Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og ciirklen + underhodlning samt karma

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Henrik AP

Med al respekt, så ligner dit indlæg altså osse noget der er debatteret end del gange før, osse for nyligt, så hvorfor søger du ikke bare i de forrige tråde, og læser hvad andre er kommet frem til? ;)

Du vælger at tage udgangspunkt i af flere af de unge ikke gider at bruge søgefunktionerne, for at se om de kan finde spørgsmål, der ligner deres egne, og finde svar der.

Jeg ser derimod en masse unge, der er dybt begravet i deres projekter, og ikke lige tænker at det måske er en god idé at se om et given spørgsmål er blevet besvaret før. De er ivrige, de er sultne, de vil i gang, og det kan ikke vente til i morgen. :)

Jeg har osse bemærket af flere at de yngre ikke er opdraget til at bruge søgefunktioner (og google), men de fleste lærer det efterhånden. Alle starter et sted, og de mere erfarne må give albuerum og plads til de nye/yngre.

Jeg synes desuden at det er fedt at se flere af de ældre Aminoer, utrætteligt bliver ved med at hjælpe de nye på Amino. Osse selvom at det er spørgsmål vi har set før. Det gør jo heller ikke alverden, lige at gøre de nye opmærksom på at der findes en søgefunktion, og at nogle spørgsmål allerede er besvaret før. :)

Flere af de typer du hentyder til, har jeg (gennem den tid jeg har fulgt med på Amino) oplevet, hvordan de er modnet med tiden, og blevet til hardcore iværksættere med imponerende resultater.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Der bliver stillet banale spørgsmål - og?! Det, der er banalt for dig, har andre måske siddet og kæmpet med at finde svar på i en time. Jeg er sikker på, at jeg selv har stillet en del "dumme" spørgsmål. Altså dumme, hvis man tilfældigvis kender svaret. 

Jeg anfægter ikke banale spørgsmål og jeg opfatter ej heller at spørgsmål er dumme.

Du kører emnet op på et andet niveau , som intet har med min mission at gøre

Det jeg anfægter er kulturen, som ligger bag nogle af spørgsmålende, som f.eks når en tråd startes, hvor der i mange tilfælde bliver spurgt til noget, som indikerer at personen slet ikke har fortaget en egen indsats til at skaffe sig den mindste viden på noget simpelt , og  dette ville blot tage 1 minut eller måske 5

Personen vil simpelthen bare serviseres nu og fremadrettet og det er den kultur jeg vil gøre oprør imod... som så tidligere er blevet kaldt curlingbørn, som nu  er voksne og fortsætter i samme dur.

Curlingebørn er ikke blevet opdraget til beslutningstagere, hvor der findes konsekvenser 

Og klart at de tidligere curling børn, kan slet ikke se eller forstå dette :-)  og det giver da op ad bakke..mærker jeg 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Muligvis har emnet været på bordet... men det jeg har fokus på, er emner uden nye nuancer... - så jeg tvivler på ensartethed her :-)

Jeg taler jo ikke generelt om de unge... men om den kultur nogen tilhører.. og som nogle serviserer uden at påpege selvhjælp på / til.

Jeg har påpeget at John ( som en af de få ) sætter links ind istedet for store udredninger til Curlinger -  men pegefingre har jeg ikke ligefrem set nogensteder fra respondenter  i de forskellige tråde til de unge, som har curlingkultur til selv at burde gøre en indsats.

Når det nu er sagt, så gav dit indlæg super mening, hvilket  jeg er glad for  og jeg ligger mig fladt ned ( kan ikke gøre andet )  og hermed er tråden stoppet fra min side af...

Tak 

Mvh. Henrik 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:

Når det nu er sagt, så gav dit indlæg super mening, hvilket  jeg er glad for  og jeg ligger mig fladt ned ( kan ikke gøre andet )  og hermed er tråden stoppet fra min side af...

Tak 

Mvh. Henrik 

Dejligt at høre. Du og alle andre ønskes en god weekend :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:
Så har der været gang i det svenske hjemmebryggeri igen hva? BeerSkype-Giggle

Smiler.... ja Amino og  hjemmebryg er ikke godt  -  men uanset så forandrer det jo ikke virkligheden Sad

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:
Smiler.... ja Amino og  hjemmebryg er ikke godt  -  men uanset så forandrer det jo ikke virkligheden Sad

Der skulle stå at tråden er slut,,, som ikke kom med... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik AP:

Fashion-Seller:
Men når du nu klager over barnlige indlæg, så er det jo super for den høje kvalitet, at du laver et spædbarnsindlæg, med nul dokumentation, og kun med provokation for øje... Se det giver HELT SIKKERT et "højere" niveau... 

