Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet IVS, bogføring af selskabskapital i Dinero

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja i princippet er personlig virksomhed jo udtryk for en ejer der stiller al sin formue hus og hvad ved jeg i sikkerhed. Det kan være tosset at gøre hvis det er en risikobranche, men det er jo udtryk for at ejer med hele hånden på bagepladen, nok passer godt på ikke at tage tossede risici

ApS med 50.000 kr er jo ikke i sig selv en stor garanti, og slet ikke hvis man har haft års underskud, men trods alt - det at en ny virksomhed smider 50.000 kr ind og vil være villig til at tabe de - er jo udtryk for måske lidt mere ansvar end hvis man kun vil skyde 1 krone ind

Jeg synes ikke så tit man hører udtrykket "fattigmandsselskab" som frygtet i starten af IVS men man oplever klart at erhverskonto i banken er lidt vanskelige og/eller dermed dyrere end for personlig virksomhed eller ApS og det vel lidt udtryk for den skepsis som også leverandører kan ha - skal jeg sende en mand for 30.000 kr varer med 30 dages betaling, når han kan kikse det hele og mine 30.000 kr er borte, men han har kun tabt 1 krone

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)