Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar i stykker, men uenig med forhandler om løsning. Kan advokat betale sig?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og er den i øvrigt købt så sælger vidste det var til et CVR?

Ja. Det blev gjort meget tydeligt, at det var til erhverv, og jeg bad om at CVR stod på fakturaen (hvilket det også gør).

Jeg gjorde det også klart at computeren var vigtig for forretningen - Derfor var jeg også villig til at købe en dyr model.

Det er dog meget svært at snakke med dem. De er venlige (og det er jeg også), men de skriver vrøvl på vrøvl. Nu har de sendt mig videre til en anden medarbejder, der også har taget stilling til det.

Nu er svaret at købeloven slet ikke gælder erhvervskøb. Og at jeg slet ikke har ret til at indlevere den til dem, men at det skal være til producenten. Ellers kunne de jo også bare gøre det samme til deres leverandør. Derfor skal jeg være taknemmelig for den gode service at de gider tage imod den. Når de kommer med udtalelser, der er så langt ude, så er det virkelig op ad bakke...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen jeg kender dig jo også kun som en venlig mand herindefra så jeg er helt enig i det er op ad bakke. Jeg tror stadigt ikke du har så meget andet at skyde med end at lade dem køre færdig for der er - fornuftigt nok - elastik i hvornår man bare kan ophæve en handel for noget der er taget i brug og går i stykker - både som B2C og B2B - og så håbe alt lykkes denne gang - men ja det er langt fra topservice og ja - næste gang en anden leverandør

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hæv dog den handel frem for at høre på mere af deres vrøvl!  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
At bruge en advokat gør da tingene lettere men også noget dyrere ned selv at hæve handlen og derefter gå til domstolene og fører sagen som en småsag uden brug af advokat. 

Hvordan gør man helt konkret dette? Og hvor tidskrævende er det? Jeg har rimelig godt styr på både aftaleloven og købeloven, og har haft fornøjelsen af at have jurakurser på CBS. Så jeg kan paragrafferne og har god kendskab til fortolkningerne og afgørelser. Måske det kunne være en mulighed, som samtidig er lærerig. Jeg frygter dog, at det er meget tidskrævende.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Du kunne jo starte med at give dem en frist for reparationen og samtidig gøre dem opmærksom på at såfremt denne ikke overholdes vil du hæve handlen, gerne med henvisning til lovgivning og paragraffer da det virker mere skræmmende på sælger.

Overholder de ikke fristen for rep. vil jeg forstår at du sender dem et separat rekommanderet brev hvor du gør dem det klar at handlen er hævet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej Emil

Du kunne jo starte med at give dem en frist for reparationen og samtidig gøre dem opmærksom på at såfremt denne ikke overholdes vil du hæve handlen, gerne med henvisning til lovgivning og paragraffer da det virker mere skræmmende på sælger.

Overholder de ikke fristen for rep. vil jeg forstår at du sender dem et separat rekommanderet brev hvor du gør dem det klar at handlen er hævet.

Ok. Også selvom de allerede nu siger, at det ikke kan gå hurtigere end de 5-6 uger. De ser ikke 5-6 uger som lang tid, og de mener at det at er en ekstra service, at de overhovedet vil tage den ind.

Jeg kan sagtens give dem en frist, men jeg ved jo på forhånd at de ikke vil overholde den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan gi dem alle de frister du vil, og stadigt er det jo ikke noget der virker hvis de siger det tager 5 uger - så har du jo kun advokaten som udvej og det er jo en satsning - vinder du og får tilmed dømt dem til at betale advokaten så er alt godt, men mit bud er at du næppe vinder og at du så må skynde dig ud og købe en ny erstatning for så kan det trække endnu mere ud.

Jeg ville i øvrigt hvis jeg var afhængig af computeren (og det er jeg) aldrig leve uden to som kunne ha identiske dokumenter (skydrive/dropbox osv) for nedbrud sker i det skidt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Emil:
min tidligere gik konkurs. Jeg savner min tidligere elektronikleverandør. :)

Ring til de personer du kender derfra og helst ejeren.

De vil sikker blive MEGET glade og give dig en ekstrem god service.
Det er MEGET dyrt at skaffe kunder.

Hvis ikke det virker: ring eventuelt til mig.

-------------------------------------------------------
Vi har været med til at bygge og levere omkring 100.000 computere over 13 år.
eller mere. Vi bygger og renoverer computere i Polen og vil levere erstatnings
maskiner mens du venter.

-------------------------------------------------------

NB: Maleren ligger sikkert på lur og kommer sandsynligvis prompte med en ret negativ kommentar.

Han har sandsynligvis ikke ret meget malerarbejde. Sidst det skete kom maleren med en vurdeling af mit kompetence område. Han kan måske male men der er meget han ikke ved. Han skriver heller ikke ret godt, hvorfor jeg på det seneste er begyndt at tildele ham stjerner for kvaliteten af hans skriverier.

Vi beskæftiger os også mod forsvar mod bagvaskere.





Side 3 ud af 3 (28 indlæg)