Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få samme "rettigheder" som privat til erhverv.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at lave en aftale med en virksomhed, men jeg at hvis jeg køber igennem erhverv med deres faste aftale, så vil jeg få en kortere fortrydelsesret og kun 1 års reklametions rart.

Jeg ønsker at vi kunne lave en aftale så at jeg får samme fordele som private personer gør, selvom jeg handler erhverv.

De fortæller mig at jeg såment bare kan købe som privat, de kan jo ikke stå til ansvar for at jeg sælger det videre....

Men vil der ikke opstå problemer?

Hvis jeg køber en ting til 1000 kroner , hvor 200 kroner er moms, som privat person.

Hvis jeg så sælger denne ting, til min virksomhed, så kan jeg vel ikke trække momsen fra vel?

Så hvilken negative ting i deres aftale er der udover den som jeg nævnte?

Mvh
MArk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

op

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sælger kan vise at du har købt til videresalg eller lignende, så er det selvklart at du ikke kan kræve at reglerne skal følge privatkøb - vil du snyde sælger og lade som om du bare er privat??

Hvad tænker du dog på rent ud sagt ?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak fordi du svaret.

Nej jeg har ikke tænkt mig at snyde sælgeren eller nogle, aldrig i livet.

Lad os antage at sælgeren giver 60 dages fortrydelsesret og 4 års garanti, til privat person.
Men når det er et erhverv køb så tilbyder de kun 14 dages fortrydelsesret og 1 års reklametion.

Jeg skriver så en mail til dem for at hører at hvis jeg brugte dem som fast leverendør, uden nogen intentionerne om at få virksomhed rabat, det eneste jeg ønsket var at få samme fordele som privat, det vil sige jeg have 60 dages fortrydelsesret og 4års garanti som erhverv.

Sælgeren skriver så tilbage på min forespørgelse, og kommer med forslaget:
"Hej Mark

Tak for din mail.

Det jeg umiddelbart kan gøre for at du få disse fordele som erhverv er at du opretter dig som privat kunde, derfra kan du jo så sælge det videre. Vi kan jo ikke gøre noget ved at vores privat kunder sælger de ting de har købt videre

På den måde vil du få de 60 dages fortrydelsesret og 4 års garanti som du ønsker

Mvh
Sælger"

Det var det sælger skrev til mig.

Hvilken ulemper er der for mig, ved at "acceptere" denne fremgangsmåde?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis bare dit virksomhedsnavn og CVR-nummer står på den faktura du får, så er det vel helt OK.

Gør der ikke det, så kan du jo i hvert fald ikke trække moms fra på det du køber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Hvilken ulemper er der for mig, ved at "acceptere" denne fremgangsmåde?
ingen - bare få sælger til lige at skrive dit firmanavn på hvis muligt - du ved type Linje 1 Ole Olsen - og linje 2  "shopnavn" og så adressen - mere for at være sikker momsmæssigt og da han virker ok med det kan det sikkert lade sig gøre. Og så betal fra firmakontoen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Men han hentyder jo til at jeg skal købe som privat kunde...

Men lad os sige at Bent som er privat kunde køber en ting til 1000 kroner, inkl. moms

Så kan jeg vel ikke som virksomhed købe tingen af Bent for 1000 kroner og trække de 200 kroner fra i skat vel?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Men han hentyder jo til at jeg skal købe som privat kunde...

Men lad os sige at Bent som er privat kunde køber en ting til 1000 kroner, inkl. moms

Så kan jeg vel ikke som virksomhed købe tingen af Bent for 1000 kroner og trække de 200 kroner fra i skat vel?

Jeg undrer mig lidt over at du ikke spørger den person der laver dine regnskaber ?. For det gør du forhåbentlig ikke selv ?. Og så er du igang med at blande moms og skat sammen. Jeg håber da at du ved hvad forskellen er på de 2 ?.

Og at et firma begynder at opfordre deres egne kunder til at snyde, er mig en gåde. Og helt sikkert nok til at jeg ville finde en anden at handle hos.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Og at et firma begynder at opfordre deres egne kunder til at snyde, er mig en gåde. Og helt sikkert nok til at jeg ville finde en anden at handle hos.

Det er vel som sådan ikke snyd. - Hvis han kan få CVR-nummer og firmanavn på fakturaen, så er han jo glad, og så må sælger jo internt kalde det hvad fa.... de vil!

Kan han IKKE få CVR-nummer og firmanavn på fakturaen, ja så er det jo bare et køb af hamselv privat, og så kan han ikke trække momsen fra. - Ej heller hvis han selv videresælger det til virksomheden efterfølgende.

Så snyd er det jo ikke, såfremt momsen ikke trækkes ulovligt fra, og sælger ikke har et problem med fremgangsmåden!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Så kan jeg vel ikke som virksomhed købe tingen af Bent for 1000 kroner og trække de 200 kroner fra i skat vel?

Nej, og du kan heller ikke trække momsen fra. - Du kan KUN trække momsen fra, hvis du opkræves momsen. - Og det gør du ikke, hvis du som virksomhed køber noget af en privat.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)