Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk freelancer laver mit website, men får en fra Filippinerne til det?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj:
For mig er det åbenheden, der gør forskellen - så jeg som kunde kan foretage et bevidst valg.

Hvis det er en vigtig parameter, at det er dansk arbejdskraft, så husk at spørge din leverandør om det næste gang. Selv om nogen måske ikke fortæller det til kunder, så går jeg ud fra at alle gør, hvis de direkte bliver spurgt.

Det er ikke til megen hjælp nu dog.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Hvis det er en vigtig parameter, at det er dansk arbejdskraft,

Det vil jeg mene det er, når man kontakter et dansk firma, ellers ville jeg jo kontakte et udenlandsk firma. Dermed ikke sagt, at jeg ville vælge et dansk firma, der er åben omkring deres brug af underleverandører fra, for det ville jeg ikke, men hvis jeg selv skal til at spørge ind til det, eller hvis jeg selv finder ud af det undervejs, så ville jeg føle mig ført bag lyset fordi min leverandør åbenlyst ikke vil stå inde for de folk han eller hun benytter.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste konsulent virksomheder bruger underleverandør fra lavt-løns lande, herunder Filippinerne.

Det man skal passe på med er at benytte en underleverandør som bruger freelance-udvikler fra trejdeverdens lande som underleverandør. Dem som gør det har ofte aldrig mødt deres "medarbejder" og her er risikoen tilstede at din kode kommer til at ligge hos 5 forskellige freelancer som alle har admin adgang til dit system.

Bruger man istedet en IT virksomhed fra et trejdeverdens land hvor medarbejderne komme på kontoret - nøjagtig lige som i Danmark - så vil jeg gætte på at risikoen er nogenlunde dem samme som hvis man bruger en Dansk virksomhed. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan på ingen måde se problemet i, hvorvidt en virksomhed benytter en ansat, en freelancer eller fx outsourcer DK eller et helt andet land, så længe det ikke påvirker samarbejdet og resultatet, og så længe der ikke sker noget uetisk som fx børnearbejde. Samt naturligvis så længe, at man ikke henvises til at tale med fx en filippiner på Filippinerne, hvis der skal diskuteres et eller andet.

Hilsen, Robert

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)