Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procentdele til sælgere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Mårslet
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har startet en ny virksomhed, som beskæftiger sig med et fitnessprodukt. 

Jeg er idémand og ikke sælger: Jeg har snakket sammen med to som selv er kommet med et forslag om at være sælgere i virksomheden, og ikke vil aflønnes, men vil have procentdele af salget. 

Dette bliver et fuldtidsarbejde disse to sælgere skal beskæftige sig med, og jeg vil derfor høre, om I ud fra dette kan hjælpe mig til at komme frem til, hvad man "plejer" at give ud taget betragtning af, hvad jeg har skrevet overstående. 

Min rolle er direktør med det overordnede ansvar. Håber I vil byde ind. Tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad kotumen er, men kan sige at jeg selv får 30 % af hvad jeg omsætter for - Jeg arbejder med email marketing.

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Mårslet
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt tak. Dette bliver direct marketing, hvor de skal ud til B2B. Har du et bud på hvad man gør her?

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

svært spørgsmål.

men hvad tror du nogenlunde de kan sælge for om måneden.

men regn med 50 % af dit DB ryger på provision. :)

men der er mange faktora, f.eks. er det over telefonen eller skal de køre rundt og sælge

hvor svært er det at sælge

sælger man for meget eller lidt af gangen

osv. osv. osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til at starte med: jeg har INGEN erfaring med det, men her er mit bud.

Find ud af hvilken løn pågældende personer ville kunne opnå i et andet job. -Dvs fast løn.  -Lad os sige den er fx 35.000 pr måned.

Din løn til dem, bør for et "ok resultat" ligge lige omkring dette. -På den måde at hvis de sælger dårligere end man kan forvente, lander de lavere, sælger de mere end man kan forvente, lander de højere.

Det kan naturligvis struktureres på mange måder, med forskellige procenter i trapper, kun procenter over en hvis omsætning osv osv. -Men hele tiden med ovenstående hovedstruktur in mente.

Det gælder jo om at aflønningen motivere dem til at sælge så meget som muligt. Dette gør den hverken hvis den er for høj eller for lav. For lav, og det virker håbløst, og for høj, og de bliver hurtigt mætte (ok, så skal den nok være MEGET høj ;-))

Har selv tidligere været provsionsbetalt for mine resultater... der svingede det meget... da vi tjente relativt få penge, var der tale om ca 10-15%  -da vi tjente RIGTIG mange penge, var det mere det nominelle beløb der blev skelet til, og der var ikke længere noget med procenter.  -Her var der dog kun tale om en bonusaftale, og der var en fast løn ved siden af.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)