Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar i stykker, men uenig med forhandler om løsning. Kan advokat betale sig?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Hvis du når der til og du er så afhængig af computeren for at passe virksomheden, så kig efter en erhvervsmodel hvor du har mulighed for at tilkøbe den ekstra service det er at få den fikset onsite hvis der går noget galt.

Du har helt ret. Det skulle jeg have gjort, og gør jeg helt klart næste gang.

Jeg synes dog stadig forhandleren har et service problem, når det tager 5-6 uger at skifte et lydkort og mikrofon på en helt ny bærbar. Og så vil bruge samme tid igen, når den kommer tilbage. 10-12 uger er urimelig lang tid for en helt ny bærbar til 10.500 kr. Specielt som erhverv, men det er så lang tid, så det næsten også havde været urimeligt som privat.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:
De har jo ret til at forsøge at lave den 3 gange med samme fejl

Hvor har du det fra? - Det er som udgangspumkt én gang, i særlige tilfælde flere!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Jeg synes dog stadig forhandleren har et service problem, når det tager 5-6 uger at skifte et lydkort og mikrofon på en helt ny bærbar.

Yes, og derfor ved du, hvor du ikke skal købe den næste maskine!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt hvad Carsten siger, faktisk kun 1 gang hvis man kan dokumenter at det er billiger og en remlighed at holde produktet tilbage er ca. 14 dage læs mere her: http://www.forbrug.dk Men en advokat vil aldrig kunne svare sig, så er det bedre bare at sige "bey bey" til computeren og så købe en ny af en anden forhandler med bedre vilkår desværre.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at følge op, så vil de ikke stille en låne pc til rådighed.

De mener heller ikke, at der er gået lang tid første gang - Det var de 5-6 uger. Så det kan jeg jo nok forvente igen. De siger dog at jeg kan spare 7-10 dage ved at sende direkte til producenten.

De mener heller ikke at der er noget problem i at den nu skal ind igen i 5-6 uger. Jeg spurgte efter en aftale om, at hvis den ikke virker næste gang, så må de finde en anden løsning. De mener at de har ubegrænset antal forsøg, men at han næste kan vil spørge producenten om jeg kan få en anden..

Tjaa. Der er vidst ikke andet at sige end at jeg valgte et dårligt sted. Det er lidt ironisk at medarbejderens signatur siger "Servicegaranti".

Men sådan er det. Næste gang vil jeg helt klart følge rådene om at købe et sted med udviddet garanti og onsite løsning. Og så måske vælge et sted, hvor erhvervskunder er første prioritet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det at du ikke bare får hævet handlen, frem for at bruge tid på det uduelige firma?

Ravn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hvorfor er det at du ikke bare får hævet handlen, frem for at bruge tid på det uduelige firma?

Ravn



Hvordan er det lige Ravn, at man "bare" for hævet en handel, også endda b2b handel?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

som vel heller ikke siger man bare får hævet købet uden at skulle via advokat hvis sælger ikke vil phæve det - og er den i øvrigt købt så sælger vidste det var til et CVR?

I alle fald tales der jo også her om "afhjælpning inden for en passende frist - her taget direkte fra tekst i dit link Ravn

Er der ikke sket afhjælpning inden for en passende frist, kan købet hæves.

Du kan vel heller ikke købe en bil som B2B og så to mdr efter komme og sige, at nu kan den ikke starte og så skal sælger ophæve købet med det samme - der er jo en vist fornuft og kutyme i alt : Her længere citat:

D. Mangelsbeføjelser
Købeloven foreskriver en række beføjelser, som køber har, såfremt salgsgenstanden lider af en mangel.

Lider salgsgenstanden af en mangel, har køber i et handelskøb, medmindre andet er aftalt, valget mellem at:

1. hæve købet
2. kræve omlevering eller
3. få et forholdsmæssig afslag i købesummen 

Dog skal der være tale om en væsentlig mangel, for at købet skal kunne hæves, eller at der kan kræves omlevering.

Man bør som leverandør notere sig, at man ikke har en afhjælpningsret. Det vil sige, at leverandøren kun kan afhjælpe en mangel inden det aftalte leveringstidspunkt. Men da de fleste mangler først viser sig efter levering, er der i praksis ingen afhjælpningsret.

Købeloven er tavs omkring, hvorvidt sælger har en afhjælpningspligt. Det antages, at der ikke er en sådan forpligtelse, men der findes dog kutymer herfor i mange brancher. Afhjælpes der ikke inden for en vis frist, kan køber lade dette gøre for leverandørens regning. Er der ikke sket afhjælpning inden for en passende frist, kan købet hæves.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
som vel heller ikke siger man bare får hævet købet uden at skulle via advokat hvis sælger ikke vil phæve det - og er den i øvrigt købt så sælger vidste det var til et CVR?

Normalt får man jo sit firma navn skrævet på fakturaen.

At bruge en advokat gør da tingene lettere men også noget dyrere ned selv at hæve handlen og derefter gå til domstolene og fører sagen som en småsag uden brug af advokat. 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)