Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ad hoc udbetaling af løn til ejer af IVS + valg af ferieordning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et IVS, og jeg er i gang med at få Danløn, OS02-aftale osv. på plads.

Når jeg opretter en medarbejder inde i Danløn, så kan jeg kun vælge mellem 14-dags udbetalings eller månedlig bagud. Betyder det, at jeg ikke har mulighed for blot at udbetale løn, når jeg har lyst?

Jeg forstår på andre indlæg her på debatten, at jeg kan vælge kun at udbetale eksempelvis 1-2 gange om året. Men hvad nu, hvis jeg vil udbetale løn i ad hoc mindre portioner, f.eks. både den 10/1 og den 20/1 den ene måned, og både den 5/2, 15/2 og 25/2 den næste måned, efterhånden som fakturaer bliver betalt og der kommer penge ind? Kan man ikke, og må man ikke, gøre det?

Mht. ferieordning. SKAL jeg så vælge en ordning, når nu jeg på papiret er direktør for virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du vælger periode har det kun betydning for typen at løn og du får kun løn når du kører en lønkørsel - ex 2 gange om året

Du kan - hvis det er til dig selv som direktør  gi pokker i ferieordning i princippet men du kan jo godt vælge at anslutte til ferie med løn som kan gi fradrag for udestående feriepenge. Få hjælp hertil af revisor men ellers - gi pokker i ferie penge til dig selv

Husk lovpligt arbejdsskadeforsikring og vær med på at opgive korrekt timetal i forhold til løn da du er forpligtet til ATP til dig selv og Barsel Aer osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på forsikring og den slags (skulle jeg mene). Det jeg egentlig søgte svar på var, om jeg må køre løn til mig selv flere gange på samme måde. Selv hvis jeg teoretisk set har vil gøre det på syv tilfældige dage i samme måned?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du må gi dig løn syv dage samme måned eller en gang om året eller hvert 4 år i danløn - og feriepenge til dig som ejer kan du undlade eller bruge da de ikke udløser skat - ATP eller noget som helst før de udbetales og du næppe sagsøger dig selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)