Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn på mit fotostudie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe været igang med at starte min egen virksomhed som fotograf, men jeg er blevet i tvivl om navnet.

Jeg har lavet er kort navn som er en del af mit mellemnavn, men er det ikke lidt metervare agtigt når man går til

en fotograf hvor navnet eks. er "Wupti" istedet for eks. "Casper Tybjerg" hvad mener i ?

Fætter

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fætter:

Jeg har lavet er kort navn som er en del af mit mellemnavn, men er det ikke lidt metervare agtigt når man går til

en fotograf hvor navnet eks. er "Wupti" istedet for eks. "Casper Tybjerg" hvad mener i ?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "metervare agtigt", men som jeg ser det, er de fleste fotostudier jeg støder på, med et eller andet personligt navn i. Jeg er selv i øjeblikket hos en fotograf der bruger både for- og efternavn som firmanavn. For mig virker det lidt som noget der udgyder tillid. Man stiller sit eget navn på højkant. Når folk kommer her, forventer de at blive skud af Jørgen (fotografen), ikke praktikanten Jonas. Desuden ved folk at det er Jørgen, da det ligger i navnet.

Havde stedet nu heddet "Navneby Fotograf" som eksempel, kunne fotografen sagtens have været mig, Jørgen eller en tredje. For hvis studie er det egentlig?

Jeg syntes et firmanavn med eget navn gør det hele lidt mere personligt. Om du så bruger hele navn, mellem- eller efternavn eller kombi, er jo så som du kunne ønske dig det.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vigtige for dig er, at dine kunder på en let måde kan sende andre kunder hen til dig.
Derfor har du brug for at være kendt for noget troværdighedsskabende og let genkendeligt.

Hold dig fra navne som 

Superzoom
Gigapix
Snapshooting
Fætter Foto 

Hold dig også fra mærkelige sammensætninger af dele af dit eget navn - det er kun dig selv, der kan relatere til det.
"Hastokje Foto" (som jeg kunne kalde mig) får ikke kundereferencer. 

Brug i stedet dit eget navn, hvis det er et forholdsvis almindeligt, dansk navn. 
Eller brug noget som signalerer, at du er fotografEN (the one and only) i dit lokalområde: Andebys Fotograf, Fotografen fra Andeby, Andeby Fotostudio eller lignende.

Men langt vigtigere end dit firmanavn er, at du sørger for at gøre dine kunder til dine ambasadører.
Når de har fået en god oplevelse hos dig, er det vigtigt, at du italesætter, at de skal huske at anbefale dig til andre.
Måske kan du give dem en gulerod i form af ét eller andet ekstra (F.eks. et lille print af det store billede, når de henviser en ny kunde).

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres meninger, jeg tror bare bruger mit eget navn, som jeg selv syntes er et flot dansk/tysk navn og som er nemt at genkende...dog lidt langt Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)