Nu har du jo kun læst og brugt indledningen til "min tråd"  og indledning er jo blot indledning.

Jeg har  beklaget min tanke om betalte ABC besvarer, samt begrundet denne tanke - men dette ændrer ikke på min egentlige mission.

Og nej jeg klager slet ikke over barnlige indlæg -  men jeg gør opmærksom på en kultur, hvor mange slet ikke gider at gøre en egen indsats - hvilket også er forklaret 

Indlægget er bevidst provokerende, hvilket jeg også har nævnt ,  og er skabt med det formål at fremme missionen   og det skaber en vedholdenhed af nye ...såsom dig :-)

Men når du kun læser en indledning,,, så kan du desværre ikke bruges ...

Er der nogensinde nogen, som har fortalt dig, at du er en mand, som har nogle meget forudindtagede holdninger til andre mennesker? Du påstår, at jeg kun har læst dit indledende indlæg. Men er det noget, som du ved, eller er det endnu en påstand grebet ud af den blå luft? Jeg tror faktisk, at det er det sidste, for jeg havde læst hele debatten inden, at jeg smed mit besyv med...

Ved du, om nogle af de personer, som spørger, og som sikkert er 12-17 år gamle, om de har forsøgt at finde information. Og hvis de har, og derefter er endt på f.eks Skats hjemmeside, hvor tingene står forklaret meget indviklet nogle gange, så har de spurgt herinde, for at få det i et sprog, som er til at forstå... Ved du det? Eller er vi ude i endnu en gætteleg?
Og hvor mange indlæg udgør disse curlingbørnsindlæg reelt? Sidste debat, som sjovt nok har været før, viste, at de faktisk udgjorde en meget lille andel, men fordi brugerne herinde anså dem som unødvendige, så fyldte de meget mere, end de reelt og faktuelt gjorde. Er vi ik ude i samme game igen?

Og tak fordi jeg ik kan bruges... Fed afslutning på et indlæg i en diskussion, fordi jeg ik er enig med dig... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:

Sorry to say, men du lyder seriøst som en gammel bitter mand, som vil bestemme, hva f.eks John besvarer og ikke besvarer. I min verden må John besvarer de spørgsmål, som han har lyst til, ligesom jeg selv gør det, og andre ligeså. Det skal en udefrakommende hverken bestemme eller antaste... 

Du har fuldstændig ret i at John og andre  selv må bestemme hvem disse vil besvare,,,  og jeg beskriver jo netop også at curling personerne får et anderledes svar fra  feks. John, end de andre john svarer på, som er langt mere uddybende.

Det jeg gør er blot at stille spørgsmålstegn til om Curlinggeneration er bedst tjent med at fortsat være Curlinger og jeg nævner også at curlinger bliver betjent her på deres præsmisser stort set.

Johns retur svar var, at der for meget curling....men what to do ? 

Det jeg anfægter er en kultur, som findes  og det er altid vanskeligt...  jeg taler ikke om det generelle miljø

Jeg har ik opfattelsen af, at John forskelsbehandler brugere herinde, hverken på længde af besvarelsen eller kvaliteten. Men simple og enkle spørgsmål kan tit besvares med korte og præcise svar, deri ligger forskellen... 

Er man ude i noget skatteteknisk, så bliver det pludselig mere indviklet, og dermed bliver svaret automatisk en del længere... Men det har intet med brugerens alder, brugerens kulturelle øgenavn (f.eks curlingbørn) eller brugerens aktivitet herinde at gøre...

Men hvis du har så meget imod curlingbørn, så skulle du måske tage fat i deres forældre, fremfor at poste irrelevante og intet forandrende indlæg herinde... Vi kan ligesom ik opdrage eller ændre forks livsstil, vi kan kun besvare eller guide dem i en retning, som vi SELV mener er den rette, dog er det ik altid sådan...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Henrik AP

jeg har nu gennemlæst flere af dine indlæg herinde.

Jeg er enig med dig i dine betragtninger omkring børns opdragelse i dag.

Men det er vel forælderens skyld/ansvar.Wink

Give Amino skylden er vel forkert Wink

Ligesom når de unge ikke kan respekter stille zoner i togene

Er det vel hellere ikke DSB's skyld Wink

Men igen et forældre ansvar   

Omkring holdninger, værdier, respekt og det pædagoiske er jeg selv meget enig med prof. Egelund; DPU Yes 

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)