Hej FBT,
Her er lidt input.
Forbehold ift. konceptet og hvordan det kan imødekommes:
Jeg kan sagtens tilkendegive det som Jesper også skriver; støvler tilpasser sig foden og da det er støvlerne man spiller med, så er det jo utroligt vigtigt at på forhånd at føle sig frem til om man nu syntes at de passer til ens fod eller kan komme til at passe til ens fod. Når de først har tilpasset sig en andens fod, så er det måske allerede for sent, for de skrumper jo ikke ind igen hvis den der har båret dem havde brede fødder end en selv.
Det kan i hvertfald afskrække nogen. Det ville helt klart hjælpe hvis du tydeliggjorde betingelser og returrets politik. Ligeledes bør du prøve at få nogen kundeudtalelser. Måske kan du kontakte nogen som har købt på sitet og spørge om de vil sende en kort tekst med billede, eller et amatørklip hvor at de fortæller hvorfor at de var tilfredse med at handle hos dig.
Jeg tror at din målgruppe er forældre som ikke har råd til at købe nye støvler hver 6 måned når deres børns fod vokser eller unge teenagere som selv skal punge ud for deres støvler. Hvis man går nok op i sit fodbold og har økonomien i orden går man i hvertfald ikke på kompromis med fodboldsstøvlerne. Er ikke sikker på at jeg har ret, da jeg ikke er forældre - men det var en tanke. Måske at du kunne spille det kort når/hvis du får nogen kundeudtalelser. Kundeudtalelser er bedst når de besøgende kan se sig selv i kundeudtalelserne.
Det kan bløde op for dem som måtte betvivle et nyt koncept. N
Kode:
Jeg kan se på dine kode at du bruger wordpress og woocommerce. Jeg vil anbefale at du installerer et wordpress SEO plugin som er kompatibelt med din udgave af wordpress og herefter optimerer siderne med søgeord, meta beskrivelser, metatags med mere for at opnå en bedre Google placering.
Udbud af produkter:
Pt. har du ikke mange produkter. Derfor er dit site ikke relevant for ret mange. Hvis der nu var 100 produkter så ville enhver besøgende, uanset deres skostørrelse havde flere valgmuligheder. Det ville i hvertfald gøre sitet meget mere relevant. Hvordan får du så flere varer på hylden som du kan sælge? Evt. allier dig med fodboldklubber og skriv på fodboldklubbers facebook sider og gæstebøger for at få både nye støvler, men også øget kendskab til sitet.
Google analytics:
Hvis du ikke har opsat Google analytics, så skal du gøre det. Det vil give dig afgørende data som kan hjælpe dig med at træffe de rigtige valg. For hvor mange af de 1000 likes får du ind på dit websites og hvor ofte? Nyt indhold kan måske aktivere dem til at besøge sitet oftere. Eller har du rent faktisk masser af trafik, men en dårlig konvertering. Det kan være produktets udvalg eller visning som gør at de ikke køber.
Billederne:
Er det dig selv som poster billederne? Evt. brug instagram eller et semiprof kamera for at få billederne til at se bedre og mere appellerende ud.
Design:
Ja, som du selv skriver så kunne du jo godt trænge til et ansigtsløft - men jeg syntes at det begrænsede udvalg er mere kritisk.
Få inspiration til optimering af dit website:
Indenfor den næste uges tid poster jeg et indlæg på vores blog som nok aktuelt for dig. Jeg har ikke fastlagt mig på overskriften, men ellers er det stort set færdigt.
Det starter med: "Tænker du over, hvorfor dit website ikke er populært? Tænker du over, hvorfor du ikke får brugerne overtalt og overbevist? Føler du dig alene i en digital verden, hvor du ikke er med i overhalingsbanen? Så adresserer Foggs adfærdsmodel din udfordring."
Følg med om en lilles uges tid på vores blog på http://dna-design.dk