Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og ciirklen + underhodlning samt karma

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Jeg TROR dine ønsker dækker en meget lille del af de behov der er på Amino.

Der TROR jeg så at du tager fejl.

Det er nok mere Aminos histore som værende stiftet af en IT-iværksætter og det rent lavpraktiske i at det er nemmere at "smutte på Amino" når man sidder foran computeren, end hvis man er mere fysisk beskæftiget.

Jeg oplever en meget, meget stor interesse for spørgsmål omkring opstart af fysiske butikker, og det er ikke kun den klassiske café, men -synes jeg- også spændende koncepter omkring det at være tilstede rent fysisk når der handles. 

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige hvad Amino har gjort eller ikke gjort, men det er ikke mit indtryk at der er brugt kræfter på at tænke ud af boksen, når det kommer til at favne lidt bredere. Fair nok, det er uden tvivl også svært at tiltrække mennesker udenfor IT-området, især når man netop kigger debatindlæggene igennem der jo faktuelt set for størstedelens vedkommende handler om "hjemmesiderelaterede" ting.

Det der jo desværre sker, er at man mister den synergi effekt der kunne ligge i et bredere iværksættermiljø. For en butiksindehaver der måske skal bruge 250K på en opstart, kunne det jo give god mening at bruge - lad os sige 10K - på en designlinje inkluderende en hjemmeside. For en kreativ iværksætter kunne det så tilsvarende give mening med et Adobe abb til 500 kr.  - godt begyndt er halv fuldendt.

Der er intet i vejen med loger til 99 kr. og hjemmesider til 499 kr. baseret på gratisprogrammer, - men der er kun 24 timer i døgnet for dem der skal sælge deres tid, og for en fysisk forretning hvor der ikke bare skal bruges mange penge, men også meget tid i butikken uanset om der er kunder eller ej, - så er det utroligt vigtigt at man får tænkt sin tilstedeværelse på hjemmeside og sociale medier godt igennem.

Sådan kunne jeg blive ved og ved, men selvom nogle enkelte IT-firmaer har haft glæde af deres tilstedeværelse på Amino, så tror jeg at det er ingenting mod hvad der kunne skabes af innovation og forretninger med profit, hvis  segmentet blev bredere.

Carsten Kvist:
Måske er der simpelthen brug for at andet, og anderledes, iværksætter-forum?!

At lave et andet forum end Amino med håndværkere, og endnu et andet med butiksindehavere osv. synes jeg er traditionsbundet og outdatet. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

skysthelimit:
Hav en rigtig dejlig weekend.

Og i lige måde. :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Carsten Kvist:
Jeg TROR dine ønsker dækker en meget lille del af de behov der er på Amino.

Der TROR jeg så at du tager fejl.

Det er nok mere Aminos histore som værende stiftet af en IT-iværksætter og det rent lavpraktiske i at det er nemmere at "smutte på Amino" når man sidder foran computeren, end hvis man er mere fysisk beskæftiget.

.

.

.

.

Sådan kunne jeg blive ved og ved, men selvom nogle enkelte IT-firmaer har haft glæde af deres tilstedeværelse på Amino, så tror jeg at det er ingenting mod hvad der kunne skabes af innovation og forretninger med profit, hvis  segmentet blev bredere.

Carsten Kvist:
Måske er der simpelthen brug for at andet, og anderledes, iværksætter-forum?!

At lave et andet forum end Amino med håndværkere, og endnu et andet med butiksindehavere osv. synes jeg er traditionsbundet og outdatet. 

Jeg har ikke sagt, at der ikke er, og skal være, hjælp til start af fysisk butik. - Her er 'teknisk' hjælp bare noget andet end ved en hjemmeide. - hvilket kasseaparat, hvordan snakker det sammen med regnskabet, kortterminaler, lokaleindretning you name it....

Men derfor er det STADIG ikke interessant for fru. jensen der vil starte en FYSISK garnbutik, hvordan dansk supermarked startede Nettokæden... Eller hvad vi nu har. - For hende er det interessant hvad hun selv kan gøre, hvordan hun gør det, og hvordan hun for så få penge som muligt, kan få klaret resten.

HVIS der skal være historier om, hvordan man starter nye brands i størrelsen 'Arlas Lærkevang' (Er det ikke det det hedder?) så tror jeg ikke der vil være meget i det indlæg der vil interessere fru. jensen ovenfor. - Dermed ikke sagt at det ikke skal være på Amino.... - Men jeg tror ærlig talt ikke det kan betale sig at lave et Amino for det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Jeg oplever en meget, meget stor interesse for spørgsmål omkring opstart af fysiske butikker, og det er ikke kun den klassiske café, men -synes jeg- også spændende koncepter omkring det at være tilstede rent fysisk når der handles. 




Der er ikke noget vi hellere vil, end at få andre iværksættere ind, men de er bare ikke aktive på debatforaer desværre.
Jeg tror faktisk ikke der er et iværksætterforum i verden der er så aktivt som Amino, i forhold til befolkningens størrelse.
Men nej, vi har ikke mange butiksejere og håndværkere, men det har de heller ikke i andre lande.
Så de er måske bare ikke så gode til at netværke eller hvad der nu er galt...

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Men nej, vi har ikke mange butiksejere og håndværkere, men det har de heller ikke i andre lande.
Så de er måske bare ikke så gode til at netværke eller hvad der nu er galt...

