Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsformular: Er navn+adresse nødvendigt/krav?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere brugt Ewire men skiftede til PayPal da Ewire gik konkurs. Er nu igang med at integrere Braintree Payments i stedet og det er fungerer ganske fint og er nemt at sætte op osv, men jeg er i tvivl om der er nogle danske krav til betalingsformularen, i stil med at kunderne SKAL opgive deres navn og adresse?

Det er ikke et krav hos Braintree, og jeg har heller ikke selv noget behov for kundens navn+adresse.

Selve betalingsformularen ligger "gemt væk" bag et log ind, da det er en service kunderne kan købe når de er logget ind på deres profil, dvs. servicen tilknyttes til deres profil og derfor skal jeg ikke bruge deres navn+adresse, for at kunne levere servicen. 

Spørgsmålet er derfor:

1) Er der krav til, i Danmark, at kunden skal angive navn+adresse i forbindelse med betaling online?

2) Er der krav til, i Danmark, at kvitteringen som præsenteres for kunden bagefter, indeholder kundens navn+adresse? Eller er deres e-mail adresse nok?

Servicen henvender sig primært til private, men der er nok lidt erhverv ind imellem som gerne vil have deres firmanavn og CVR nummer på en kvittering så de kan trække momsen fra.

Såfremt navn+adresse skal være en del af betalingen, er det så lige meget om kunden skal angive det inden de kommer til betalingsvinduet, eller kan det angives på samme side som betalingen (der hvor man indtaster kreditkort)? 

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af der er noget som hedder "forenklet faktura", så hvis man bl.a. sælger til private og beløbet er under 750 kr, er det OK at købers navn/adresse ikke fremgår af fakturaen

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)