Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankrådgiver eller Revisor - hvem tjener mest?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Har en diskussion med en kammerat... Han er ved at uddanne sig som bankrådgiver. Og han påstår at han kommer til at tjene langt mere som privat kunderådgiver end en revisor.

Det tror jeg simpelthen ikke på da jeg har hørt at en revisor har nogle af de bedste lønninger.

Men det er måske fortid? tjener en kunderådgiver i en bank mere end en revisor?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er ordet REVISOR ik en beskyttet titel mere, hvorfor du, jeg eller en anden allerede imorgen kan starte som revisor...

Derfor er der mange nuancer i denne diskussion, som I næppe har taget højde for. Der er nemlig også stor forskel på bankrådgivere, og deres løn/bonus ordninger, ligesom der er det samme ved revisorer, hvis du f.eks får de rette jobs hod Deloitte eller PWC osv...

Så der findes næppe et korrekt svar, når I nævner jobtitlerne uden nogen begrænsninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja som skrevet - revisor kan alle kalde sig men registreret/godkendt revisor tjener som hovedregel laaaangt mere end en alm. bankrådgiver. Alm bankansatte er ikke voldsomt forgyldte - men naturligvis kan man også der arbejde sig op. Man skal ganske langt op i bank hierarkiet før man tjener over 500.000 kr p.a. og det kommer man lettere over hvis man er registreret/godkendt revisor. Det er ikke så let at finde statistik

Revisor uden cand merc aud (de ubeskyttede) ligger i jobindex på 36.000 kr og bankrådgivere på 34.000 om måneden - de registrerede (cand merc aud/HD) ligger mindst 10.000 højere - tidligt i karrieren og lander ofte langt højere

Man uddanner sig normalt ikke til bankrådgiver - men til bankassistent og derfra kommer man via erfaring over i bankrådgiver osv. En bankassistent har som udgangspunkt i statistik ca 28.500 kr om måneden

Det er i øvrigt sjældent at det er lykke at vinde sådanne diskussioner med gode venner - så lad ham bare være lykkelig i troen - han kan få ret hvis han ender som chef for private banking i en af de store banker 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Billigisskraber.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Man uddanner sig normalt ikke til bankrådgiver - men til bankassistent og derfra kommer man via erfaring over i bankrådgiver osv. En bankassistent har som udgangspunkt i statistik ca 28.500 kr om måneden

Er det ikke finansøkonom man uddanner sig, for at blive bankrådgiver

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Revisor uden cand merc aud (de ubeskyttede) ligger i jobindex på 36.000 kr og bankrådgivere på 34.000 om måneden - de registrerede (cand merc aud/HD) ligger mindst 10.000 højere - tidligt i karrieren og lander ofte langt højere

Kommer igen an på, hvilket firma du er i. Måske det er sådan i KBH og hos enkelte af de store i Århus - men ellers er lønnen ikke helt så høj.

Lidt tal fra Jylland (ikke de store firmaer som PwC, Deloitte og EY, men dog fra BDO, Beierholm, Dansk Revision, National Revision, RGD osv.) og alle lønninger er inkl. pension (da man som revisor selv betaler det)

Nyuddannet revisor assistent: 24-25.5 tkr - efter nogle år kan du komme på 28-30tkr.

HD'er 0-5 års erfaringer - 27-32tkr lidt mere erfaringer og du kan være heldig at få 5tkr oveni.

CMA'er (med 5-7 års erhvervserfaring, fået mens man studere på deltid): 32-40tkr. - efter flere års erfaring efter end CMA kan du komme op på 5-7tkr mere.

CMA'er som kommer direkte fra skolen skal forvente en løn på HD niveau.

Bliver du stat.aut.revisor, men ikke partner, kan du se frem til 50-60tkr. Bliver du derimod partner er det tættere på de 80-100tkr. på mdr.

Men så har du også en uddannelse, der er på niveau med en læge (længde mæssigt osv.) Som bankrådgiver har man oftest kun en HD.

Hvis du indregner bankrådgiverens pensionsordning, den ekstra ferieuge samt betalte pauser - så vil jeg også tro, at deres timeløn er højere end revisorens - i hvertfald et lang stykke af vejen.


 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Før i tiden kunne man sagtens blive uddannet bankrådgiver i selve banken, men ved ikke om det er lavet om?

Bankrådgivere tjener som der er vist ikke så meget. Man behøver dog ikke ledelsesansvar og mange år i bagagen for at tjene gode penge.

Har selv arbejdet som dealer... og med under 5 års samlet erfaring (ud over elevtiden) og kun 2 års erfaring inde for handel, var jeg heldig/dygtig nok til at tjene over 3.000.000 på et enkelt år.

Fra copenhagen
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle heride der ved hvad en nyuddannet revisor tjener - altså en der har været ansat i branchen i 2 år som enten elev el trainee?? 

Jeg har kigget på ug.dk - men der lønninger er gns. lønninger, og jeg har en ide om at det er en branche med ret store sving... Så hører gerne hva folk reelt set tjener 

Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

fred jansen:
Er der nogle heride der ved hvad en nyuddannet revisor tjener - altså en der har været ansat i branchen i 2 år som enten elev el trainee?? 
en rigtig revisor - altså med 6  - 8 års uddannelse - eller hvad er det for en du taler om. Man bliver jo ikke revisor efter 2 år i branchen som trainee eller elev? Det tager ialt ca 8 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)