Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil sælge hunde/kattefoder i fritiden, men hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er helt ny herinde så nu håber jeg, at I vil hjælpe. Kunne godt tænke mig at sælge lidt hunde/kattefoder i fritiden, men hvordan kommer jeg i gang? Min egen ide er at få oprettet en hjemmeside og så bruge mit netværk til at få det startet. 

Det jeg ikke rigtig ved noget om er hvor kan man købe maden og hvor stor fortjeneste kan man forvente?

Har I nogle forslag til, hvor jeg kan købe maden. Det må meget gerne være dansk produceret, men er ikke et krav.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte

Velkommen til dyre brancen, hvis du vælger at sælge hundefoder/kattefoder i din fritid vil jeg blot gøre dig opmærksom på at der er rigtig meget konkrrence på dette felt, og du skal være klar til at kaste mange penge i det normalt skal man gerne tage en palle eller 2 for at kunne konkurrere mod de store spiller på markedt, kan oplyse dig om at foder ikke er det vi sælger mest af på vores webshop da vi ikke gir rabat som mange andre gør netop fordi det kræver en stor kapital at at køre mange brands af foder + du skal ligge inde med meget foder.

Når det er sagt, er der foder leverandøre så som Hill's, Oliver's og Royal Canian + en masse andre på markedt, mit bedste råd er at du simplehen bare ringer til dem og snakker med dem og naturligvis fortæller om din idé :)

Husk at fragt er meget dyrt hvis du køre Postdanmark med foder, og bruger du GLS skal du huske at holde dig inden for de mål GLS sætter som max størrelse på en pakke ellers flår de din bank konto i fragt omkotsninger.

1 pose foder til ca. 500 kr har du måske 20-35% avance max, og ud af dette skal du betale fragt som ligger på omkring 50-75kr +/- så pas på med at låse dig fast på dette område, foder kunder handler der det er billigeste og er ikke vildt loyale der er det prisen på det på gældne produkt der gælder.

Endnu en gang velkommen til brancen :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er sikkert masser af penge at tjene på dyrefoder!

Men det er næppe distributørerne der tjener. Det er producenterne.

Så lav dit eget foder. -find først og fremmest udaf hvordan man laver det, og gå så i krig. Start i det små -dit køkken. Lav noget din egen kat eller hund ikke dør af, og som den syntes smager godt. Find ud af hvilke proteiner, mineraler osv der er behov for, og find en måde at finde ud af at få proppet det ned i foderet.

når du efter et par måneder har fundet ud af at lave det i dit køkken, kan du scalere op. Der kommer sikkert en masse myndighedskrav mv. Disse skal naturligvis overholders. -Derudover skal du finde en måde at lave det billigt på. Måske det kan betale sig at afhjælpe de lokale fiskehandlere med deres rester mv.

Hvis du bare vil gører som alle de andre, kan du naturligvis også bare sælge gængse mærker via nettet. -Man bliver dog sjældent rig på at gøre som alle andre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)