prioriteter, i hvertfald med en webshop der ikke omsætter i 6 cifre allerede..

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik

Du skal ikke tænke på det som en udgift, men en investering.
Hvis din investering ikke giver en positiv ROI%, så skal du nok finde noget
andet at investerer i.

Derfor vil jeg anbefale at du kører en A/B splittest med og uden badge, for at se
hvor meget det påvirker din konvertering. Også kan du jo regne ud,
om det tjener sig selv hjem igen, og er de 24.000 kroner værd.

 

 

Tilmeldt 7. Apr 14
Indlæg ialt: 45
Fra  VictorChat Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik

Jeg må give Mark ret i, at jeg gerne ville benytte Trustpilot gratis, men nej jeg vil heller ikke betale for det.

Brug hellere pengene på nogle online reklamer.

/Peter

 

Mød dine kunder, mens de er online, og få mersalg ud af din online tid!
Opret en gratis ejer profil og tilbyd Chat support på din webside eller webshop indenfor 5 minutter. Se mere på: www.VictorChat.dk

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Pedersen:

Medmindre du føler du allerede er dækket ind på Markedsføring, SEO, AdWords og andet PR, ville jeg helt klart styre budgettet i en anden retning.

Trustpilot er som sådan fint nok, men personligt føler jeg ikke det skaber nye salg, ligesom e-mærket. Begge to ville jeg da gerne have gratis, men at hoste penge op til noget der ikke er direkte salgsfremmende er ikke øverst på mine prioriteter, i hvertfald med en webshop der ikke omsætter i 6 cifre allerede..

Her er jeg helt enig med Mark... Brug de 24.000 på SEO, og linkbuilding, så får du efter min mening et bedre afkast af din investering :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som forbruger kigger jeg aldrig efter Trustpilot tilføjelser på selve webshopsne. Kigger jeg endeligt på Trustpilot, går jeg ind på www.Trustpilot.DK og slår virksomheden op her.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WebShopSpørgsmål:

Du skal ikke tænke på det som en udgift, men en investering.
Hvis din investering ikke giver en positiv ROI%, så skal du nok finde noget
andet at investerer i.

Derfor vil jeg anbefale at du kører en A/B splittest med og uden badge, for at se
hvor meget det påvirker din konvertering. Også kan du jo regne ud,
om det tjener sig selv hjem igen, og er de 24.000 kroner værd.

Enig. Selvfølgelig skal man se på den slags som en investering, ikke en udgift. Fuldstændig som en lang række andre markedsføringstiltag.

Jeg vil, som "WebShopSpørgsmål" foreslår, anbefale dig at teste med en A/B test, om Trustpilot kan betale sig for dig. Tænk nu hvis du tjener 10.000 kr om måneden på at bruge Trustpilot?

I det hele taget vil jeg anbefale, at du får kørt et A/B test-system ind, så du kan svare på lignende spørgsmål fremover. Inkl. næste år, hvor du måske skal beslutte om det kan betale sig at fortsætte med Trustpilot.

Nu er jeg personligt ikke den store fan af Trustpilot, og ville ikke selv bruge deres service, uanset om den gav mig et overskud. Men det er blot min holdning og jeg anerkender, at en del åbenbart har gavn af dem.

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input. I har nogle rigtige godt argumenter og det med A/B test kan jeg godt se kunne være en god ide. 

Jeg er også selv lidt af den mening at pengene ville være givet godt ud på SEO eller anden udvikling af vores shop. Men igen er der jo også en pointe at hvis vi fjerner 10000 ekstra pga vores trustpilot badge.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)