Jeg har oprettet et IVS, og jeg er i gang med at få Danløn, OS02-aftale osv. på plads. Når jeg opretter en medarbejder inde i Danløn, så kan jeg kun vælge mellem 14-dags udbetalings eller månedlig bagud. Betyder det, at jeg ikke har mulighed for blot at udbetale løn, når jeg har lyst? Jeg forstår på andre indlæg her på debatten, at jeg kan vælge kun at udbetale eksempelvis 1-2 gange om året. Men hvad nu, hvis jeg vil udbetale løn i ad hoc mindre portioner, f.eks. både den 10/1 og den 20/1 den ene måned, og både den 5/2, 15/2 og 25/2 den næste måned, efterhånden som fakturaer bliver betalt og der kommer penge ind? Kan man ikke, og må man ikke, gøre det? Mht. ferieordning. SKAL jeg så vælge en ordning, når nu jeg på papiret er direktør for virksomheden. |
Når du vælger periode har det kun betydning for typen at løn og du får kun løn når du kører en lønkørsel - ex 2 gange om året
Du kan - hvis det er til dig selv som direktør gi pokker i ferieordning i princippet men du kan jo godt vælge at anslutte til ferie med løn som kan gi fradrag for udestående feriepenge. Få hjælp hertil af revisor men ellers - gi pokker i ferie penge til dig selv
Husk lovpligt arbejdsskadeforsikring og vær med på at opgive korrekt timetal i forhold til løn da du er forpligtet til ATP til dig selv og Barsel Aer osv
vh