Det kunne vel egentlig også bare være, at deres 'liv' foregår i den der underlige... Hvad er det nu det hedder.... Nååhh jo, den fysiske verden.... I ved, den der kommer frem, når man indimellem er uden internet.

Derfor ser vi dem måske ikke så meget her. - De kan da fint have store, velfungerende netværk... De operere bare i en parallel verden. ;)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Derfor ser vi dem måske ikke så meget her. - De kan da fint have store, velfungerende netværk... De operere bare i en parallel verden. ;)


Enig og det er også fint med mig, men de er velkommen på Amino anytime og jeg tror mange af dem kunne få meget viden de ikke havde i forvejen.
At stå i butik og netværke fysisk kan være svært.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ved at det var / er et provokerende indlæg..

Beklager min forud fattede tanke om betaling ( som åbenbart ikke stemmer overens med fakta ) , synes dog med rette, at jeg havde grund til at tænke tanken.

Det er jo stort set hverdag , uge efter uge , måned efter måned og år efter år, at genganger spørgsmål dukker op og langt de fleste er ABC, som så bliver svargentaget stolpe op og stolpe ned, som på mange måde er tidskrævende i længden.

Givet at curlingbørnene er blevet voksne, hvilket afspejles tydeligt, ved at ingen af dem gider at undersøge lidt på forhånd - men giver det mening at fortsat servicere de nu voksne curlingbørn på deres præmisser og få karmapoint til gengæld ? 

En sag kan / har ofte flere sider og dine bevarelses metoder John, er jo også meget forskellig.

Til de nu voksne curlingbørn, afgiver du ofte et kort svar eller med et Link eller links:-) - ok du ( og andre ) får lidt karma for det Curlingbørnene ikke selv gider og Curlingbørnene fortsætter med at være curlingbørn -  men giver den byttehandel egentlig mening ?

Du har så også svar og udredninger på det mere komplekse, som ikke er ligetil og som så samtidig også er oversat til menneskeligt sprog og den type svar  giver god mening.  

Så mit første indlæg var egentlig om de nu voksne curlingbørn, som fortsætter med at ville serviseres og i bytte opnås karmapoint

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig i at der er meget curlingbørn over det. I virkeligheden var det rimeligt at man før man fik CVR skulle tilegne sig lidt helt basis viden, forskel på virksomhed og selskab, skat hvordan, moms hvordan - 

Det er jo ikke mange år siden ingen kastede sig ud i det uden 2,5 elev og købmandsskole :) og nu bliver mange fornærmede over, at de virkeligt skal undersøge noget som helst hvis de skal importere elektriske artikler fra Kina og videresælge. Der kunne godt tænkes en test på computer som ved teoriprøven til kørekort - med 30 spørgsmål (lette om skat moms import ansættelse løn) hvor 25 rigtige skulle rammes før CVR tildeltes. Kunne sikkert ligge i kommuneregi på en computer på rådhuset

Så kunne der findes en "teoribog" om at drive virksomhed/selskab - som alle kunne købe, læse til de kunne klare 25 af 30 basis spørgsmål (randomiserede så det ikke var samme 30 altid) og så består prøven på rådhuset og få godkendt til at søge CVR

Jeg ved det er administration og formelt, men når man ser hvor mange der slet intet ved og hopper ud fra 10 meter vippen, så må der være tonsvis af fejl - i regnskab - i ulovlig import - i moms og jeg skal gi dig ska jeg

Så ikke uenig i curling men ser ikke rigtigt alternativet om at lade dem sejle i egen sø som bedre, for så laver det bare fejlene, til skade for sig selv og os andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mystisk indlæg.. Kan ikke helt se hvor skoen klemmer - hvad er din personlige investering i dette som du frygter for? 
Det er ikke noget nyt at folk stiller de samme spørgsmål igen og igen på debatfora.. Det er sket lige siden de første fora kom online.. 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Givet at de nu voksne curlingbørn ikke skal sejle i egen sø og curlingsspørgsmål kan nok også gradbøjes.

Men når simple ABC spørgsmål og svar derpå, allerede florerer rundt på nettet, ikke gides undersøges og curlingerne bare kommer med et opråb med et kald på service, så finder jeg det svært og jeg finder det også svært, at se om nogle af disse har drive til at komme i gang.

Synes at der er for mange af disse opråb som f.eks kunne lyde , jeg vil gerne importer så hvad skal jeg gøre ? kan jeg starte virksomhed som 17 årig ? , Kan jeg trække momsen fra på ? , kan jeg skrive faktura uden CVR ? skal man have en revisor ? , hvordan kommer jeg igang med ? o.s.v. o.s.v. -  disse simple spørgsmål er endda meget hurtigere at søge svar på end at stille det skrevne spørgsmål

Meget sjældent står der f.eks. " jeg har undersøgt, så jeg har lige et spørgsmål " eller evt. " har jeg forstået det rigtigt at ?  " eller " har undersøgt man kan ikke finde svar på ? " o.s.v. o.s.v.

Mig beset vil spørgeren og svareren samt debatten, være langt bedre tjent med at der er foretaget en indsats fra spørgerens side på at selv skaffe sig viden / indsigt, forståelse eller manglende forståelse.

Har spørgeren ikke selv forsøgt at skaffe viden - Så det man burde gøre er at sende spørgeren ud og undersøge, som herefter evt. kan vende tilbage -  dette vil helt klart højne

vh Henrik

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)