Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsigelse imod uberettiget (og fuldstændig vanvittig) faktura.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ok.. Tak. :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er forpligtet til at gøre din inkasso advokat bekendt med modpartens krav, da det har betydning for hvordan inkassosagen må køre.

de renter modparten kræver er ulovlige medmindre de står direkte i jeres aftale, så dem kan du tage roligt, han kan max kræve nationalbankens udlånsrente +8 procent pr år.

næste skridt i den her sag vil klart være en stævning. Der er intet der tyder på, at I kan finde et forlig uden rettens hjælp. Har I retshjælp i jeres erhvervsforsikring vil den dække en stor del af jeres omkostninger ved at føre sagen. Spørg jeres advokat og forsikringsselskab. Det er en væsentlig del af vurderingen af om det kan betale sig at køre en retssag.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Tak for dit svar.

Hvordan har den nye faktura fra ham indvirkning på den gamle inkasso sag?

Jeg har desværre ikke retshjælp inkluderet i min forsikring. Hvor stor sansynlighed er der for at jeg kommer til at betale noget selvom vi vinder en retssag? Og hvor meget kan sådan noget løbe op i?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Vasegaard Andreasen:
Du er forpligtet til at gøre din inkasso advokat bekendt med modpartens krav, da det har betydning for hvordan inkassosagen må køre.

HVordan er du komme frem til den underlige påstand?  Jeg ser det som to forskellige sager da modparten ikke har gjort indsigelse mod fakturaen.  At modparten så efterfølgende (efter lang tid) fremsender en faktura har jo sådan set ikke nogen med den første sag at gøre.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Inkasso advokaten er nødt til at kende alle sagens fakta, herunder også modpartens påståede modkrav, for at kunne rådgive korrekt. Advokaten risikerer en bøde, hvis han fortsætter en inkassosag, efter at modparten er kommet med indsigelser.

Jeg er klar over, at der ikke er tale om indsigelser mod det konkrete krav, men modparten bruger jo sin egen faktura til at sige, at han ikke mener, at han skylder noget. Og et sådant modkrav vil stort set altid blive inddraget i en retssag, så der tages stilling til alle krav på én gang. Men hvis modparten godt ved, at hans modkrav er bluff, så kan det være han giver op, hvis der først kommer en stævning.

Starter du en retssag op mod modparten, så koster det 500 kr. i retsafgift, da det vil være en småsag. Bed så vidt muligt din advokat om at give en fast pris/max. pris for at køre sagen (det er dog de færreste der vil). Modparten kan så vælge under sagen, at nedlægge en påstand mod dig om betaling af hans faktura på 50.000 kr. I så fald vil sagen med stor sandsynlighed blive taget ud af småsagsprocessen. Vinder du sagen, kan du forvente at få tilkendt sagsomkostninger på måske 10-15.000 kr. + moms (når det ikke er en småsag - ellers ca. 4.500 kr.). De penge vil delvist dække dine advokatomkostninger. Taber du derimod sagen, skal du betale sagsomkostninger til modparten + betale din egen advokat et ca. tilsvarende beløb. Jeg foreslår, at du sammen med din advokat laver en best-case og worst-case beregning på at køre sagen, og beslutter dig for om det er pengene og risikoen værd. Her vil advokatens vurdering af sagen spille en stor rolle.

Selv hvis du vinder sagen, forventer jeg, at du skal betale noget til din egen advokat. Det kan sagtens være både 5 og 10.000 kr. vi snakker om, afhængig af, hvad I aftaler, og hvor meget tid advokaten har skulle bruge på sagen.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.. Tak for dit uddybende svar Søren

Jeg har snakket med min ínkasso advokat i dag. Det viser sig at han har kontaktet dem også og gjort indsigelser imod sagen. De har bedt ham om en skriftlig uddybning af denne.

De var enige om at det hang sammen med min sag og ville gerne se fakturaen fra ham. De har nogle af deres jurister til at kikke på det hele lige nu. Jeg går ud fra at vi skal snakke evt. retssag når de har set på det hele.

I mellemtiden her jeg fundet flere eksempler hvor han har udført direkte ulovlige handliger både før og under vores samarbejde.
Kan disse ting have påvirkning selvom de ikke er direkte involveret i det som sagen kører på nu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

først ros til Søren V A´s gode svar

Så vil jeg sige, at det ofte bare fører til snavs at inddrage evt ulovligheder som intet har med sagen at gøre, for at true en modpart - det vil ligne afpresning og er i mine øjne noget man skal afholde sig fra. Det er klart at hvis det er noget der kan skade andre - strøm der stikker lige ud af vægene eller klatrestativer der bryder sammen, så skal man reagere, men man skal ikke true med noget med skat/moms er snydt o.l. hvis ikke det helt direkte har med jeres økonomiske mellemværende at gøre

I alle fald - der sker vel ikke noget ved at nævne det for din advokat, men jeg tror hans råd vil være det samme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Grundlæggende skal du "skære sagen til" og i forhold til dit eventuelle mellemværende med vedkommende bliver det næppe tillagt nogen rolle i en eventuel rets- eller fogedretssag om han har behandlet andre dårligt eller uretmæssigt.

Så forhold dig til om du har overholdt din del af aftalen og om denne er opsagt i overensstemmelse med aftalegrundlaget mv.

BR

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan af ren nysgerrighed;

To udstedte fakturaer, hvor den ene indeholder momspligtige ydelser, og hvor den anden faktura indeholder kompensation for slitage, misligehold m.v.  - kan vel ikke uden videre modregnes?

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svaret.

Jeg kan sige så meget at det drejer sig om sexchikane imod mig og ulovligt arbejde som han sender os ud på. Vi nægtede at gøre det da vi fandt ud af det men vi er flere gange blevet bedt af ham om at udføre ulovligt arbejde.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)