Kære Amino, |
Er det et dk-domæne?
Hvis der er kan du klage til domæneklagenævnet. Men det kan godt tage lang tid. Hvis du med nogle tusinde kroner blot er f.eks. 2.000 kr, så kan du næsten lige så godt bare købe det og spare tid.
Kære Amino, |
Er det et dk-domæne? Hvis der er kan du klage til domæneklagenævnet. Men det kan godt tage lang tid. Hvis du med nogle tusinde kroner blot er f.eks. 2.000 kr, så kan du næsten lige så godt bare købe det og spare tid. |
Men hvis din virksomhed hedder Det Dårlige Selskab så er det nok et for general navn til at du kan vinde over hvis det er et dk domæne. Men så er der andre tind som du skal slå på men det er alt efter hvordan tilbudet ser ud og hvad han ellers ligger inde med af domæner samt evt. hvem ejeren er. |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
Tak for svaret Emil. |
Tak for det Brian. |
Blot fordi der ikke er noget på webadressen, kan domænet jo sagtens være i brug til eksempelvis emails. |
Det er selvfølgelig rigtigt. |
Det du efterspørger er ledigt når det gælder .com. I hvert fald hvis jeg gætter rigtigt på hvilken version du er gået efter: den med aa og uden bindestreg. Med hensyn til Domæneklagenævnet, så mener jeg du endda får pengene for klagegebyret refunderet hvis du vinder. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Lyder som om du har en god sag. Men husk du er forretningsmand. -Nogen gange er det bedre bide sin stolthed mv i sig, og så bare betale den platugle, end det er at få ret, men spilde sin dyrebare tid med det. Hvis du skal bruge både halve og hele år på at få ret med en domænsag, så mister du måske fokus på dine kunder, samt alle de andre projekter du sikkert har gang i. Hvis din virksomhed har til formål at redde verden, baby sæler og andre noble ting, så skal du naturligvis gøre os alle sammen en tjeneste og gå behårdt efter manden! Jeg ser det lidt som den klassiske sag med en utilfredskunde, som man egentlig har behandlet godt. Ja, han er en klovn man ikke gider give en skid, men for forretningen, er det nu altså det bedste at komme videre uden en sur kunde, der kan finde på at svine en til alle mulige steder. -Hvis du har travlt med andre ting, som fx kunder eller nye tiltag i din virksomhed, tjener du måske mere på at "betale" dig ud af den her. Du kan evt forsøge at tale lidt fornuft med ham. Lidt ala "jeg vil ikke betale dig 20.000, så vil jeg hellere gå hele vejen, men hvis vi kan blive enige om ca 4.000 - 5.000, så lukker vi den her". -Hvis han kan fornemme at du er oprigtig, vil han med stor sandsynlighed imødekomme dig. |
Mange tak for det uddybende svar Gita :-) Jeg har lige tjekket nogle af domæneklagenævnets sager (de er offentilige på deres site) og ja, det ser sgu ud som om, at det er lidt svært at vinde. |