Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode og dårlige undskyldninger, hvorfor ideerne aldrig bliver til noget!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er typen der altid har ideer på lager, kan faktisk ikke lade være. Det bliver dog aldrig til noget, og måske jeg ikke er den eneste, så lad os lave en tråd med undskyldninger for ikke at starte op - nogen af dem er måske gode og reelle nok, de fleste sikkert dårlige, og enkelte bare for sjov, og måske nogle modsigelser. De fleste er fra mig selv, andre fra hvad jeg nu har hørt rundt omkring. Ikke alle bør være iværksætter. Lad mig høre hvad I synes:

1. Jeg har ikke nogen penge eller ressourcer, men en stor (studie)gæld.

2. Jeg er arbejdsløs, så der bliver bøvl med A-kassen. Jeg kan ikke finde et deltidsjob med min lange uddannelse.

3. Jeg har taget den forkerte uddannelse, fx er handelshalløjskolen ikke for iværksættere, tværtimod.

4. Jeg har ikke noget godt netværk. Jeg er kun mig selv og skal bruge et team.

5. Jeg er jo ikke sælgertypen, så hvordan får jeg de første kunder?

6. Jeg tør ikke, tænk hvis jeg får succes!

7. Mit bagland er ikke i orden.

8. Alt det med patenter er al for bøvlet at hitte ud af, jeg har jo ikke en jura afdeling.

9. De ideer jeg har er forholdsvis simple, så enten er sandsyndligheden for at en eller anden i verden har patenteret det temmelig stor eller

10. - også kan det ikke patenteres og så kopiere de storevirksomheder/folk med ressourcer det, når det kommer ud. 

11. Det betyder også at hvis jeg under opstart fortæller det til nogen, fx investore eller mulige patnere, stjæler de bare ideen.

12. Kunder og leverandører er nogle ubøvlet svindlere, og det orker jeg ikke.

14. Pirate bay og ligende, de ideer jeg har om digitalt indhold kan jeg ikke tjene penge på.

15. Vil max arbejde 37 timer.

16. Jeg er god til en masse tanker, men ikke til at handle på det. 

17. Jeg venter på det rigtige tidspunkt...

18. Jeg bor i Danmark og det er et dårligt sted at starte virksomhed, høj skat og korrupt stat.

19. Bogføring, budget og skattebøvl er tidskrævende og kedeligt.

20. Jeg sætter en masse i gang og så går det i stå. 

21. Jeg blev mobbet i skolen.

22. Jeg er snart blevet for gammel, og at starte op tager for lang tid før jeg tjener penge. (Eller også er man for ung og mangler erfaring).

23. Der kommer nok snart en ny krise.

24. Der er ikke nogen der støtter mig eller tror på mine ideer.

25.  Jeg egner mig alligevel ikke som leder.

Tilføj gerne med nummer, eller husk at skrive nummer på, hvis I vil kommentere :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I bund og grund handler det desværre bare om den lille fyr oppe i hovedet som om morgenen banker på og siger "kæft hvor var du dum i går, den ide kan jo ikke udføres"
Det er den samme lille fyr som hjælper dig til at holde dig i vejsiden når lastbilen kommer drønende.

Se ud over de dårlige undskyldninger og kom igang med den bedste ide du har, fyren skal du nok blive venner med hen af vejen når tingene lykkes. 

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svar, og undskyld en sen reaktion. Troede der ville komme en masse debat.

Jeg er ikke helt sikkert på hvad du mener, kan jeg lokke dig til at uddybe lidt mere?

Er der nogen som har erfaring med at køre virksomheder som hobbyprojekter ved siden af arbejde og så bare holde det på det plan?

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)