Hej alle! Er der nogen som kan fortælle mig hvad det betyder? |
Kan det tænkes du har betalt dem 2 gange? (har intet fagligt at bygge dette på) går bare efter ordet
Hej alle! Er der nogen som kan fortælle mig hvad det betyder? |
Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.
Hej Kristian Du har helt ret i at det er en ny status vi har lanceret for få dage siden. Der er flere af vores brugere som er kommet til at registrere to betalinger til det samme bilag uden de har opdaget det. Sidst på året har deres revisor så opdaget det og skulle bruge tid på at korrigere for det. Der kan være flere grunde til at et bilag er blevet overbetalt, den mest typiske er at brugeren har ramt "Betalingsknappen" to gange. Under alle omstændigheder har vi nu lavet det så du som bruger bliver opmærksom på det og nemt kan klikke ind på bilaget og fjerne den ene af betalingerne. Med andre ord er den nye status er ment som en ekstra lille hjælp til at få dit regnskab rigtig. :) |
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Amen, det er sgu da fantastisk, mange tak for hjælpen! |
Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.
Hej Kristian. Har lavet en lille beskrivelse her: https://dinero.dk/support/hvad-er-en-overbetalt-faktura/ De bedste hilsner Rasmus |
Jeg har en overbetalt faktura, hvor kunden gjorde os opmærksom på at den sats vi havde brugt i fakturaen var steget (en timepris fastsat af Justitsministeriet). Kunden betalte så hvad vi var berettiget til med den nye sats, lidt mere end hvad vi havde skrevet på fakturaen. Nu ligger den så som "overbetalt" i dinero. Hvad skal man gøre så både dinero og regnskabslovgivningen bliver tilfredse? ;-) |
Nu kender jeg ikke lige Dinero, men som udgangspunkt skal kunden jo have bilag for, hvad han rent faktisk har betalt. Så du bør vel enten lave en kreditnota på det oprindelige beløb og en ny faktura på det rigtige. Eller bare lave en tillagsfaktura til samme kunde på differencen? |